• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Det Sofy beskriver låter ju mer som en klassisk HYPERthyreos.... lågt tsh och lite högre t4... men när båda är låga?!

Typisk hypothyreos (vilket stämmer mer in på de symtom jag haft läääänge) så borde jag ju ha ett högt tsh...?

Bellas7 skrev 2011-09-05 23:01:37 följande:
    MCT mina värden på t4 har under denna graviditen legat på 4-6 så länge det inte är tre fyra månader på raken behöver du inte oroa dig gumman :)

Min förra graviditet upptäckte de inte mitt Sköldkörtelproblem förrens i v 31 med värden på tsh 80 och t4 0 så hon är fem år och frisk. Men be de kolla det ofta för vara säker.

Idag sa min bm (mitt första besök sedan v 12) om det var viktigt att jag kom tillbaka till henne innan förlossningen. Jag är i vecka 23+0.. Så mitt hb på 93 och blodtryck på 95/55 behöver inte kollas mer. Är det normalt att ligga på 93 på hb?
    93 i hb är lååååågt.... hos icke gravida brukar man ge blodtransfusion vid 100. Verkar konstigt att hon inte vill kolla det mer, stå på dig!
    Väntar tvillingar! 15+1 idag!
  • MCT79
    Mmmbop skrev 2011-09-06 08:18:13 följande:
    Jag har ju hypo-varianten. Men har du symptom då? När jag hade hypon omedicinerad var jag så trött att jag började gråta när rulltrappan var trasig, jag kunde sova 15 timmar per dygn utan att vakna och var ändå lika trött. Hyper ska ju ge darrningar, viktnedgång, hjärtklappning svårigheter att sova osv...
    jag är frusen, trött, tappar hår, risigt hår det är väl dom grejorna som pågått länge, alltid trög mage.. nu är det ju värre än någonsin men det är ju graviditeten. Svårt att koncentrera mig.

MEN... jag har hjärtklappning... (grav?)

Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp mig nu iaf... hela huvudet pulserar och högerörat rister så jag har nog stopp både här och där...  resten tar jag med mödravården tror jag...
    Väntar tvillingar! 15+2 idag!
  • MCT79

Alltså mitt största problem just nu är att jag sedan förra lördagen mått SKIIIIT... Fysiskt. Vet inte om jag är så himla orolig egentligen mer overkligt?
    När hon ringde igår sa hon bara att tsh var väldigt lågt, att det var verkligen inte bra och att det bör kollas upp igen om två månader.. (?) sen frågade jag om T4 och T3 och får så till svar att dom var bra. Jag frågar VAD de var med det ville hon inte svara på... Det här är ju anledningen till att jag har bytt barnmorska, hon SKAPAR oro i mig.

Nu sitter jag på vårdcentralen och väntar. Har jag rätt har jag både bihåle och öroninflammation... Jag vill bara slippa de här konstanta infektionerna... Slippa sitta i duschen på natten för att kunna andas...

Jag går redan på kbt och har gjort det sedan september förra året så en samtalskontakt har jag.. :)

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-06 10:45:10 följande:
    MCT ring sedan till medecinen och boka telefontid. Den läkaren kan se dina blodsvar och ger dig rätt info.

Bäbisarna ska du inte oro dig för, finns så mycket annat att oro sig för.
    1) Skaffa dig en winston,
    2) tänk om aliens kommer (har jag sett på tv)
    3) tänk om någon kommer och gör om hela huset.(home makeover .. Har jag oxå sett på tv)
    4) Tommy Körberg kommer och vill att du ska sjunga i hans lag (oxå tv)

Se hur mycket annat som helst att oroa sig för gumman ;)
    Hahahah! Du är ju galen! ;)

Hemma igen nu, infektionsprov på nästan 300! Lite söt doktor.....3 äpplen hög indier som kom in med stora ögon när han fått provsvaren.... "du må påse skit ja?"   söt..=)

10 dagar Kåvepenin 1x3, mollipect... köpt canesten och snälla tarmbakterier också...har redan svamp av första kuren som jag tar sista av idag... haha..
  • MCT79

Jag gjorde mig lite dum nu och ringde mödravårdens växel... sa att jag blev uppringd ang. mitt TSH igår men att jag var så trött i huvudet så jag glömde fråga om T3 och T4..
    När TSH var 0,04 så var T3 vid samma tillfälle 4,8 och T4 var 17... fattar inte varför hon inte kunde berätta det??

Oh well... då behöver jag inte oroa mig för att de ligger för lågt iaf... =)

Hb tog läkaren idag också... var 132 vid inskrivningen och 126 nu... så kanske läge för järntabletter snart också då...

Jag behöver en dosett!! Tyst

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-06 11:04:17 följande:
    MCT va bra :) skit nu i att oro dig för hypo. Nu ska du börja oro dig för kåvepenin tabletten. Om du tar en kanske du kommer till matrix och då blir det allvar, lära dig flyga och springa från kulor, se usch tänk noga innan du tar tabletten gumman
    Alltså erkänn nu din lilla skåning! Du och Winston ligger och röker på om dagarna eller hur?! Det är dääääärför du tycker det går så bra med sängläge!! Hah!!
  • MCT79

Sen kanske du ska se mindre på tv leaeva... och kanske läsa en bok? ;)

• MCT79
    Bellas7 skrev 2011-09-06 11:19:38 följande:
    Haha nix vi äter rötter som Robinson :) man blir lagom hög hehe. Tog du tabletten ... Wow
    Mhmm... sure.. ;)  "rötter"... avlångt som avlångt!
  • MCT79

Sugar, haha! Helan och halvan... Vi kallar dom who och what... Ska förklara med Youtubeklipp sen. :)

Ang mitt blodvärde är det fortfarande bra men lågt för att vara mig! Brukar ligga runt 145-146! Alltid gjort.. :) men som sagt, fortfarande bra!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma