barnsäng skrev 2010-08-24 15:34:47 följande:
Jag kan säga att när det gäller babyskydden så bär jag båda samtidigt ifrån bilen ner till vårt hus, plus väska, plus skötväska, plus eventuellt någon matkasse. Sen gör jag om det när jag ska till bilen. Men sen har jag stora vagnen hemma och sulkyn i bagaget på bilen.
När båda skriker och vill bli burna så tar jag upp båda två och sätter mig med dom i knäet och håller om dom. Det enda kruxet är att äldsta dottern känner sig utanför då och gärna ska sitta i mitten. Ja först testar jag att leka med dom samtidigt och blir dom glada då så är ju det det bästa.
Om detta inte funkar så brukar jag bada dom samtidigt. Alla tre alltså. En ligger i en sån där plastgrej i en balja och den andra håller jag i på sidan. Sen har jag deras babysitters med mig in i badrummet så jag kan lägga den ena där och bytas av liksom så att båda får ligga och plaska i den där plastgrejen. 4-åringen badar ju själv i en egen balja bredvid. Men faktiskt så bär jag på dom samtidigt oftare än jag borde. Kan meddela att jag idag har fått ryggskott och det är inte så konstigt. Dessutom jobbar sambon på två ställen idag så han kommer inte förrän runt 23 ikväll. Kul!
Du är ju inte klok, bara båda babyskydden plus en massa annat

. Näe det orkar verkligen inte jag. Numera låter vi babyskydden ligga kvar i bilen och sen bär jag in en kille i taget.
Du måste vara urstark vid det här laget, inget gäddhäng där inte
Angående tipsen på hur göra med trötta griniga barn var bra, så brukar jag också göra. Däremot brukar jag bada en av grabbarna i taget i badkaret tillsammans med storasyster och så får den andra ligga i babysittern eller på golvet och vänta så länge. Fungerar fint, blir dock väldigt väldigt blöt varje gång
Sen så tycker jag kanske att du ska försöka vara lite försiktigt med allt bärande, för precis som du säger så är det lätt att få ryggskott och sånt har ju en tendens att blå långlivat. Hoppas att denna vändan av ryggskott ger med sig snart, krya på dig!