Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Efter MF blev. Det som avgör hur snabbt du får ÄL igen är hur snabbt ditt hcg-hormon sjunker. Så länge du testar tydligt positivt så har du troligen inte ÄL.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Mitt TUL gick fint! 591 gram vägde bebben och allt såg bra och normalt ut.

Vi hade turen att få sjukhusets 3D-ultraljudsapparat denna gången så läkaren försökte få några fina ansiktsbilder... Men nej, bebisen var den sååå sjukt envis och gömde ansiktet bakom båda armarna hela undersökningen. Vi försökte rucka på den men nej, lönlöst, så några bilder blev det ej!

Men en sak vet vi nu iallafall, den har absolut ärvt sin fars envishet! Skitunge!

• sugarrush

Sofy det var ju inte Kjaam som skickade, det var ju jag!
    .. Får se då om testerna blir starkare!

• sugarrush

Jag har också lågt HB och blodtryck. HB har varit 98 resp. 103. Och då äter jag ändå dubbel dos duroferon varje dag! Och mitt blodtryck är 100/50!
    Galet va!

• sugarrush

Hej hopp, nu har jag varit o mätt och vägt mig hos bm!

Blodtrycket är numera 90/40!!!! Har aldrig hört om ngn som haft så lågt, inte konstigt att man är lite yr ibland.... Bebben mådde fint och hade hjärtslag på 152 idag. Och så HB på 100, lågt (trots massor av järntillskott). Ska ev få järninjektioner.

• sugarrush
    acure skrev 2011-06-13 09:09:46 följande:
    Sugar: wow det är var lågt!! Jag tyckte att jag mådde dåligt efter förlossningen när mitt undertryck låg på 50. Står du ens på benen? :)
    Jodå, jag mår som vanligt, men undviker trappor och uppförsbackar, för om jag anstränger mig så blir jag lite yr.

Jag hade blodtryck 100/50 på förra kontrollen, för 3 veckor sedan, och då kändes ungefär som vanligt,.. Nu känns det lite tuffare, så jag är inte helt förvånad över att det än ännu lägre nu. Och det känns en aning oroande, hur lågt kommer det blir egentligen? Var kommer detta sluta??? Nu ligger jag på 90/40 men är ju bara i vecka 25 än så länge...

Ni som är längre gångna eller har fått barn, fortsatte ert blodtryck att sjunka hela graviditeten?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-06-13 10:28:28 följande:
    Haha Sugar, jag tackade väl dig i mail? Eller har jag bara fått för mig det? :/

Ingen mens än.. får se om ja ska köpa test idag eller om ja ska vänta o se :)
    Sofy jag visste bara inte att de kommit fram! Vad bra att du fick dem!

Ingen mens än??? Galet! Du måste bara vara gravid igen. Hur var det med Devin-graviditeten, blev det starka plus fort, eller tog det sin lilla tid?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-06-13 11:00:41 följande:
    Har jag inte skrivit det? :/ Förlåt, är liiite halvglömsk nuförtiden! :( TACK även till dig kära du!!

Nope, inte ett spår av den än..

Hmm me Devin trodde jag att ja testade pos på bim - 2 men enligt UL osv så va de nog BIM eller nån dag senare tillome.. o då va de starkt men blev inte tokstarkt förrän 1-1,5 vecka senare, alltså starkare än kontrollstrecket..
    Joooooooooooooooooooooooooooooo sötis, du mailade mig, förlåt om jag är snurrig och otydlig, jag visste bara inte att de kommit fram! Eller också så skrev du det och så missade jag elelr glömde det...  jag är också helsnurrig nuförtiden... sorry för förvirringen! Gulledig, vad söt du är! Hjärta 

Om det tog så lång tid med Devin-testandet (om du visade sig vara låg-hormonare alltså) så kanske det blir likadant vid varje graviditet för dig, trots att allt är som det ska! Jag tror att du är gravid!  
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Hahaha MCT; snart vet du PRECIIIIS hur det känns.  
    Första halvåret 2012 kommer nämligen MCT jr att ploppa ut!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Telgebo: ja idag har jag känt mig helt slut! Jag har varit jättetrött innan också, men liksom avfärdat det själv med att jag nog är lite lat.. Jag vill liksom inte sjåpa mig... Men idag när jag fick värdena kände jag att jag VERKLiGEN var trött! Började dagdrömma om sjukskrivning så att man kunde vara hemma och BARA sova på dagarna...!

Bm sade att det kanske blir järninjektioner framöver. Blodtrycket visste hon nog inte riktigt vad hon kunde göra åt, hon skulle kolla med läkaren.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma