• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

PåvägMotSyskon skrev 2010-12-28 21:38:42 följande:
    jaha 3 gånger, va de tidigare gångerna ett tag innan den sista?

Ja blodaktigt tror ja de va när den lossna på bb me mina andra barn.

man letar ju efter alla halmstrån nu i sista stund
    du ska se att din lilla knodd tittar ut snart! :) Första gången släppte den i v 38, andra i 40 och sen drog det ju igång i v 42. :)

Underbart Happi att du fått en sån bra födelsedag! Det är du värd! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2010-12-29 14:26:49 följande:
    I'm back! As the "real" me ;) Tröttnade på att inte vara Sofy!

Nä, de e ganska ovanligt! :) Jag kom upp på morronen o muttrade "The devil har härjat hela natten.." och då utbrast min man "Devin!!" ;)
    välkommen! Flört
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-29 15:22:34 följande:
    ååh det var mycket finnt namn men tyvärr min pappa valde namnet efter hans BIL haha
    haha åkte han toyota tro? :)
  • Mabaja
    acure skrev 2010-12-29 18:51:33 följande:
    Vad har ni för planer för nyårsafton tjejer? Hur gör ni med nyfödda bebisar?
    nu är ju inte Wilda speciellt nyfödd men blir en "glitter/glamourfest" vi ska på. Jag vill inte gå för jag vantrivs sååå med hur jag ser ut.. Sen brukar jag alltid få höra hur tråååååkig jag är som inte dricker! Så jag är inte speciellt sugen, men åker väl dig och käkar och åker hem igen... Så får Daniel komma hem när han vill.. Jag och W kan kolla fyrverkerier här hemma! :)
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-12-29 21:36:40 följande:
    Jag håller på och packar bb-väskan och läser förslag på packningslistor på lite olika sajter och blir lite fundersam. Ni som har gjort det här förut, behöver jag packa ner blöjor till bebisen, och handduk till mig? Fanns med på en av listorna, men det förutsatte jag nästan att dom har där... I övrigt, vad har varit det mest värdefulla ni packat med, bortsett från mobil och kamera+laddare förstås...???
    datorn! Det var vårt viktigaste! W kom kl 6 på morgonen så när kl var 21 var vi något rastlösa, så det var helt underbart att bara ligga och mysa tillsammans med en film.. Kamera och sånt hann vi ju inte med så det fick vi ta i efterhand! :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-29 20:36:37 följande:
    Men du som är så fin Mabaja, inte ska du vantrivas! *kram*  Tycker att du och Wilda kan glamma till er riktigt ordentligt, pangmamman med superbebisen! Sedan kan dem andra tycka att du är hur tråkig som hellst som inte dricker, haha, du kommer i alla fall komma ihåg festen

*kram på dig*
    tack underbara du! Wilda kommer glänsa! Hon ska få ha en röd klänning på sig med grå kofta över, som hon fick i julklapp av sin faster. Var "bara" i stl 62 så måste passa på att använda den innan den är för liten! Hon har idag 62 i tröjor och 68 i byxor!
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-12-29 22:00:27 följande:
    Läste också någonstans att man skulle ha med sig gammal t-shirt eller nattlinne att ha på sig under förlossningen. Får man inte sånt där? Hihihi, känner mig verkligen som en nybörjare. Vet ju ingenting...
    haha, jag fick på mig en rock och vägrade ta av mig bh:n. Sen när W nästan var ute började de dra och slita i den där "fina" rocken men jag vägrade... När W kommit ut så slet de av mig bh:n.. lagom till att de fått av mig den fick Daniel ta W istället så där låg jag helt naken... Efter ett tag kom de på att jag inte ville visa upp mig mer än nödvändigt, då fick jag en filt att ha över. haha. när trosorna åkte av har jag koll på men inte när nättrosorna åkte av.. Allt gick så fort, 45 min i förlossningsrummet!
  • Mabaja

När kommer gemigsinnesros bebis???

Odd: 31/12 klockan 21:13, 3650gr och 50 cm....FLICKA
    Mabaja: 1/1 kl. 02.33, 3585 g och 51 cm... POJKE

• Mabaja
    Happiness skrev 2010-12-29 22:12:45 följande:
    Är så nyfiken ( och lite orolig) för hur de gå rmed tjejerna som fått barn. Tänker på Lallan Rontgen och bjornis (och om jag glömt någon) 2barns mamma och mabaja är ju med oss hela tiden ...Haha! Härligt!

Idag har vi varit och sett Megamind helt OK film....men det verkar som vi åkt på något magvirus. Alla är lite smågröna i ansiktena...säkert någon kass julmat. Så vårat nyårsfirande blir nog väldigt begränsat....mycket raketer dock pojkarna ser framemot det.

Mabaja...jag tycker absolut du ska gå ditt tillsnoffsad och vacker..med din lilla fina flicka. Tror snarare folk kommer fråga sig hur man så snabbt efter en förlossning kan se så bra ut.

Vill passa på att önska Påvägmot, gemig och Kajsa-lisa....LYCKA TILL!!!!! Vem vet nu kan det ske när som helst....ODD eller någon annan duktig list-tjej.....finns det någon gissnings lista på Kajsa-Lisa och gemig? Något jag missat?

Visste hela tiden att du heter Carina (2barns) eftersom jag läste för längesen (mallig)om ditt stora mirakel i en tidning .
    Ska göra så gott jag kan! ;) TACK för dina fina ord!

Idag har W fått sin första vaccinering och den har inte varit rolig! W har sovit 20 min sen 12 och skrikit konstant sen 15! Det var ungefär då hon blev glansig på ögonen så fick lite alvedon!

Sen nu på kvällen fick hon sin första ersättningsflaska, jag har börjat sina och kommer inte kämpa för att få upp produktionen då min svamp på brösten kommit tillbaka. En vecka slapp jag den men nu, en kamp på nio veckor fortsätter!
  • Mabaja

ska vi inte gissa på kajsalisas bebis då? hon har ju också bf nu i dagarna? sen är det väl cat79 med?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma