Inlägg från: Mysan31 |Visa alla inlägg
  • Mysan31

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Hej Tjejer/ o pappor som kanske läser..

Här valde jag spiralen vanlig koppar. Nackdelen med den är ju att när man har mens då har man rikligt i några dagar. Annars är jag nöjd med den. Min mens kom oxå ca 1 vecka efter avslag försvunnit. Jag blödde så mkt att jag var nära på att åka in!! Usch jag fick ta tjejernas blöja!! Men nu verkar kroppen ha återhämtat sig väldigt bra efter tvilling grav!

Igår fynda vi en tvilling paraply sulky till tjejerna. Typ en maclaren eller vad det heter hihihi Fick den för 700 på blocket. Dom hade lagt ut den för 1000:- Vet inte om vi gett för mkt en då.. Men men nu har vi investerat i det iaf. Kanske nån här som vet ca pris på dem??

Testade i förregår att sätta Sandra i gåstolen som stått i förrådet. Hon blev överlycklig!! Hon är oxå trött på babysittern.  Fast det lär dröja innan hon sparkar i väg med fötterna medvetet hihihi Dom är nu 16½ vecka gamla. 4 månader prick nu den 23/5 va tiden går!!! De har börjat skratta smått nu vid av o påklädning. Så gulligt!! Vad gäller nacken så har Sandra varit den starka hos oss. Stadig redan vid 5 veckors ålder. Alicia blev det ca vid 8 veckor.

• Mysan31

Bananfluga: Gud så söta!!! Hur får man in bilden här??

• Mysan31

Här kommer min:

Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0

• Mysan31

Hej alla!

Nu har man testat gröt! Blev ca 4 tsk var. O inge klagomål på magen sen. Sandra tyckte om det medans Alicia såg mer ut som att hon åt något surt hahaha Gav dem även vatten till. Dom såg lite besvikna ut hihihi Dom trodde väl att det var ersättning i flaskan.

• Mysan31
    Fröken Fajans skrev 2010-05-23 07:15:29 följande:
    Egentligen kanske det är relationen som är det större problemet :(
    Min gubbe har oxå eller är oxå likadan. Han har inte alls samma tålamod som jag.
    Jag brukar låta han sitta med en medans jag nattar den ena sen tar jag den andra från han o lägger. Vår rutin är att Sandra då som har varit extremt jobbig tills nu henne har jag lagt med flaska i hennes säng. Hon brukar somna rätt snabbt om hon är trött. Alicia kan vara lite knepig ibland. Hon ville somna i famnen på kvällarna. JAg har brutit den rutinen nu o lägger henne  i sängen med flaska oxå. I början skrek hon eller gnällde mer. Testade här om dagen att stoppa i nappen i stället o hon slockna. Så nu kan jag lägga henne vid 20.30-21 med flaska sen napp. Tar Sandra o gör samma sak. Dom brukar slockna då inom en 30 min. Min man blir alltså extremt stressad då de skriker. Han var jätte duktig med Sandra när hon var spädis. den enda som kunde få henne lugn. Men nu så fungerar inte hans knep hihi.

Det som gjorde att jag hitta rutinen var att gubben var i väg några kvällar irad. Var då tvungen att hitta ett sett som fungera när jag är själv hemma. Under stunden var jag arg att han inte var hemma. Men nu i efter hand är jag faktiskt glad. Man vart liksom tvungen att hitta nått sett som fungera o det gick!

Vill nog med detta dela med mig till dig att vi oxå har haft det jätte tufft emellan åt. Har även känt ibland att jag avskyr han. Men om du/ni kan så stå ut det blir bättre. Det sägs att den största utmaningen i ett förhållande är första året med barn. Klarar man det så klarar man mkt tillsammans. Dessutom två bebisar!
  • Mysan31

Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0

• Mysan31

Hej allihop!

Va skönt för er som kan lämna hos mor o far föräldrar! Njut medans ni kan ha egen tid. Vi är helt låsta. Bara vi ska gå handla o svärmor är här  o vi ber henne passa dom en liten stund så är hennes första svar " skynda er tillbaka" För hon klarar inte av när båda börjar gråta! Min mamma finns inte med alls nu mer. Svägerska är lika dan som svärmor. Jag hinner inte mer en utan för dörren så börjar hon ringa. Hör o häpna våra äldre barn klarar av dom bättre??! Ja ja det är faktiskt lite jobbigt! Hade varit så skönt att ha någon som kan hjälpa lite när det är som tuffast.

Och som det flesta av er så är jag den som vet bäst va tjejerna vill. Alltså nattningen osv. Nu har ju jag vant dom vid att äta själva båda två så man sitter inte med dem under matningen av flaska. Till kvällen lägger jag dem i sina sängar med flaskan o det somnar. Alicia sover hela natten medans Sandra har fastnat på att vakna kl 00.30 03.30 o5.30 vet inte hur jag ska bryta hennes matning iaf vid kl 00.30?? Dom somnar vid 20.30 varje kväll nu. O vaknar runt 07.

Har börjat ge dem gröt. Gav SAndra med lite mango igår o det gilla hon jätte mkt. ALicia vill helst bara dricka sin flaska hahaha
    Sandra är den hon oss som vänt sig från mage till rygg redan när hon var 8 veckor gammal. Så fort hon ligger på magen vänder hon sig. Alicia ligger bara o tittar. Väntar spänt på att dom ska börja vända från rygg till magen....

• Mysan31

God morgon allihop!

ang vagn så använder vi en paraplusulky. Är jätte nöjd med den. Kommer in över allt o lätt att vika ihop o stoppa in i bilen

Gud va tiden går. Våra tjejer är nu snart 4½ mån gamla. Exakt den 7/1 så plussade jag med dem på bim -6 för ETT år sen!!! Herregud var tar tiden vägen??? Man börjar nu se i gravid/tvilling vi som väntar tvillingar januari 2011??!! Hahaha O där gick man med förra året.... Ojojoj

I övrigt mår tjejerna bra. Har testat en vanlig flaska på Sandra nu o det gick bättre en förväntat. Har använt dr brown annars. Hon får i sig mer åt gången. Kan vara det kanske som gör att hon vaknar så ofta på natten? Att hon inte får i sig sin ranson som hon ska ha under dagen... Vi får se Alicia gillade inte alls den vanliga flaksan.

Hur är det med er andra?

• Mysan31

Hej Allesammans!

Här rullar allt på som vanligt. Sandra älskar gröt hihi O det har gjort att hon slutat o vakna flera gånger per natt. Ger henne gröt vid 19 sen ersättning vid läggdax. Hon sover då från 20.30 -3.30 Ger henne en flaska sen sover hon vidare till kl 7.30 ca. Alicia  är inte allt intresserad av gröten.

Nu är det prick ett år sen stickan visa plus. Herregud var tar tiden vägen?? Va var det första ni tänkte när ni fick veta att det var två?

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010