Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Idag har Ludvig fattar att han har något som dinglar mellan benen. Dom är ju där och pillar jämt när blöjan åker av, men ingen av dom har liksom reagerat att den faktiskt sitter PÅ dom och finns där. Haha, det var så roligt.. han satt och fick liksom plötsligt syn på att där fanns något på honom.. han tittade och pillade lite försiktigt.. försökte krypa bort från den flera gånger men varje gång han tittade ner så var den FORTFARANDE kvar Till sist så skulle han ställa sig på alla fyra för att liksom titta ordenligt vad det var.. men det var ju inte det enklaste.. jag skulle filmat honom för att visa deras pappa sen, men som vanligt så slutar dom med något så fort man hämtat kameran men det var väldigt roligt att titta på!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananflugan82

Haha, ja, det är så mysigt! Dom är inne i en period nu då det händer extra mycket, tycker dom utvecklas varje dag! Dom har plötsligt blivit så stora!

Och det där med att vara i famnen känner jag igen.. det är mycket "tävling" om att vara i famnen och då speciellt i min famn. Kommer den ena fram och ska sitta i famnen så är den andre framme illa kvickt och ska också sitta där.. speciellt om vi inte är hemma, då är det är precis som att båda vill ha koll på mig.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananflugan82

Här är full rulle också! Båda går nu, har äääntligen lärt sig gå i skor ute. Dom har fullkomligt hatat skor innan men nu i helgen släppte det.. Dom börjar ty sig mer och mer till varandra, även om dom snabbt kan tycka att den andre är lite väl hårdhänt och börja gnälla.. men dom gillar absolut varandras sällskap för dom är nästa alltid med varandra, i samma rum.
    Deras syn går frammåt den med, vi märker hela tiden hur den utvecklas, killarna upptäcker mer och mer, som dom inte gjort innan. Det är roligt! Vi har även varit i Göteborg för att få en diagnos på papper så att säga, och det är nu 100% säkert att dom har albinism. Så nu vet vi det också.

• bananflugan82

Tråkigt med allt vabbande!

Jag tycker också det är svårt mellan varven att aktivera killarna. Vissa dagar leker dom hur bra som helst själva, andra känns om bara rastlösa och gnäller. Dom älskar att vara ute iaf, lite för mycket.. ingen får ju ut genom ytterdörren om Oliver ser det, för han börjar gallskrika om inte han får följa med.

Äter allas twins själva nu? Mina gör det inte! Totalvägrar! Med händerna går bra, att äta mackor, banan, allt sånt. Men så fort det är mat så, nej, dom vill inte. Om dom håller en sked i handen och jag tar mat på den och hjälper dom föra den till munnen, så går det bra med ett par skedar men sen vill dom inte mer. Jag vet inte, det är precis som att får dom inte göra det själva så skiter dom i det! Och själva kan dom inte, eftersom dom inte ens vill försöka.. Dom är väldigt avvaktande överhuvudtaget när det kommer till nya saker att äta, som dom inte ätit innan. Kan sitta och titta på det och pilla, men stoppar det inte i munnen. Men det gäller också bara ätbara saker, när det kommer till sånt som ligger på marken så går det hur bra som helst att stoppa ALLT i munnen, såklart.

• bananflugan82

Och våra sover också bättre!! Ta i trä!! Tredje natten utan välling och har bara behövt gå upp en gång för att stoppa i nappen, idag fick Ludvig välling när han vaknade 07 och somnade om igen så vi sov till 8.30!!! Helt fantasktiskt.

Här har dom 8 tänder, men kindtänder är på gång hos båda, sakta men säkert. Som tur är verkar dom inte ha ont av det.

Vi måste ju vara försiktiga i solen eftersom killarna inte tål den, men det går bra ändå! Solcreme och solhattar funkar. Och är inte ute när det är som soligast mitt på dagen. DOm får plaska i sin pool o så.

Jag tycker det är så såvrt att aktivera dom vissa dagar, vet itne vad vi ska hitta på liksom!! Och det märks när dom tycker det är tråkigt för det blir extremt gnälligt..

• bananflugan82

Jag köpte badbyxor i våras på Lindex, innan vi åkte på badsemester, då fanns det massor olika på Lindex, KappAhl och dom vanliga kedjorna! Passade perfekt med badblöja under.

Mina killar älskar också sin välling. Dom äter alltid det innan läggdags, ibland tidigt morgon men inte alltid. Ställde dom på vågen här hemma igår... 14,2 kg!!! Dom är stoora.. och långa, dom var 82cm vid 12 mån kontrollen, så dom ligger över kurvan i både vikt och längd. Dom är absolut inte tjocka, så jag vet itne vart deras kilon sitter.

Slänger in bild på mina sommarkillar också!

• bananflugan82
    Fröken Fajans skrev 2011-06-17 14:15:40 följande:
    Har varit på dagis och hälsat på i dag, killarna var väldigt mammiga (som alltid, nästan). Usch, undrar hur det här ska gå. Är jag dum som sätter dem i förskola även om jag inte måste? De ska börja på deltid i Augusti. Tänker gå förbi några gånger när de är ute och leker så att killarna får vänja sig lite vid platsen, lärarna och de andra barnen. Ibland blir jag tokig på dem här hemma och tänker att de nog har det bättre på dagis men ibland går det så smidigt så förstår inte varför jag vill börja jobba egentligen.
    Jag känner samma.. vissa dagar blir jag tokig o känner att dom skulle  behöva det, för att få ut sin energi. Samtidigt så kommer det kännas oerhört tomt när man väl ska sätta dom där... som det ser ut nu så är jag hemma med dom till februari nästa år.
  • bananflugan82

Jag och maken ska iväg en långweekend till London sista helgen i juli, ska bli ljuvligt! Äta och sova ensamma.. jag gillar heller inte att lämna bort dom, och sen vara hemma.. känns otroligt konstigt att vara hemma utan dom, väldigt tomt! Men att åka bort och att dom är här hemma, är ok. Konstigt.

Annars blir det inte så jättemycket, små dagsutflykter. Var ju på Lalandia över påsk. Så det blir små turer till någon liten djurpark eller så. Det är svårt för killarna gillar inte så mycket sånt ,eftersom dom helt enkelt inte ser. Går vi till nåt ställe där dom t.ex. kan gå in till kaniner och getter osv, tycker dom är roligare, för då kan dom se dom ordenligt.

• bananflugan82

Men vad det händer grejer när man e borta ett tag! Grattis till graviditet och giftemål! :) förstår hur du tänker sansad.. Aldrig mer tvillingar, känner jag.. Så otillräcklig jag har känt mig mellan varven när man är en person delad på två bebisar, vill jag inte känna igen.. Idag har vi varit på 18 månaderskontroll, allt gick bra. Dom är nu 87,5cm långa o väger 14kg, har ökat 6 cm på 3 månader! Dom är stora som 2 åringar nu om man ska gå efter kurvor som finns ;) Jag o maken kom hem från London i söndags, 4 dagar helt själva, underbart! Fast vi längtade väldigt när vi åkte hem :)

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010