Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2012-01-31 11:19:32 följande:
    Mct: se det positivt! De kanske plockar ut de redan denna vecka just för att de inte växt! Sätt hårt mot hårt annars!
    Precis min tanke! Håller tummarna inför läkarbesöket om ett par timmar...
    Stolt och lycklig mamma till Alma f-2006 och Tilde f-2011
  • färnik

Knacka på hos en granne och övertala denne om att posta ditt paket? Muta med en alladinask som mannen köper med sig på väg från jobbet?

Tycker det låter så där att ut och halska i det här vädret, "i ditt tillstånd!"! Det värsta som kan hända är väl dock att du gör dig själv jäkligt illa, typ benbrott, och därmed får det lite jobbigare med förlossning och nyföddtid... Känns onödigt?

• färnik

ha ha ha, den var rolig MCT. Om sjuksköterskorna, alltså... Flört

• färnik

Nå, hur var det MCT, finns det plats? Är det dax? va? va? VA!?! Oskyldig Skrattande Åh gud vad spännande! Jag hoppas du får en igångsättning som är lika effektiv som min var, fast med smärtlindring om du vill ha det då. (Tilde kom på 90 min från första värk trots att jag bara hade 4p när de startade upp!)

• färnik
    MCT79 skrev 2012-02-07 11:48:30 följande:
    Det går inte bra för mig heller. Den här läkaren tycker inte jag är mogen nog att sättas igång fast tappen är både kortare och något mer öppen än förra veckan... Såhär långt har man gjort ctg och en hinnsvepning. Nu väntar jag på... Ja vad är det ingen som vet...
    Läkaren ska komma tillbaka iaf. Min gissning är att jag kommer skickad hem... :'(
    Nämen SKIT också! Rynkar på näsan Hur mkt öppen/kort tapp har du nu?
  • färnik
    acure skrev 2012-02-07 09:16:45 följande:
    Färnevik: 90 minuter!!!!?? Det var verkligen effektivt, och en smula provocerande i jämförelse med min 51-timmarsresa! ;)
    Jo. Skäms

Det var dock de värsta 90 minuterna i mitt liv. Ingen smärtlindring hanns ju med, och det gick så fort att det inte vara pauser mellan värkarna utan de gick i ett kör. En värk hann inte sluta och går ner "helt i botten" på kurvan, utan kom bara halvvägs ner sedan gick den upp igen. Jag skrek som en galning och trodde att jag skulle dö. Men det gjorde jag ju inte, och ut kom hon fort som attan. Så här i efterhand är jag glad åt en så snabb och smidig förlossning, men just då... Foten i munnen (Att föda första barnet som tog 12 timmar från första värk och startade och fortskred spontant, var rena semestern i jämförelse, trots att hon var stor (4,6kg och 55cm) och det var första gången... Oskyldig)
  • färnik
    Liberte´ Vilka fruktansvärda nyheter, jag förstår att du är både ledsen och chockad... Kan verkligen inte förstå att du inte är inlagd!?! Håller alla tummar och tår för dig!
  • färnik
    MCT79 skrev 2012-02-07 22:42:24 följande:
    Usökning för typ 45 minuter sen visade att de kan sätta bard kateter nu.
    Åh, då är det rätt öppet ändå! Skrattande Det går framåt! (Jag började också med gel som förbehandling, men de ville aldig sätta bard. De sa att det var bard ELLER gel som gällde, och eftersom det inte gick att sätta bard blev det gelen för mig (3 eller 4ggr) Efter 1½ dygn fick jag komma ner till förlossningen och så satte de igång genom att ta vattnet...)

Åh, tänk om de är här nu, de små huliganerna! Hoppas!Hjärta
  • färnik
    Dag och natt (åh vad svårt det är med alla nya namn!)

Vilket tråkigt och dåligt bemötande!!! Rynkar på näsan Med tanke på vad ni har varit med om, så borde de verkligen förstå er oro mer!

Nu har ju inte jag samma historia som er, men jag var också väldigt orolig och de ville inte heller göra särskilt många ultraljud för den sakens skull.  Det "löstes" på två sätt i början. Dels så gick vi privat och betalade för extra ultraljud (åkte 15 mil enkel väg för det. Det blev ganska många tusenlappar totalt...) och några gånger ringde jag gyn med mer eller mindre överdrivna symptom och tvingade mig dit akut med tårar. Skäms Senare tog jag hjälp av gyns kurator som jag pratade med varje vecka och som var medveten om mitt mående, och lät henne (samt min BM) prata med antenatalmottagningen och då tog det skruv, och vi fick göra ul varannan vecka, och ctg varannan, sista 2 månaderna. Det var också med hjälp av BM, kurator och förstås samtalen med läkare och sköterskor på ante, som jag blev igångsatt 2 veckor före BF...

Vi gjorde föresten 15 ul med Tilde. Hon är högst frisk och normalt. Men kanske vänsterhänt, det har vi inte kunnat bedömma ännu Flört
  • färnik
    KMW skrev 2012-02-08 14:19:29 följande:
    Oh vad jag är nyfiken på uppdatering från Mct. Sitter och kollar FL hela tiden...
    jag med!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma