Inlägg från: Mysan31 |Visa alla inlägg
  • Mysan31

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Fröken Fajans skrev 2010-09-27 09:12:10 följande:

Känner ni att omvärlden förstår hur det är? Min sambos kompisar vill gärna ha med honom på hockey eller annat på kvällstid med kort varsel. De tycker väl att andra med barn kan komma ifrån ibland. Jobbet tycker också att han ska jobba över ibland. Vi har fortfarande aldrig varit ensamma på kvällstid med läggning etc och jag misstänker att jag skulle få psykbryt om jag var det. Kanske är dags att testa. Vill verkligen att sambon ska få ha ett eget liv också. Och jag med för den delen. Men på kvällarna är de så gnälliga så vi klarar ju dem knappt när vi är två. Jag vet att många av er är själva med fler barn dessutom och jag tycker ni är jätteduktiga. OK, nu beslutar jag mig för att släppa iväg sambon en kväll denna vecka. Det värsta som kan hända är väl att de skriker...

Ja jag släppte iväg gubben när tjejerna va 3 mån... Tyckte faktiskt efter det att det var lättare att få kontroll över situationen. Som fler har skrivit skriker den ena ja då får man liksom stänga av o ta den ena först o sedan den andra. Du komemr säkert o klara det ska du se. Man får in en rutin o det fungerar bättre.
  • Mysan31

Hej allihop!!

Här har allt blivit mkt lugnare nu! Sonen frisk..YES! Hihihi O jag känner mig mindre stressad!

Har en fråga till er... Har alla lyckats gå ner grav kilon? Det har inte jag. Så jag har nu på börjat kampen hahaha Har 6 kg att gå ner. Började förra söndagen med pulver diet samt promenader med flickorna. I går vägde jag mig o vågen visa 2 kg minus.   Vill även hitta ett sett o bli av med degiga magen.... mindre kul hihihi för jag har inte karraktär o göra sit ups osv...... Hur är era magar efter tvilling grav??

• Mysan31

Ja bristningar slapp jag med tack o lov!!

Va härligt att du hann handla saker som behövdes iaf. Jag skulle jätte gärna vilja åka till ullared.

Ja frökenmumin dom kilona sitter fast svettsade!!! Hahaha Jätte svårt o bli av med. Med mina tidigare grav så har jag rasat ner till normal vikt men nu får man  kämpa lite!!

• Mysan31

Vilket härligt skratt!! så söta så dom små liven!

Fröken fajans: Va jobbigt att ha det så. Vi hade det så ett tag o jag tog upp det med gubben o efter det så blev det ändringar. Han anstränger sig o hålla tålamodet uppe när det är jobbigt. Men jag förstår din känsla. Nu kan jag lämna våra utan problem. Hoppas det löser sig för er!!

Verymutch: Men dom har ju bra vikter o längd?? Våra tjejer vägde 6.500 o 7100 ca på 8 mån koll o hade ökat ca 500 - 800 minns inte riktigt. Men stuckit iväg på längden. Vi behövde inte gå på extra kontroll.

Nu nalkas tjejerna 8½ o visar ingen tendens till att krypa!!! Sitter utan stöd gör Alicia o Sandra måste man fortfarande bunkra upp med fallskydd hihi.... Har haft dom på golvet jätte mkt nu men icke!! Dom kanske gör som storasyster gjorde.... Hasa sig fram på rumpan!

En sak tycker jag är märkligt o grubblar lite på.. Mina fyra äldre barn har bruna ögon, jag har bruna o gubben grönbruna typ. Tjejerna har båda ljusblåa??? Hahahah o enligt skilje vägg så är dom inte enäggs?? Dom är inte heller kopior av varanndra. Men så fasinerad över att båda fick samma ögonfärg. Samt att deras öron ser likadana ut. Sandra är blond o Alicia lutar åt ljusbrun... Konstigt!

• Mysan31
    glasvas skrev 2010-10-12 17:50:00 följande:
    Samma här! Nattmålet is back... Plus att de är gnälliga och knöliga, dag som natt känns det som. Men det är ju inte riktigt så egentligen. De verkar vaknar utan att riktigt vakna och rullar i sängen, D slår huvudet i spjälorna, och V sätter sig upp och gråter fast han verkar sova. Tyvärr har jag så himla svårt att somna om när jag vaknar så det har blivit i snitt lite drygt 4 h per natt den senaste veckan. Lägg graviditeten, lägenhetsförsäljning utan nytt boende ovanpå det så känns det sådär just nu. Inatt sov jag i eget rum och fick sova nästan hela natten. Det var underbart! Jag kan inte skylla på tänder heller för de lyser verkligen med sin frånvaro. Är mina de enda som inte fått några alls än? De är ju ändå nio månader...

Tänk att man skulle längta till att få sova en natt. Jag hade min den 1/10. Och inga fler just nu att se fram emot. Men det kanske blir bättre. Håller tummarna. För oss allihop!
    Nope mina har inte helelr en enda tand Hahaha Blir 9 mån om 2 veckor
  • Mysan31

Hej allihop!

Va jobbigt med hosta o dylikt! Usch finns inget värre...jo magsjuka!!! Min son som var sjuk för nån vecka sen fick samma skit igen. Hög feber som satt i hela veckan! Första feber fria dag igår. Gud va jag längtar till nästa sommar....Då slipper man alla dessa sjukdomar! 

HAnide: Två av mina barn har haft förkylningsastma Det har växt bort nu. Men jag vet vad du går igenom! Det är super tufft när dom får det... 

Här är tjejerna små förkylda. Sandra fick en tand natten till i går så hon satt uppe med sin pappa två timmar på natten. På morgonen kände jag ett litet risgryn som klämt sig fram ALicia är på god väg. Svullen i nedre tandköttet.

Alicia har nu börjat visa antydan till att krypa,lyfter upp sig mer o mer nu. Tycker det börjar bli dax. Dom fyller 9 mån nästa vecka!!  

Ja håret har dom inte börjat dra i ännu... Sandra är den starka av våra tjejer. Allt som Alicia har i händerna tar hon ifrån henne. Så det är nog bara en tidsfråga.....  

• Mysan31
    frökenmumin skrev 2010-11-11 15:17:20 följande:
    Här händer det grejer, Melvin kan numera sätta sig upp från att ha legat på mage. Duktig kille
    Max har inte riktigt hajat det ännu, tror ärligt talat att han är lite feg. Det märks liksom på honom ...hahaha...
    Melvin har dessutom börjat resa sig upp mot tvbänken (bara på knä än så länge)så nu har jag tvingats ta bort allt vad prydnadssaker heter från tvbänken

Härligt med lite slötid i soffan Mumindalen
    Hihihi Kryper han oxå?? Alicia Har gjort så ett tag nu. Men krypa gör hon baklänges!!! Hon ställer sig upp på alla fyra o till slut sätter hon sig. Framåt existerar inte hahah. Sandra är oxå lite fegare...har typ börjat gå upp på knän. Backar gör hon oxå.
  • Mysan31

Ja jag har frågat gubben ett par gånger nu att " Är du säker på att hon inte föddes med fötterna först?" Hahaha Hon har gungat nu på alla fyra i en mån!! Tycker hon borde ha fattat galoppen vid det här laget.

• Mysan31

Kan tipsa om att man ska svälja 7-10 vitpepparkorn hela så har man chansen att slippa magsjuka. Ska testa detta om den kommer till vårt hem! Jag har fått magsjuka 11 år i streck!! Blir alltid smittad av barnen. Så nu ska jag testa om huskuren fungerar!

Här är det ganska lungt nu. Tjejerna är messta dels nöjda. Alicia har börjat krypa nu äntligen!!
    Sandra är inte så intresserad hehehe Det blir nu 10 månader på tisdag. Va tiden har gått fort!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010