Inlägg från: plutten02 |Visa alla inlägg
  • plutten02

Plus igen efter mf/ma

Är det här jag ska vara kanske nu när jag går in i vecka 13 idag :-P

När kom era magar???

Som sagt så är jag bara svullen om magen fortfarande. Tar på mig vanliga jeans men kan inte knäppa dom. Men vill heller inte börja använda mamma kläder då jag tröttnar så snabbt på dom.

PÅ onsdag är det dags för UL.

• plutten02

Vi fick se det lilla hjärtat slå. Men jag blev tillbaka flyttad 5 dagar. Så nu är det 27 juni istället för 22 juni. Men allt så bra ut. Nackspalten mätte 1,5 cm så inget tal om fostervatten prov.

• plutten02

ÄNTLIGEN, så börjar mitt illamående försvinna. Nu kommer det mest om jag glömt att äta på några timmar. Men tröttheten sitter i. Byter till mig många kvällspass på jobbet så jag får sova om mornarna. Glad

Tänkte höra med er om havandeskapspenning??? Jag är ju beräknad till 27 juni. Då borde jag kunna ta ut från 1 maj?

Har inte fått igenom det med någon av dom andra två barnen då jag jobbar på dagis... Men nu är jag personligassistent och mycket jobbig arbetsmiljö... T.ex. står vi och borstar tänderna 30 minuter varje morgon. Även mycket lyft och vändningar i sängen. Så jag tycker jag borde få igenom det denna gången.

• plutten02

Någon som varit på tidigt UL och dom mätt nackspalten då... Vad fick ni för mått??? Dom säger ju över 3 cm så finns risk... Vi fick 1,5 cm.

• plutten02
    MCT79 skrev 2011-12-20 13:27:52 följande:
    Det är mm dom pratar om plutten!

Vi fick 1,8 resp 1,9mm och en risk på 1:20 000 på båda..
    Skrev visst fel mått... Menar mm så klart...

När får man reda på den skalan? Det fick inte vi höra något om... Fick bara höra att den var 1,5 mm. Men då behöver jag inte oroa mig...
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-12-20 14:31:34 följande:
    Dom räknar ju ut siffrorna utifrån 3 faktorer... blodproverna, måttet på nackspalten och mammans ålder.
    En del verkar få veta direkt. Mig ringde de till några dagar efteråt för alla blodprover var inte klara när vi var där.
    Jag tog inga blodprover då!? Och så är jag ju ganska ung blir 26 i januari. Och redan tre barn. Glad
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-12-20 15:02:46 följande:
    Blodproverna tog jag innan... var det KUB du gjorde eller bara ultraljudsdelen, Nupp?
    Jag gjorde bara UL.
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-12-25 12:49:10 följande:
    Bäckenuppluckring, vena cava syndrom och duplexgrav (underförstått hotande förtidsbörd tydligen...)
    Jag pratade med FK den 22:e och de har beviljat min sjukskrivning på heltid till partus men väntade på ett papper från mig som de skickade ut 5 dec... men som måste kommit bort.
    Så jag fick knappt 4ooo kr nu före jul. Woho! Fick alltså halv sjukpenning bara.
    Sånt är inge kul när pengarna inte kommer som dom ska.
    Så du är sjuskriven nu tiden ut? När ska du ha?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma