glasvas skrev 2010-08-10 12:08:54 följande:
Hej! Vad mycket det händer, och fler blir vi också, vad roligt!
Här är det inga tänder ännu. Tycker att killarna varit kinkiga ett tag nu, dreglat och känts lite varma, men fortfarande inga tänder i sikte. Men idag tyckte jag nog att David verkade lite röd i tandköttet.
Jag tycker nog att det mesta fungerar rätt bra, sovning dagtid sker i deras sängar, de är vakna knappt tre timmar sen sover de lite olika länge. Mat får de ungerfär var 3-4e timma och då är det mest puré som gäller. Ett mål ersättning är det på morgonkvisten innan jag riktigt vaknat till, det brukar min sambo ordna. Om jag sen har tur så somnar de om, men inte alltid. Vår relation är bra, han är mycket engagerad i killarna, och noga med att jag inte ska stressa för mycket heller. Det enda jag tycker är lite störande är att jag gör allt 'tänket' kring barnen om vi ska nånstans och sen kan han komma på att han kanske skulle engagera sig i det, och ställer en massa frågor om vi fått med det eller det och då känner jag mig som om han inte litar på mig trots att jag vet att han gör det. Och ibland är han helt blind, kan fråga efter nåt som ligger precis framför honom... Men det är lite gulligt med
Vi är just nu på besök hos svärmor och svärfar, där även sambons syster med familj kommit på besök, de bor utomlands annars. Killarna har två kusiner som är snart tre och snart sju, och helt sjövilda. De slåss och sparkar och är oerhört svartsjuka på varandra, och även på våra barn då de ju också får uppmärksamhet. Det märks att killarna tycker att det är rörigt för de har sovit dåligt hela veckan, och nu är vi ensamma hemma och de sover kanon! Annars kanske de känner av hur jag känner mig också för jag tycker att det är sjukt jobbigt! Konstant skrik och gapande. Jag får jämt skydda barnen och känner hur jag drar mig undan hela tiden, trist för jag gillar ju egentligen föräldrarna och det är ju inte barnens fel att de är som de är. Tycker dock att det är lite frustrerande att två barn ska passas av fyra vuxna (som iofs även står för den mesta markservicen) och jag ensam tar hand om tvillingarna. Märkligt. Och energikrävande. Ok, nu har jag spytt ur mig den gallan
I övrigt är det bra, har fortfarande inte smält graviditeten, mår illa på kvällarna som sist, och har redan börjat känna av foglossningsont! Det hade nog inte läkt helt sen sist... Är beräknad till mitten/slutet av mars. Om allt går så långt ska jag nog ta erbjudandet om att få prata med en aurorabarnmorska. Min förlossningsbarnmorska ringde mig och frågade om jag behövde terapi! Hon hade läst min förlossningsenkät... Och jag har ju lite minnesluckor så det kanske är bra.
Ok, uppsatsen avslutad. Dags att plocka upp David som tydligen sovit klart, sen kanske jag skulle borsta tänderna. Ha det gott så länge!
Jag börjar antagligen bli senil eller nåt för jag minns inte riktigt (eller om jag helt enkelt har missat det) hade du en jobbig förlossning, med tanke på minnesluckorna?
Segt med foglossning redan, jag håller tummarna för att det dröjer ett tag till innan det blir allt för besvärligt. Lätt att säga kanske, inte lätt för dig att ta det lugnt direkt
Förstår att du blir lite irriterad på situationen hemma hos dina svärföräldrar. Jag kan inte annat än instämma att det är lite märkligt att 4 vuxna måste ta hand om två barn. utöver det så får du ta hand två småttingar plus att du har en i magen, så i praktiken tar du hand om 3