• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Jania skrev 2011-01-02 19:59:14 följande:
    Hahhaa  Tack  Men helt uppriktigt; jag ser ut mer eller mindre som en formlösklump just nu
    Men tack för uppmuntran *puss på dig*  känns nog bättre när jag ser gravid ut "på riktigt".
    testa tunikor. jag är lite av samma kaliber, formlös klump...
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

HAHA apropå vikt och utseende. Min kusin var vääääldigt stor en gång i tiden och var på krogen med några vänner. En av vännerna, Ullis, heter hon var som vanligt dyngrak så höll på med allt och alla. så kommer det ytterligare en som raggar på henne och min kusin går emellan för han anser att hon gjort sitt för kvällen (dvs, de skulle gå hem till min pappa och sova)...

Den här mannen som raggade på Ullis blev väldigt sur och stött och började hacka på min kusin och självklart kom det upp att min kusin var tjock... Då svarade han

" Jag är fet, men du är ful- jag kan banta, vad kan du?"- så tog han Ullis under armen och gick därifrån... Tycker det är en sååå klockren kommentar!

• Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-03 22:57:24 följande:
    4.e hinnsvepningen gjord idag, o ja sitter o klockar SD som värker på fin fint........ när ska man ringa in??? hur tätt ska de va typ.. e kass på detta fast det är 3.e

NU är det 10mil till BB. förut va de 1mil

Hälsa havsklippan tillbaka så mycket ifrån mig.
    Ett tips är att ringa in när du har fyra min mellan värkarna eftersom det är så långt mellan Orsa och Falun!

Vi har en timmes bilfärd så vi ringde när jag hade tre min mellan värkarna, men fick INTE komma in... Jag gav upp när jag hade tre värkar på fem min... Men då fick vi inte heller komma in för det var på toook för tidigt.. Ja, så blev det ju 45 min inne på förlossningsrummet med och ingen kamera hann vi ta med! HAHA.
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2011-01-04 13:30:12 följande:
    hm, jag insåg just att jag inte känt en enda spark idag. Brukar alltid känna sparkar på morgonen, när jag sitter på jobbet och har ätit osv... Hur väcker man honom till liv igen?
    Bör man vara orolig? v 23
    buffa lite på magen så brukar de vakna! :) Det gjorde alltid jag med Wilda. haha
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2011-01-04 13:51:10 följande:
    Jag antar och hoppas att den vaknar till liv snart, men en annan sak jag funderar på.
    Känner/kände ni bebis mest hela tiden rumla runt, eller bara några gånger per dag vid denna tidpunkt.
    Tycker han/hon är rätt lugn ändå mot vad man sett andra berättat om. Som Sofy som känner honom hela tiden, det gör ju inte jag...
    jag började känna w i v 22-23 dagligen... innan dess var det 3-4 ggr i veckan... hon var lugn i början- eller så kände jag helt enkelt inte. men ju längre jag gick desto mer kände jag och i slutet var jag alldeles öm hela dagarna för att hon var så livlig, nu är hon ute och jättelugn. alla säger att vi gett henne fel namn. :)
  • Mabaja
    Cat79 skrev 2011-01-04 16:19:19 följande:
    20110101 kl 11.22 kom vår efterlängtade flicka Hjärta Hon vägde 3178 g och var 48 cm = helt perfekt! Har precis kommit hem och idag är det mycket känslor med gråt så jag orkar inte skriva mer just nu.

Det nya året kunde ju inte börja bättre och det var inga stora marginaler för att hon skulle bli en 2011:a
    Det var som vi anade, bebis på g! STOOOOORT Grattis och lycka till som småbarnsförälder! Låt tårarna flöda, det är fullt normalt när mjölken rinner till! Snart känns det bättre!
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2011-01-05 08:39:06 följande:
    Hur har ni gjort med vagn? vi har kollat lite och jag är helt inne på emmaljunga, kanske City Cross eller Duo Edge. Har inte sett ngn i verkligheten.
    Sambon o jag är inte överens här, han vill att vi köper en begagnad eller en annan billigare, men jag vill ha en NY. Är det typiskt tjejigt? Jag kan nog övertala honom och tror kanske vi får bidrag från föräldrar men ingen har sagt ngt än om det...

vill även ha nytt barnskydd till bilen.... Hm, är det konstigt att man vill ha nya saker till första barnet? Vi har pengar så det är inte det, tror bara han inser hur mycket man kan spara på begagnad och det är ju visserligen sant...

En fråga om omlottbodys, alla säger att det är så himla bra. Varför är de bättre än en vanlig body som man knäpper mellan benen? ska shoppa lite i helgen så måste ju veta
    Jag älskar min duo edge! Den är stor och rymlig så du kan använda liggdelen länge, vissa har använt den så länge som upp till ett år när man ska ut på sovpromenader!  

Sen angående omlottbodys eller "trä över huvudetbodys" så föredrar Wilda omlott. Hon tycker inte om att man drar kläder över huvudet på henne så det är jätteskönt med omlott- självklart har jag mest såna man trär över huvudet! Sen så knäpper du ju även mellan benen på omlottbodys. Enda som är någorlunda okej att trä över huvudet är mössan men annars skriker hon och visar att så gör man verkligen inte!

Vi köpte allting nytt. Har inte en enda pinal som är begagnat- jo en overall, men frågan är om den kommer komma till användning när jag redan har en helt ny i samma storlek! ;)
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2011-01-05 21:12:47 följande:
    city cross eller mondial dua combi gillar jag bäst, men sistnämnda hade inte roliga färger
    Nu vet jag iaf att det är en duo jag vill ha, men frågan är om EL är bra för mig som är minikort...
    Eftersom du säger att du är kort kanske du ska ha "flexstyre", sånt där man kan ändra läge på som de flesta har i dagens vagndjungel... och inte "teleskopstyre" som det är på sportchassit på edgen.. :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma