frökenmumin skrev 2010-06-10 06:18:04 följande:
Men det var väl ett jättebra schema! Ska nog ta och prova några av sakerna på Max. Vet inte om du läste längre upp att vi var till barnläkaren igår angående Max platta huvud. Läkaren ansåg inte att det var så farligt eftersom Max inte verkade det minsta stel åt vänster. Så vi behövde inte träffa någon sjukgymnast, däremot skulle jag försöka få honom att titta/ligga mera åt vänster (vilket jag redan gör iofs). Jag försöker lägga båda killarna så mycket det bara går på mage. Det jobbiga är att dom verkligen inte gillar det

men men...
Sen har jag rulla en handduk lägger den liksom runt Max huvud(höger sida) för att motverka hans vilja att lägga huvudet åt höger. I sängen lägger jag dom så långt ut åt vänster som möjligt och liksom viker upp kudde så att det ska bli naturligt att lägga huvudet åt höger och som pricken över iet så har jag satt upp mobilen till höger så att Max kollar åt höger (i sängen)
När vi ligger på golvet, så brukar jag tänka på att lägga killarna så att dom tvingas vrida huvudet åt höger för att titta på mig...hahaha....det gäller verkligen att vara uppfinningsrik
Men jag ska verkligen testa några av övningarna! Tack för informationen!
Jo förresten, ska du göra övningarna med båda killarna?
vad sa sjukgymnasten om "tillfrisknad" alltså hur lång tid det kunde ta innan det "går bort"?
Hej!
Stretchövningarna skulle vi enbart göra med Erik, eftersom han är stel i nacken och inte kan vrida sitt huvud fullt åt vänster.
Båda är dock platta på bakhuvudet, så övningarna på skötbordet, ligga mycket på mage och vänstersidan skulle vi tänka på för båda killarna.
Hon sa ingenting om hur lång tid det kunde ta innan det försvinner, men hon sa att det brukar ordna upp sig när de inte ligger lika mycket som de gör nu.
Nu gäller det väl att försöka ha dem på mage så mycket som går. Våra killar är inte heller så förtjusta i det...
Bra idé med ihoprullad handduk på högersidan, ska testa det i morgon! :)