• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-01-08 23:01:22 följande:
    Hahaha!! ;D Du e rolig du. Massa tjocka magar i en ring.. jag har ju ingen tjock mage så ja klarar mig nog ;) Träffade en tjej som jag inte träffat sen jag va i v 16 idag.. hon ba "Men.. du har ju inte gått upp nånting, o de syns ju knappt! Hur gööör du?" Haha! Jag ska gå en privat profylaxkurs, vet inte va de hette.. men fick de i julklapp av mamma! :) Blir nog skoj! :D Komma ut o göra nånting liksom!! ;)

Japp, jag har tränat me PT en del ;) De e skitbra!

Haha, ja låna min pappa du.. inga problem! ;) Han e så snäll så! De blir min tredje bil jag får av honom haha! Den jag har nu fick jag för 5 år sen, när ja tog körkortet.. innan de fick ja en bil o övningsköra i.. o nu denna! Han har hjärtat på rätta stället! :) Ne men han vill att ja kör en säker bil, o inte säljer den ja har nu o köper en kombi som e 10-15 år liksom.. så resonerar han o de är väl klokt! Glad överraskning om inte annat! Och han köpte en ny bil till sig i somras, men den tog mamma över.. så nu står hennes volvo s70 bara hemma, så den ska min man ta över istället, o så ska pappa ha en ford mondeo st220!! De är deras sportmodell.. så sjukt snygga o  härliga o köra! Avis! Kanske lånar den istället hahahaha ;)

Men, jag har inte sett de här me blodsockret.. var de högt eller? Eller ja, de sa du ju.. men hur högt? När togs de?
    st 220 är jättesköna! vi har vår andra st nu! :) men det kostar när det är dags att laga dem..
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-08 22:54:46 följande:
    Ja...nu är det ju inte långt kvar....men tänk om han dör såhär på mållinjen? usch, jag är så himla rädd för det just nu

Han är så otroligt ofantligt enormt efterlängtad....det känns liksom så overkligt att vi ska få honom...och ha honom hos oss.
    Försök att inte tänka så! Du mår bara sämre av det! Jag har ju "bara" ett ma, men två syskon som dött så jag är orolig nu efteråt. Vill inte att W sover i egen säng för att jag kan missa om hon slutar att andas... Min brorsa blev tio timmar och min syster 2 mån... Nu har visserligen W passerat två månader men jag är fortfarande orolig för man VET inte om det är ärftligt.. Vissa säger att det inte är det, andra säger att det är det...

Du mår inte bättre av att tänka i de banorna! Men jag förstår dig helt och fullt. Men nu blir det bebis, det blir din mini mini!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-08 23:29:21 följande:
    Bästa Mabaja...TACK vännen!!! Ja, när man har fått se det på så nära håll så blir det ju så verkligt. Jag har ju också en lillasyster som dog (visserligen kom hon för tidigt, men endå), en bekant till mig i USA förlorade sin bebis i magen, en bekant här i sverige dog barnet 5 veckor gammalt och en av mina bästa vänners son dog när han var 6 veckor gammal Ibland önskar jag verkligen att jag kunde vara så naiv som jag var första graviditeten igen...

Men du har rätt, jag mår inte bättre av att tänka dessa tankar...ingen gör det. Men knäppa jag har fått för mig att om jag tänkt tanken så kanske det inte händer...och händer det så är jag förberedd?

*stora stora kramar* 
    Du kommer ALDRIG vara förberedd OM det skulle hända.. Nu kommer du få en finfin liten bebis, men man är aldrig förberedd på det värsta! Vi har haft mf, vi vet att en graviditet inte alltid betyder bebis men vi är starka och har vågat hoppa på hästen igen och utmanat våra öden! Vi blir föräldrar och kan ge all vår kärlek till de skatter som faktiskt bestämde sig för att överleva en graviditet! Vi har så mycket mera kärlek att ge våra små eftersom vi fått kämpa för dem, vi har varit rädda och oroliga, men så kommer dem! och din lille Ivar/Vidar/Odd eller vad du nu får kommer få så mycket EXTRA kärlek! och lilleman blir storebror!

Ta hand om er! Kram
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-01-08 23:05:02 följande:
    Va ere för årsmodell? Kombi eller sedan? Haha, ja har typ aldrig haft problem me min.. smågrejer ba men de e ju som på alla "gamla" bilar, de kommer tids tog. Styrleder o sånt. Kommer man ju aldrig ifrån ;D Jag e heeeelnöjd me den! Vill aldrig köra nån annan haha. Men de e ju ba jaaag ;D Va vill ni ha sen då?
    Först hade vi en kombisedan, en 04a... köpte den 06 tror jag...

Sen köpte vi en 03a kombi... (köpte 07 eller 08) när min man behövde en kombi i jobbet. Båda st 220. Förra året gick typ allt sönder på den så 3 a4 senare (lista över vad som är nybytt) så var den färdiglagad och 36000 fattigare, t.ex handbroms, framvagn, koppling, framaxel, bromsar osv osv). nu har vi en service kvar sen är bilen helt färdig!

Jag vill ha en volvo v70 pga säkerheten, de är ju riktiga "stålburar" men min man vill ha en audi a6.. Får se vad det blir.. Jag håller i plånboken så troligtvis får jag som jag vill! Haha. Men vi får byta när mammaledigheten är över!
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2011-01-09 04:28:13 följande:
    Hej tjejer. Någon med erfarenhet om sf? Har legat här från halv två mef sd dom kommer med ca 2-3 min mellanrum. Skulle ni åkt in? Ringde och frågade och de ville ha in mig på koll om de inte avtog, men det lär väl inte vara något. Känns fjånigt att ta ledigt från jobbet pga det?
    jag hade åkt in om de ville att man skulle komma för en kontroll. Det kan ju vara något!
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-01-09 19:47:48 följande:
    Hej alla fina flickor. Idag, 14.12, kom vår lille Ted till världen. Tio fingrar, tio tår och söt som socker. 3160g och 51 cm. Det har varit en pärs med 36 timmar från start till mål och jag är sjukt sliten, men lycklig. Skriver och berättar mer när jag har mer ork. Kram till er alla!
    stort stort grattis Kajsalisa! och lycka till med din lille kille! kul att du prickade in "mitt" datum och två min ifrån i tid måste jag ju få känna mig lite stolt, likaså längd! Du fick en lång och smal kille med andra ord! försök att vila upp dig nu (så gott det går med en liten bebis) så du orkar med allt som händer! Stor kram till dig, din man och er Ted!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-09 22:42:47 följande:
    Usch...är skitledsen just nu

Pratade just med en av mina bästa vänner...vi har inte pratat på länge, men det brukar inte spela någon roll för när vi pratar så är det som ingen tid alls har förflugit. Jag har saknat att prata med henne men det har bara inte blitt av.

I alla fall...pratade med henne precis och fick då reda på att hon har fått sköldkörtelcancer altså, hon är lika gammal som mig, har 2 barn (plus en ängel) och är bara en av de bästa som finns...jag tycker så mycket om henne...

Blev alldeles kall och stum....min goa goa vän liksom. Hon har precis fått diagnosen också så dem vet inte hur illa det är ännu...fan. Nu håller jag mina tummar och tår att det enbart blir bra besked för henne och hennes familj nu...det bara måste det. Cancer borde inte finnas!

*kram från en något chockad Odd*
    Beklagar över det tråkiga beskedet! förhoppningsvis har hon fått reda på det i ett tidigt skede så att det går att göra något åt. jag förlorade ju min mamma i lungcancer för 1.5 år sen och året hon var sjuk är det värsta jag varit med om (därav att jag inte är klar med skolan)

försök att bättra på kontakten för din vän, visa att du finns där, att du bryr dig, att du lyssnar tröstar- ja allt det där! Tänker på dig!

Kram
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-09 23:33:14 följande:
    *kramar om*

Ja, jag sa att jag kommer att hålla lite koll på henne nu...och det menar jag. Pratade med min mamma om det precis för jag känner mig alldeles tung om hjärtat, hon sa att denna cancer brukar gå bra att behandla...så jag hoppas på det. Men fan....och hon bor så långt borta, vill bara åka dit just nu och ge henne en stor kram!

Vilken skit altså. Piss-sjukdom är vad det är...
    ja jag har också för mig att det är en relativt "enkel" cancer att behandla. hur långt borta bor din vän? kan ni inte ta en helg och åka till henne framöver? Inte i direkt samband med behandling kanske, cellgifter och sånt mår man ju inte så bra av efteråt.
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-09 23:51:00 följande:
    Hon bor i stockholm så det är ju inte så jätte långt borta, men tillräkligt långt för att inte bara kunna köra förbi och ge henne en kram

Hon får cellgifter just nu och mår inte så bra sa hon, svag så benen ger vika. Sedan har hon ett hjärtfel som påfrestas av allt det här som ju inte gör att hon mår bättre direkt. Men jag ska se om hon orkar med lite besök framöver...skulle faktiskt kunna se om jag kan lämna lilleman på förskolan då och så köra dit, krama om henne lite och sedan köra hem igen lagom tills det är dags att hämta lilleman igen.

Tack för dina ord Mabaja! Och kram till dig med!
    Skönt att ha henne så nära då! Då är det "bara" en dagsutflykt, dvs krävs inte jättemycket planering för att träffas. ja cellgifter är ingen höjdare. Vet bara hur mamma hade det! men hon var ju envis som få!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-10 00:15:31 följande:
    Det är min vän också, envis. Och hon har skinn på näsan också, låter aldrig någon sätta sig på henne och greppar tjuren i hornen (och slänger ner den i backen) hellre än att springa och gömma sig. Men hon lät trött när jag pratade med henne och det gör mig ledsen.

Jag ska absolut planera in en dagsutflykt och hälsa på henne snart, hellst innan bebis kommer, men det beror ju helt på hur hon har det med orken. Annars tror jag inte att hon har nått emot att få snusa nyfödd, det kräver bara lite mer planering från min sida (När jag fick andra tösen så var stora tösen 2år+4månader gammal. Jag bestämde då träff med just denna vän för att se hur det går att hinna i tid någonstans med 2 barn. haha....jag kom 2 timmar försenat fram, trött och alldeles svettig! Något vi länge skrattade åt )

Förresten, jag tittade på din blogg och skrattade gott när jag läste om din mans engelskakunskaper

*kramkram*
    visst är han duktig? :) Jag blir riktigt imponerad när han ska prata engelska! och vi har riktigt roligt när han ska säga veckans alla dagar! :)

Haha, ja du berättade det i Eskilstuna om din "lilla" försening! Vi skrattade ju åt det!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma