• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-03-04 19:10:12 följande:
    Jaaa, de måste dom ju kolla! Som sagt, va många härinne nu som ska föda barn så får nog vänta lite.. o snart tar batteriet slut i datan :(
    spara på batterierna... eller iof, kan du inte använda dig av dina duracellkaninsfasoner? :) Då borde datorn hålla i evigheter, inget slut där inte. HAHAHA. Skoja bara!

Mallanis: Hur blir det? Ska vi ta en fika när du kommer ner v 11? :) Någon annan i Sthlmstrakten som vill hänga på?
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-04 19:13:14 följande:
    Haha, fick du upp benet på väggen i en dusch? eller från badkar? Om jag försöker sätta upp foten mot väggen i duschen så är magen i vägen så jag ser ändå inget och jag når inte fram med hyveln till längst ned på benet

Men jag tar det jättelugnt, sitter hela tiden på jobbet å tar det relativt lugnt hemma, ändå sammandragningar. Konstigt. När jag reser mig på jobbet kommer de, när jag reser mig upp på natten kommer de osv....
    Ska man inte ens kunna röra sig?
    jag låg ner i badkaret... Tro inte att jag var så smidig med min jättemage.. sen fick spegeln agera ögon! Men vältrimmad var jag hela tiden. haha. Vill man vara fin får man lida pin. Min man kom in emellanåt, skakade på huvudet och backade ut genom badrummet. Så där låg jag i badkaret med min jättemage, men jag blev lite smidigare faktiskt! HAHA
  • Mabaja
    Marlyn skrev 2011-03-04 19:18:50 följande:
    Dottern torkade bort mina tårar och sa "Nu behöver du inte vara ledsen mer mamma" och så gav hon mig en kram och en klapp på kinden.
    Vilken underbar dotter du har! Kramar och klappar på kinden kan göra en väldigt gott!
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-04 19:41:10 följande:
    Du.. det finns månne inga bilder i bloggen? :)

Den här kvällen tog en udda vändning.. jag kom ut från toaletten.. där står sambon och stirrar mot mig.. men allt jag såg var en svart siluette... GALLSKREK in på toa och började storgråta... han blir arg, springer ner i källaren och kom upp 5 minuter senare helt FÖRTVIVLAD öcer att han gjorde mig så rädd...

Å nu är han helt förstörd och övertygad om att han dödat bebis....
    Njaej inte riktigt då. hahaha... Men du kan ju tänka dig hur det såg ut! Är ju rätt stor redan från början och sen höggravid på det. haha. Åh vad jag ska ta kort på det när nr 2 vill bli aktuell! :)

Fy vilken situation men bebis ligger tryggt inbonad i magen så den är nog inte lika lättskrämd!
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-04 20:00:26 följande:
    Näe jag tror inte heller det är nån fara... men han är jättenere nu.. ska gå å krama lite på honom... :)
    kramas lite för mig med.. Jag får ju bara lökbitar i ansiktet när jag försöker! :)
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-04 20:10:17 följande:
    Undrar hur det går för Sofy

här sitter jag och skriver ner mina sammandragningar, emellanåt lite mensvärk typ. Just nu är det en var 30:e minut som tidigare...
    Snart ringer jag och rådfrågar ngn
    om det kan göra dig lugnare så ring in... :) men hade det varit jag hade jag inte ens tänkt tanken på att klocka! :) meen jag är lite loj med... kanske därför jag var öppen 8 cm när de gjorde första undersökningen vid förlossningen, dvs inne i undersökningsrummet. haha en timme senare var Wilda ute!
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-04 20:29:40 följande:
    Äh jag ringer inte in, det är ju säkert helt normalt. Det gör ju inte ont alls.
    Jag är ju bara i v 32, lååångt kvar. Dock inte jättekul att man inte ens kan röra sig utan att det ska bli hårt som en boll i magen

Å sugar, gott gott!
    din livmoder tränar... :)
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-04 20:32:18 följande:
    Japp det är väl träning, fast nu gör det lite ont nedåt, typ mensvärk i ljumskarna haha! Normalt det med?
    viss mensvärk är ju förvärkar.. Är det plågsam mensvärk kan det tom vara värkar! :)
  • Mabaja
    färnik skrev 2011-03-04 20:55:48 följande:
    På tal om intimrakning,.... Oskyldig

Jag fattar verkligen inte hur man ska lyckas utan att bli omskuren på kuppen. Spegel hjälper dessvärre inte mig, jag ser ju inte ens spegeln under den här kalaskulan! ha ha!
    var därför jag låg ner i badkaret, då låg ju magen något mer på sidorna än rätt på... så använde jag spegeln.. och jag har en ganska stor spegel.. haha... de små funkade inte... :)
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-04 21:05:37 följande:
    Nu börjar jag få en mental bild mabaja!! Haha!
    hoppas att den inte är mentalt störd bara! HAHAHA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma