Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

vi har sökt förskola nu från 1 september nästa år. satte 25 timmar i veckan, vill inte ha dom mer i början. jag kommer inte börja jobba heltid, eller kanske ska plugga, får se vad det blir. tänkte att det är bättre att dra till med fler timmar än vad det kanske blir..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • bananflugan82

nilla: så söta!! o så lika dom är varandra

vi har också tagit julkort. blev faktiskt bra! men jag fick slå in varsitt paket som dom satt o pillade med för mina vill inte vara stilla för 5 sekunder! fotograferade dom för ett tag sen o var genomsvett efter det för dom bara kröp iväg o jag fick jaga dom hela tiden

• bananflugan82

frökenmumin: jag förstår ditt kontrollbehov.. har man varit hemma såhär länge med barnen också så vet man ju vad som funkar. sen att dom har metoder som också funkar vill man kasnke inte alltid förstå...
    jag ska iväg om två veckor över en helg, ska på shoppingresa till england med en kompis. kommer att skriva en lista på när dom ska äta o sånt.. jag vet att maken fixar det men ändå... o det är trots allt jag som känner dom bäst, tyvärr. ska bli nyttigt för dom att vara hemma själva en helg!

• bananflugan82

grattis simom o lukas! ja, tiden går snabbt..

här börjat oliver fatta hur han ska gå med gåvagnen. ludvig försöker resa sig mot möbler men det går inte riktigt än. har brukar fastna halvvägs och gråta förtvivlat stackarn.

oliver har börjat ta napp igen, vilket ingen av dom har gjort sen dom var jättesmå! men idag har han snuttat på sina leksaker o blivit arg så han fick napp och somnade även med den ikväll... hmm, jag som trodde vi skulle slippa nappar..

• bananflugan82
    Mammat3 skrev 2010-12-13 14:13:26 följande:
    Glad lucia på er (eller vad man nu skriver haha) ikväll blir det lussefirande med sonen ska bli kul och se om Liam och saga reagerar nått på all musik dom verkligen älskar när man sjunger. Här tar det fart nu och jag väntar med spänning på vem som ska våga ta första stegen själv. Båda går längs med saker och saga har börjat försöka ställa sig upp själv men dock ramlat hon efter ett par sekunder :)

Annars är det full kaos här hemma känns det som vi har varit sjuka ännu en gång och sonen är inne i sin hemskaste trots så jag tror jag blir galen snart.... Liten fråga skulle ni ta erat äldre barn till en psykolog om syskon terrorn gick för långt? Eller snarare hur långt skulle det gå innan ni sökte hjälp. Hände en incident idag som gör mej ganska orolig för att lämna han själv med dom små längre. Tror väl inte att han medvetet ville skada (hoppas jag inte iallafall) men det var tillräckligt obehagligt för att börja tänka om man kanske behöver hjälp..
    jag tror att du precis svarade på din fråga själv. om jag hade blivit så orolig som du verkar vara och funderar på hjälp, så hade jag nog sökt det. Följ din känsla, du känner ju din pojk! Han kanske inte behöver just psykolog men någon som är utbildad på att förstå barn bättre och på ett annat sätt än vi föräldrar gör och som kan prata med honom på hans "nivå" kanske?
    Hur gammal är han?
  • bananflugan82
    Mammat3 skrev 2010-12-13 19:33:45 följande:
    Ja jag gjorde nog det.. Men det är ju lite små pinsamt att behöva hjälp för man inte vet hur man ska göra med sitt eget barn. Ska ringa BVC imorgon och se vad dom säger. Men han är inte allt igenom elak han älskar ju sina syskon nått oerhört och gillar att busa med dom. Kan ju va 3 års trots dom bara går ut över dom men i vissa lägen blir det rätt obehagligt.. Jaja får se vad BVC säger.

Nått lite roligare nu... Lucian var toppen alla hade jätte kul och saga hade nog mest roligt. Har nog aldrig hört henne skratta så mycket som hon gjorde ikväll :) när barnen sjöng satt hon och dansade och applåderade efter varje sång. Min äldsta var för en gång skull med och sjöng så det var roligt att se honom. Så det blev en lyckad kväll iallafall :).

Tack för stödet och att man fick ventilera sig lite...
    känn inte så! alla kommer vi någongång känna att vi inte vet vad vi ska göra med våra barn. om det är nu eller i tonåren, det vet vi ju inte. det är bättre att ventilera och känna att man faktiskt har pratat om det, än att gå och fundera. du kanske kan få några råd eller tankae iaf om hur ni ska hantera hans trots. du ska ju inte behöva vara orolig och känna obehag när din son är med sina syskon, det är ju tråkigt för er alla.
  • bananflugan82

Våra sover 2-3 ggr på dagen, 30 minuter åt gången ungefär.. hade jag försökt ha dom uppe längre så tror jag dom bara skulle sova 30 minuter ändå o sen vara dödströtta.. vet itne hur jag ska få dom att sova bättre dagtid.

dom sover iaf i sina sängar nu, går kanonbra! dom har börjat med napp nu nyligen igen, har inte haft det på flera, flera månader.. helt plötsligt somnar oliver själv, både på dagen och kvällen! ludvig gjorde det ett tag men det gick över... för varför ska båda göra samma sak, samtidigt för?

• bananflugan82

våra brukar vakna mellan 06-07 nångång. i helgen var dom uppe till 20 en kväll o då sov dom till 08 morgonen efter!! bara det att det krävs mycket jobb om man ska ha dom uppe så sent för dom blir väldigt trötta o kinkiga.. plus att det är skönt att få dom i säng runt 18, så sover dom iaf vid 19 o då har vi en massa tid till annat.

• bananflugan82

Hemma igen efter shoppinghelg i England! Har haft så underbart, underbart roligt!!! Har skrattat massor, shoppat ännu mer, fick sitta på resväskan för att kunna stänga den. Vi har varit ute och druckit drinkar, pratat med folk.. verkligen laddad batterierna! Kom hem till en lite sjuk kille av två, men annars har dom haft det jättebra hemma med pappa. Jag o tjejkompisen sa att vi ska försöka komma iväg så här 1 gång om året, för det är man egentligen värd.

Och GRATTIS Sansad!! Vad roligt! :)

• bananflugan82

Här är det förkylt och hostigt hos pojkarna. Jag bara väntar på att bli dålig lagom till julafton.. men det har varit helt ok ändå faktiskt, inte mer gnälliga än vanligt.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010