Inlägg från: plutten02 |Visa alla inlägg
  • plutten02

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2012-01-10 17:40:28 följande:
    Plutten: varför borstar ni tänderna i 20-30 min? Rekommendationerna är väl 2 min uppe och 2 min nere?
    Ja du detta kan inte jag svara på... Det är brukaren som säger till när det är färdigt... SÅ du kanske kan tänka dig hur morgonen börjar... Får stå och borsta tänderna med böjd rygg och kolla in i munnen för att man ska borta på rätt ställe...

Ja 2 minuter säger en tandhygienist...
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-10 20:31:01 följande:
    Plutten; låter bara väldigt extremt. Inget illa ment. Tänkte bara att jag fått tillsägelse att inte borsta för länge då det har lett till att jag skadat mina tänder.
    ja du detta har vi reagaerat på med att det är på tok för länge men bortar man inte så länge som brukaren säger så får man fan för det. Så det är bara att stå och borsta...

Man borstar först ute sidan börjar långt bak, sidan sidan sen hörnet sen fram tänderna sen hörnan och sen sidan och sen långt bak. Sen samma visa på insidan och sen tuggytan... Sen samma visa på nederkäken... Utsida, insida och tuggyta...
  • plutten02

På torsdag är det dags för mig att få min dom hos läkaren...
    Huvudvärken håller i sig, tröttheten också illamåendet går till och från hela tiden... Vissa dagar är det bara att börja morgonen med en liten spya.

Har toppat detta med en jävla förkylning med täppt näsa och hosta från hell.

Men veckorna går framåt även jag är trött och slö hela dagarna. När jag är ledig med barnen och jobbar.

Är nu i vecka 17 (16+4). Känner små rörelse där inne varje dag. Nu längtar man tills man ska känna dom på utsidan med.

• plutten02

Någon som vet varför man inte ska använda otrivin comp när man är gravid? Det är ju det som är et effektivaste mot täppta näsor.

• plutten02
    MCT79 skrev 2012-01-17 11:39:35 följande:
    Supernöjd! Programmerade den igår kväll så 06,30 i morse fanns det nybakat fullkornsbröd! Tungan ute
    Vad har du för bakmaskin?
  • plutten02

Ingen hjälp alls idag... Fortsätt som du gör nu sa denna kvinnliga läkare. Vad fan ska jag ta mig till?? Fanns inget att ta eller göra sa hon.

Kan det kanske vara bättre att gå till vanlig vårdcentral där dom kanske kollar runt om och inte bara till graviditeten...? Känns som dessa läkare inom MVC bara kollar hur man mår under sin graviditet.

• plutten02
    Saftmedbulle skrev 2012-01-19 17:21:27 följande:
    Var du på utredning hos läkaren?
    jag var hos en läkare för att jag har sån förbaskad huvudvärk. har haft sen jag såg det där förbaskade +et på stickan...

Detta leder då till trötthet som ger ett förbaskat illamående. Hon kollade reflexer och ögonen sen inget mer. Kände lite på huvudet. Men det sitter ju inte utanpå huvudet det sitter ju lixom I HUVUDET.
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2012-01-19 18:41:38 följande:
    Plutten: det kan ju även vara fullt normalt? Alla reagerar olika på graviditet.
    ja jag tror inte det är något konstigt. Men det måste finnas något som hjälper. Det är inge kul att gå med migrän dag in och dag ut. Ja så känns denna förbaskade huvudvärken
  • plutten02

Någon som har koll på hur det funkar med omplacering på jobbet???

Jag jobbar nu dag och kvällspass som PA där det är mycket lyft och vändningar, dumma arbetsställningar. Däremot på natten så har man ca 2 timmars effektiv arbetstid sen är det lugt hela natten.

Kan jag begära att få bli omplacerad till natten??? jag vill ju kunna jobba så länge som möjligt utan att bli sjukskriven egentligen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma