Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Ja, alla tankar går till dig idag Odd!!

• kajsalisa

Sötfilur; Be bm om en utskrift av din journal om du vill se dina värden. Lite konstigt att hon inte skriver in det medan du är där, men det kanske är olika?!

• kajsalisa

Stoort grattis Odd. Vad härligt att du äntligen har din lilla (stora) pojk hos dig. Tänk vad alla vi här i tråden har kämpat och längtat, och idag fick du din belöning.
    Många grattiskramar!!

• kajsalisa

Röntgen: Vilken liten prinsessa. Sååå söt!

• kajsalisa
    Cat79 skrev 2011-01-21 13:43:00 följande:
    Odd: Stort grattis till er son, så söt och go Glad Äntligen är han här!
    Rontgensyrran: Fina tjejen med allt mörkt hår. Skönt att hon gått upp lite mer nu och inte mycket skrik. Min Lovis växer för snabbt så jag har väl grädde i mjölken, är 3 v och väger redan 3800 g och är 50,5 cm.
    Kajsalisa: Hur går det med Ted? Nyfiken.
    Jo, det går bra. Han ligger i mjukliften bredvid mig och sover som en stock efter ett bad för en timme sen. På bvc i måndags, 8 dagar gammal, hade han gått upp nästan 400 gram från utskrivningsvikten 5 dagar tidigare, så han ökar stadigt i vikt också. 3400 g i måndags. Känns skönt att veta att han får i sig det han behöver. Hoppas bara att det håller i sig och att han fortsätter vara en "snäll" bebis. Skriker inte så mycket alls och sover i 3 timmarsintervall ungefär på natten. Vill gärna äta ofta på kvällen, men bvc-sköterskan sa att det är också förmodligen därför som han sover så länge som han gör...
  • kajsalisa

Stor kram till Happi, Pinklove, Röntgen och Påväg. Verkar som att ni alla behöver det!!

Röntgen; drick, drick, drick! Superviktigt när man ammar. För mig är tranbärsjuice bästa hemmakuren när jag haft UVI-känningar. Köp och drick litervis. Inte så gott, men effektivt!!

• kajsalisa

Prommis; jag åt järntabletter från v 22 och resten av graviditeten. Kan rekommendera Niferex som är relativt snälla mot magen. Jag hade inga problem alls av dessa men det kanske var kombinerat med att jag har ett jobb där jag praktiskt taget aldrig sitter stilla. Magen mår ju bra av att man rör sig...

• kajsalisa

Varning, EGO-inlägg!!

Sååå sur på mannen idag. Han tyckte att det var lämpligt att dra till puben halv tolv i natt bara för att hans polare råkade vara där. Med en tolvdagars bebis här hemma så tyckte jag att det var lite onödigt, särskilt som jag inte kan sova när han är borta. Somnade väl nån gång efter tre och sen tre amningar på det fram till morgonen. Tack så j-a mycket för den sömnen...

• kajsalisa

Stort grattis FrökenSj. Va härligt!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma