Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-03-10 09:45:55 följande:
    Självklart håller jag tummarna! Både jag och Wilda! Nu ska det ju bli bebis för er!

Uppdatering från vår bubbla: Wilda blir fem mån idag!

Igår åkte vi till akuten.. igen... Den här gången var det för att hon skakade okontrollerat och inte var kontaktbar... Gårdagens undersökning, EKG och blodprov visade utmärkta resultat. Idag ska vi på EEG och kolla om det finns kramper i hjärnan...
    Men lilla Wilda då, gud var otäckt. Bra att ni åkte in och grattis Wilda på 5 månaders dagen.

Här blir det 3 års kalas idag, min lilla dotter fyller 3 år på lördag men hon är inte hos mig då så vi firar i förskott idag.
    Gravid v.7+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-10 11:58:24 följande:
    Tack Telgebo! Vad skönt att höra lite pepp, det behöver jag nu.
    Det är ju ofta just de här dagarna precis innan kontrollerna som man blir mest nervös, som om man vill skydda sig... Hoppas det går bra för oss båda!
    Och grattis på dotterns födelsedag!
    Sugar jag vet inte men jag tror du och jag är lika skitnervösa båda två, jag är rädd att börja blöda nu på lördag på min dotters 3 års dag av alla dagar och jag är livrädd att hjärtat inte ska slå på lördag på stjärnan i magen, jag kommerr störtgråta på tisdag på britsen antingen av lättnad och lycka eller av sorg.

Samtidigt så borde ju inte mitt illamående vara så påtagligt och hela tiden om det vore nåt fel för detta illamående började 3 dagar efter mitt första vul. Har du några symtom sugar? Sla ni kolla hjärtaktivitet eller är det KUB? Minns inte vilken vecka du är men längre än mig är du iaf, det vet jag.

Vilken tid ska du imorgon, så jag kan hålla tummisarna för dig.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-10 11:58:24 följande:
    Tack Telgebo! Vad skönt att höra lite pepp, det behöver jag nu.
    Det är ju ofta just de här dagarna precis innan kontrollerna som man blir mest nervös, som om man vill skydda sig... Hoppas det går bra för oss båda!
    Och grattis på dotterns födelsedag!
    Dottern tackar flr grattis men säger jag fyller på lördag samma dag som Mello e
  • telgebo

ska slå på tisdag på vul ska det stå.

• telgebo

Förut hjälpte det ganska bra om jag åt, då lättade illamåendet men nu hjälper inte det heller och det är panik här nu. Mår apilla och väntar besök på ca 2 tim och har en del att göra. Vad tusan ska jag ta mig till? Köra fingrana i halsen och försöka spy eller?

• telgebo

Håll tummarna nu tjejer, 2 timmars 3 års kalas med illamående som kan kallas duga och en 3 åring som vill vara i famnen hela tiden, en 6 åring som är en mästare på att käfta emot och reta småsyrror och en blyg liten viol på 5 år, det är mina 3 underbara små älsklingar det. och så ett ex som är mästare på att sy galla över mig också, alltid är det nåt fel och då är det mitt fel såklart.

• telgebo
    Muffe skrev 2011-03-10 16:12:49 följande:
    När ni ändå pratar bh:ar kanske jag får ställa en fråga främst till er som fått eller har barn redan.

Jag hade 75 B innan jag blev gravid och nu har jag 75 C men borde snart gå över till 80 C.
    Frågan är vad jag ska köpa för storlek på amnings-bh? vill gärna ha en hemma när bebis kommer.

swegmarkse.timarco.se/producte3da44f9-ab21-45...

Är detta ngt bra? Inte skitsexigt, men men.... den ser skön ut!

Sedan rekommenderade ngn en sån där "bh" som finns på apoteket som är bra att ha på natten, är det ngn som har den? såg ut som en stor trosa ungefär
    Jag köpte en sådan Carefix på Minimundus som säljer exakt likadan som inte är så dyra, köpte två och jag bodde i min kan jag säga. Jätteskön när brösten är ömma och svullna som dom är när mjölken rinner till.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-10 17:10:30 följande:

när ni ändå är inne på samtalsämnet tuttar kanske ni kan svara på en dum gravidfråga!

När e de normalt att de börjar läcka från brösten? jag är i vecka 10+5 och märkte för någon dag sen att de börjar komma nåt gult trögflytande ut ur mina tuttar.. e  de inte för tidigt för det???

Med första barnet började jag läcka i v.20, med de två andra inget alls förrän de var födda och nu inget än så länge. vad jag har hört ska man inte trycka på brösten utan låta det vara bara.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-10 15:55:33 följande:
    Sugar: Hoppas allt går bra imorrn! Jag håller mina tummar och du ska se att det går bra!

Sedan var det någon som gjort ett lyckat VUL: GRATTIS!

Telgebo: Kul med kalas!

Sofy: Kanske läge att ringa och prata igen!

Jag har blivit riktigt förkyld och hade på fm on i bröstkorgen och bak i ryggen mittemot. Hann tänka lunginflammation men jag mådde bra för överigt tills jag kom på att jag hade en ALLDELS för lite BH på mig. Grattis liksom..... Jag trodde på fullt allvar att jag skulle måsta gå hem..... Nu så åker den BH:N bort tills jag kan ha den igen..... Gud så himla klantig jag är liksom-..
    Kalaset gick bra och full fart och jag hade fullt upp och hann inte känna efter så mycket hur jag mådde, bra. Nu är jag dock ganska slut.

Jag gav mina äldre barn en liten present också och min lilla blyga viol var så missnöjd över snoddarna hon fick och sa att jag vill inte ha snoddar jag vill ha leksak eller prinsessklänning och såg skitsur ut. Jag sa skulle mamma inte köpt nånting till dig då istället nej det var ju inte heller bra. Hon har blivit så kaxig min lilla viol, bara början på tonåren. När lillasyster sedam fick leggings ja då var violen där igen "men mammaaaaaa varför får inte ag såna leggings", Jag sa men mamma måste ju ha nåt att köpa när du fylle rår förstår du.
  • telgebo

Kikar in lite då och då, tampas med ett illamående som inte är vidare kan jag säga.

Vill önska Sugarrush lycka till idag, lovat att hålla tummisarna för henne, men Sugarrush om jag somnar innan så håller jag tummisarrna för dig i sömnen.

Sedan är jag sjukt nyfiken hur det gått för Färnevik, Småland och Happi.

Gravid v.7+5 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma