• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Hmm, envisa unge.. Först vilja komma ut redan runt v 20 och sen vara envis att stanna kvar ÖVER bf... Du har några timmar på dig... :)

Pinklove, har det blivit nån bebis ännu´?

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Sugarrush: Det har precis börjat... Musklerna blir ju lite förslappade så på slutet kan det rinna till. Jag har fortfarande svårt att hålla "tätt" när jag är kissnödig och nyser... Ingen trevlig känsla, men då har jag ändå fått klart för mig att mina knipmuskler är bra. Eller ja, så bra de kunde vara efter förlossningen (det här var i december)...

Telge: Nån pilatesboll hanns inte med. Var bara att trycka på när vi väl fick ett rum... :) Blev inte ens inskriven förrän Wilda var hos oss!

• Mabaja
    acure skrev 2011-03-05 18:18:29 följande:
    Ingen bebis ännu, men sitter och klockar mina förvärkar, börjar kännas annorlunda nu, men jag antar att det bara är en falskstart som ger med sig lagom tills imorgon bitti så jag inte får sova. haha, men håll tummarna att det är något på g! :)
    ååååh hur lång tid är det mellan värkarna?
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-03-05 20:00:38 följande:
    Själv ska jag trycka en pizza snart. Jajemen, jag fortsätter på gårdagens hälsosamma svull!!!
    här är det skruvar som gäller! =) har ätit hasselbackspotatis, fyllda kycklingfiléer och beasås.. mums!
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-05 20:05:01 följande:
    Det får vi väl se...
    jag fusktestade så jooo den är på väg! men försöker peppa min man här hemma att om en vecka drygt blir det åka av... Då har det varit uppehåll i 3.5 veckor så då lär han vara lite småsugen. haha
  • Mabaja
    Mamma till W skrev 2011-03-05 20:07:59 följande:
    jag fusktestade så jooo den är på väg! men försöker peppa min man här hemma att om en vecka drygt blir det åka av... Då har det varit uppehåll i 3.5 veckor så då lär han vara lite småsugen. haha
    kan tillägga att vi har haft torka pga först min man influensa, sen jag influensa och nu har jag hela truten full i munsår... Att jag däremot är pilsk som få är en annan sak... Man är ju två om saken! HAHA
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-05 20:12:56 följande:
    Nu sitter jag här och väntar på uppdatering från pinklove! Hoppas hoppas hoppas så att det är på G för dig! Men glöm inte bort oss, vi vill ju veta hur det går!!!
    händer det nåt hos dig? Jag väntar också! Sitter även som en hök över Wilda som rosslar lite när hon andas...
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-05 20:21:04 följande:
    Mabaja: nej tyvärr händer ingenting här, inte mer än innan. Hade lite hopp igår kväll efter bowlingen men inte längre. Förvärkar men inte lika onda som igår, kanske kommer senare men just nu är det lugnt

Är hon förkyld din lilla tös?
    hon är jätteförkyld! :( Snoren rinner, hon rosslar när hon andas och andas fort.. Sen hostar hon i massor. Men nu har hon somnat så nu ska vi inte störa henne. Hade tänkt ringa sjukvårdsrådgivningen, men har en timme till sjukhus om de skulle vilja att vi åker in så vi avvaktar lite till... så länge hon sover känns det lite bättre då hon sovit jättedåligt i en vecka nu ungefär.

åh vad jag hoppas att det drar igång med buller och bång för dig nu. och att det går fort. :)
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-05 20:29:52 följande:
    Mabaja: stackars liten! Höj upp under hennes huvud/rygg om du inte redan gjort det, brukar funka någorlunda iaf. Hoppas hon piggar på sig snart så ni slipper åka in med henne.

Tack för ditt hopp ( mitt har övergivit mig)! Känns som om jag gått jättelänge på övertid nu, även om BF är idag. Blir nog lätt så när man varit halvt redo så länge. Men han verkar vara lika tjurig som sin mor...
    kommer du ihåg hur less jag var på slutet? När slemproppen släppte och det rann i trosorna men nej inget vatten... och förvärkar.. men sen när det väl drog igång gick det fort! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma