Plus igen efter mf/ma
Läste om nån som blev igångsatt tidigare av "mammahumanitära skäl".... =)
Guuud vad klockan går sakta nu.... huvudet dunkar...jag vill sooova... måste vänta liiite till...
Läste om nån som blev igångsatt tidigare av "mammahumanitära skäl".... =)
Guuud vad klockan går sakta nu.... huvudet dunkar...jag vill sooova... måste vänta liiite till...
@ gynakuten
Bebisarna mår bra, tror jag, han kollade inte dom... Min huvudvärk (migrän) håller på tar livet av mig så nu har jag fått citodon-suppar på recept.
Ska sova mera nu...
Oke... vaken igen... huvudvärken kvar... huvudet också så det är väl bra...antar jag.
Blir orolig för de små... jag hade skyhögt blodtryck på akuten... 109 i undertryck! Fick träffa medicinjouren också som sa att det är smärtbetingat... men jag ska kolla det ett par ggr på vårdcentralen sa dom.
Telgebo migrän beror inte på vätskebrist utan att blodkärl i hjärnan vidgas.. det är det som gör så ont.
Skönt leaeva!! Du kan ju inte lämna winston! ;)
Nej inget sånt leaeva... Men ta bort hela huvudet låter bra... Haha!
Snart blir det citodon och sova. Fan om det inte är borta i morgon...
Jag. orkar. inte. mer.... citodon verkar inte hjälpa mig ett sk*t....

Hamnade på medicinakuten på jobbet... galet ont i skallen... de kunde inte förstå citodonordinationen på 500 mg utan sa att jag ska ta fulldos/dygn till anfallet ger sig.
Blodtrycket var högt nu (170/105!!) också men efter smärtstillning på akuten var det 120/77 så det var ju bra... hon sa att min kropp verkar bli jättestressad av smärtan och att jag MÅSTE ta citodonen nu till smärtan lägger sig.
Har bokat massage i morgon eftermiddag, ska snällt ta mina citodon och vila... helt enligt ordination...
Fick också tipset att sova med huvudet högt. Den ökade blodvolymen KAN fresta på kärlen i hjärnan och trigga en migrän, att sova halvsittande kan förebygga detta.