Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Härligt Pixan. Jag vågar mig också på ett grattis!! :)

• kajsalisa

Telgebo; du har hittat till en ev FL:s bästa trådar. Ett gäng urgulliga tjejer huserar här, och givetvis stöttar vi varandra.
    Ring, ring, ring säger jag. Bm kommer inte tycka det är ett dugg konstigt när du ringer och säger "hej, jag är gravid". Hon kommer säkert ställa massor av frågor som automatiskt leder samtalet vidare. Å som sagt, kan du inte få VUL via landstinget, sök privat.
    Får man gissa att du bor i Södertälje eller? Stockholm har flera privata mottagningar och flera tjejer här i tråden har koll på var dom finns. Fråga Sofy, hon vet garanterat var du kan vända dig...
    Det är jättetufft efter mf/ma men man får försöka tro på att man är gravid, tills motsatsen bevisats. Supersvårt, I know. Själv lyckades jag knappt tro på det förrän efter UL i v 19, trots lyckat UL i v 11 också..

• kajsalisa

Oj vad tiden har gått snabbt Maria204. Stort grattis till det underbara lilla livet i din mage. Känslan efter ett lyckat UL är fantastisk, eller hur?! Mår du bra annars? Lite tråkigt med sexförbudet, men det är det väl värt i slutändan...
    Stor kram!

• kajsalisa

Telgobo; är du möjligtvis gamla "Väntan"? Det är nåt som känns så himla bekant med dig...

• kajsalisa

Stor bautakram till dig Happiness. Nu är det nära...

• kajsalisa

Usch va fruktansvärt 2barnsmamma! Nu fick jag mig en läxa också. Jag bär också babysittern med Ted i den. Det ska jag aldrig mer göra. Vilken fruktansvärd ångest!!! Alla gör vi misstag, så klandra inte dig själv för mycket. Han mår ju bra nu!!
    När Ted bara var någon vecka gammal lade pappan honom på en kudde i soffan och han rullade av och ner på golvet. Jag skrek och grät hysteriskt i säkert en timme, medan Ted tystnade efter 10 sekunder. Inget högt fall som tur är, och tjock ryamatta under, men fy så dåligt jag mådde i flera dagar efter detta. Du är den första jag har berättat det för, å jag förstår verkligen hur du känner dig...

• kajsalisa

Nu har jag missat din bild Sugar. Surfar via FL:s skitapp på telefonen och den visar inga bilder... :(

• kajsalisa

Wohohohooo va ni skriver. Minns inte hälften...
    MCT, grattis. Va härligt med ett litet pickande hjärta!!!

Happi; jag hoppade över goboken. Blev så sur när dom ringde 7 (!) gånger dagarna direkt efter födseln och bara fortsatte ringa när jag inte svarade. Nä, ingen gobok för mig!
    Men... Kul att se att du är aktiv i tråden igen. Snart är lilla Sofia här. :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma