Vi som hade Bf januari/februari 2010
Hej hej!
Jag har köpt fleeceoveraller i storlek 80 som de använder nu när vi är ute i vagnen. Under har de tunnare byxor och en långärmad body. Om det är kallt ute så tar jag på dem en stickad tröja under också. Sedan har de mössor, mockasiner och stickade tumvantar på sig. De sitter på ett fårulls-underlägg och sedan har de filt på sig.
Jag har även köpt vatten- och vindtäta overaller som de även kan krypa/gå runt i senare i vinter. Köpte också i storlek 86. De känns stora nu, men hoppas att de kan ha dem om en månad eller så :)
Jag är utbildad civilingenjör och jobbar med produktion och logistik inom färgbranschen. Kommer att börja jobba en dag i veckan nu snart med ett projekt, och i augusti kör jag igång på heltid med mina gamla arbetsuppgifter.
Vet inte hur ni andra gör, framförallt ni som har enäggstvillingar där det är svårt att se skillnad - Har ni olika "färgkoder" för barnens kläder eller har ni kanske rent utav likadana kläder på era? Mina killar är väldigt lika varandra - och för att familj, släkt och vänner lättare ska kunna se skillnad på dem så har vi klätt Isak i mestadels blå kläder och Erik i gröna (de har självklart andra färger också
)
Min tanke har varit att folk hellre kan se vem som är vem genom att se till färgen, och kalla killarna vid namn - istället för att hela tiden fråga vem som är vem och sedan ha glömt det fem minuter senare. Är rädd att framförallt dagispersonal ska "klumpa ihop" dem och kanske inte ens anstränga sig att lära sig vem som är vem om det blir för svårt... Det blir väl ett senare problem, men hur tänker ni?