Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

När ni mår illa vad äter/dricker ni då? Jag har så sjukt svårt för mat nu. Och sedan när jag väl fpått i mig typ 2 tuggor så mår jag så sjukt illa igen att jag måste slänga det, vet inte om det är lukten av maten som gör mig illamående eller att det gör mig mätt så mätt på en gång att jag mår illa. Jag kräks inte (än( men det är tungt ändå.

Gravid v.7+5 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    acure skrev 2011-03-11 12:46:59 följande:
    Usch illamående är inte roligt. Jag levde typ på Bravos tropiska juice de första 20 veckorna, varvat med lättdryck och McDonalds Milkshake. Sen har vi turen att få iskallt vatten på två sekunder i vår vattenkran och det har verkligen varit en räddning. Tuggade mycket is också, så om du har ispåsar eller iskuber hemma skulle jag prova det! :)

Jag har inte kräkts en enda gång under graviditeten, men illamåendet har funnits med från början till slut mer eller mindre och det är inte heller roligt. Många upplever ju en lättnad efter de har kräkts och sen mår de bra så vid vissa tillfällen har jag bara önskat att jag kunde spy men jag har kräkfobi så det ska mycket till för att jag ska framkalla kräkningar med flit.

Men jag tror du gör rätt i att äta två tuggor och sen ta det lugnt en stund. Små portioner och ofta är att rekommendera! :)
    Jo iskall juice och iskallt vatten går åt mycket just nu, men sedan dröjer det inte länge innan jag mår spyilla igen och jag känner ibland som du att kanske jag skulle må bättre iaf en stund om jag fick spy fast jag har världens spyfobi.

Funderar på om man ska prova postafen men är rädd att bebisen ska påverkas och så blir man ju ännu tröttare än vad jag redan är av dom och jag kan inte sova hela dagarna även om jag skulle vilja.
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-11 12:50:14 följande:
    Jobbigt att må dåligt Telgebo. Blä!!
    Ja det är inget vidare och jag vågar knappt ta mig ut i rädsla att behöva spy på bussen, ute, i affären eller var som helst dessutom glashalt på vägarna och livrädd för att halka och slå mig så att jag får mf.

Samtidigt så är jag tacksam att jag känner nåt av graviditeten för det får mig att nojja mindre för MA. På tisdag får jag förhoppningvis se bebis och ett hjärta slå.
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-11 12:58:42 följande:
    Hej på er!

Hinner inte läsa ikapp med förstår att det är bebisar på g :)

Pinklove, hur mår du??

Kajsa-lisa, instämmer med Pinklove, väldigt tappert kämpat!

Telgebo, jag tycker rostat vitt bröd och oboy eller te funkar som både frukost, lunch och middag när man mår illa.
    Prova små portioner åt gången så att du inte blir proppmätt.

MCT, vad lustigt! Jag har ju samma kommun och samma problem som du dvs vatten som rinner åt fel håll pga kommunens dåliga planering. Jäkla skitkommun alltså, grrr!
    Det har jag provat faktiskt men det hjälpte inte så det vita brödet har jag lagt på hyllan, te går om det är kokhett i små klunkar på sked.
    sugarrush skrev 2011-03-11 13:01:49 följande:
    Telgebo: för mig funkade ostmackor när jag mådde dåligt. Vitt bröd. Coca-cola var också effektivt mot illamåendet, kanske behövde jag bara få upp blodsockret...
    Nu 45 minuter kvar - NERVÖST! Hörs efteråt!
    Coca-cola med kolsyra eller utan?

Hur påverkas bebis med så dåligt näringsintag jag har just nu? Häromdagen fick jag bara i mig ett äpple men det var knappt alltså.
  • telgebo

Mitt liv bvestår just nu av 4 saker:

1. SOVA
    2. Kissa
    3. Dricka juice eller vatten
    4. Kika in här då och då

Hur länge ska det vara såhär tro?

• telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-11 13:03:13 följande:
    Telgebo; lyckligtvis så mådde jag bra större delen av graviditeten, däremot hade jag väldigt dålig matlust upp till v 15 typ. Men... jag minns ett tillfälle när jag var i v 7-8 där någonstans och jag var med min man i Rom. Då slog illamåendet till som en blixt från klar himmel och jag höll på att kräkas där och då, mitt bland alla människor på Colosseum....
    Visst är det hemskt jobbigt när det bara kommer sådär?

Är så vansinningt trött så jag är bara inne en snabbis för att läsa ikapp i tråden.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-11 13:10:10 följande:
    bebisen klarar sig fint nu då den typ inte kräver alls mycket näring.. oroa dig inte.. å prostafen e helt säkert att ta å påverkar inte bebisen alls!
    Kanske får bli postafen då om det här illamåendet ska vara såhär, frågan är bara hur jag ska fixa tröttheten, lite svår att dölja för andra, ska bort nästa helg.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-11 13:15:56 följande:
    11+5 idag
    telgebo skrev 2011-03-11 13:06:19 följande:
    Coca-cola med kolsyra eller utan?
    Vanlig cocacola bara, med mycket is. Tycker fortfarande det är verkligen hur gott som helst. Brukar inte gilla det så mkt annars. OM det funkar för dig, så kan det vara blodsockret du behöver få upp lite bara, och det är ju lätt ordnat med lite snabba kolhydrater tillhands.
    Får ta mig tillaffären och köpa det, men ta mig till affären som det tar 2 min att gå till känns som att driva ett färetag just nu, fattar inte att jag fixade barnkalaset igår.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-11 14:01:35 följande:
    Vårens första myra kom fram gåände fram på golvet HAHAH nu är det vår !!!

Lycka till ni som ska göra ul och vul och rul nu ska ni era små {#emotions_dlg.flower}
    Telgebo du skulle väl idag också se bebben ?
    nej inte idag.

Sugarrush: Grattis till lyckat VUL
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-11 15:58:19 följande:
    Fy vad jobbigt Telgebo! Förhoppningsvis blir det bättre om ett par veckor. Tycker synd om dig.
    Inte är det roligt inte, känns som man är ständigt bakis eller extrem sjuk på riktigt alltså, men får jag bebis av det här så är det värt det.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma