Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-03-09 10:31:39 följande:
    har aldrig kollat ferritin... endast hb, blodtryck och glukos..
    Okej, det kanske är nytt nu då att det kollas upp inför inskrivningen.
    Muffe skrev 2011-03-09 10:34:40 följande:
    Ja i början av maj... grannen och en kompis sa att man borde ha ngt overall-liknande, alltså en typ tunn fleece"overall" eller så men det kanske är överkurs då?
    Den lär ju itne frysa om man har kläder och en filt och går till bilen

Vad har man för kläder då? Bara byxor och omlotttröja eller tjockare tröja på det?

Vart hittar man bra filtar? De ska väl inte vara för tjocka?
    Min äldsta dotter är född i maj och jaf hade bara byxor, omlott body och sockor samt en kofta, tunn mössa på henne och så en liten vanlig bomullsfilt på henne när vi åkte hem från BB

Jag köpte filt på IKEA som jag klippte itu även Rusta har billiga. Babyland tycker jag tar överpriser på sina filtar.
    Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Jag tipsade ovan om filt Sötfilur men mitt svar kanske inte duger Känner mig osynlig av dig.

• telgebo
    Muffe skrev 2011-03-09 10:59:11 följande:
    Oj telgebo, jag missade faktiskt ditt inlägg. Ser det nu, tack! Jag vill gärna ha lite sött mönster på, gärna med nallar eller så.. men inser nu att jag nog gätna köper rosa eller blå så jag kanske får nöja mig med den filt vi har hemma nu
    Jag köpte för ganska länge sedan nu söta på rea på Babyland, vita mjuka med hjärtan på, alltså inte hjärtan utan det är ett hjärtmönster som är svår att förklara men dom är så fina. Får se om det blir kort längre fram då kommer garanterat nån av dom 2 jag har säkert dyka upp på nåt av korten.

Jag kommer för övrigt inte in i ditt galleri.
  • telgebo

usch ångrar att jag berättade för min sjukgymnast om min graviditet igår för nu ringde hon och sa att hon måste prata med min samtalssköterska om detta och jag vill inte det då jag anser att det för tidigt att berätta samt hennes reaktion för hon kommer bli rasande över att jag blivit gravid med tanke på historian ang mina äldre barn. Fan varför berättade jag för? Mitt liv är jobbigt just nu pga detta och så kommer soc kopplas in, fan jag vill inte ha soc i mitt liv snokandes och det ska utredas och så ska jag gå runt och må dåligt över deta under hela min graviditet.

• telgebo

Ibland är det bra att höra sig för hos andra MVC. Oxbacken jag varit hos och fått BM kontakt hävdar att man inte behöver följa upp sin hypothyreos med ytterligare blodprover om det första värdet är bra, i mitt fall i v.6+3 och nu pratade jag med min BMM som gick hos när jag väntade min yngsta dotter och dom säger att det ska följas upp så det låter väldigt märkligt och jag håller fullständigt med.

Så nu har jag bokat tid för inskrivning, det tyckte dom också var konstigt att jag inte fått tid för på oxbacken och undrar hur dom jobbar egentligen så nu blir jag nästan rädd för vad det är för ställe den där oxbacken.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-09 11:22:41 följande:
    Skrappning kan man göra om man blöder kraftigt.
    Det gjorde min mamma.
    Ägglossningen kan man klippa bräna och göra en knut på för att den kunna öppna om mna vill.
    Visst gick du hos S när du väntade Didos? Jag fick först tid hos henne men tackade nej för jag minns ju dig så nu fick jag en ny som jobbat där ca 1 år. Hoppas hoppas hon är rar och gullig.
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-03-09 14:03:40 följande:
    ja herregud ja...
    Många som ska ha när jag ska ha har ju börjat föda redan...
    dock är jag säker att jag kommer gå över tiden... men hoppas såklat inte det.
    När har du BF?
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-03-09 14:07:53 följande:
    inte förns 5 april... men ändå :)
    inte så långt kvar då för dig har du några känningar att det är på gång snart?
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-03-09 14:11:33 följande:
    haha nej, det är därför jag tror att jag går över...
    Men och andra sidan så hade jag inga känningar med dottern heller och hon kom 11 dagar innan bf...
    men han får gärna titta ut nu..
    Inga förvärkar alls? Vilken dröm egentligen. Sånt brukar jag gå med i månader innan BF,

Jag är så arg just nu över BM på det första stället, hur sjutton kan hon säga det hon sagt till mig när det är så uppåt väggarna fel.
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-03-09 14:30:08 följande:
    nja, nej inga anmärkningsvärda. visst om jag går jätte fort eller stressar mig fram så visst känner ag lite i magen men inget ont.
    tom. sammandragningarna har blivit färre...

Jasså vad har din bm sagt till dig?
    Jag har skrivit om det högre upp ang hypothyreosen
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma