Inlägg från: Mysan31 |Visa alla inlägg
  • Mysan31

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Vi fick veta att det var två i v 12+0 på nupp ul. Vi skulle bara ha ett till 4 sedan innan. Helt plötsligt var de nr 5 o 6!!! Det tog ett bra tag för mig att smälta det hela. Hade ångest av o till under hela grav.

Folks reaktion på att vi vänta barn va liksom "men ska ni verkligen ha fler"?? Räcker det inte med 4?? Sen när det fick veta att det va tvillingar då vände dom helt plötsligt o tyckte det var sååååå häftigt!

• Mysan31

Min karl drömde två nätter innan ul besöket att jag get bort en tjej. Han hade kommit hem tills sin bror o där var vår dotter Nathalie. Efter en stund sa han åt henne att kom nu vi ska hem. Hon hade tittat konstigt på han o sakt att hon är inte Nathalie o att han inte var hennes pappa??!! Han fråga sin bror att va håller hon på med?? Då svara han att jo din fru gav mig henne när hon var liten. HOn fick tvillingar.??

Två dagar senare bekräfta ul att det var två hahaha o tjejer dessutom!! Tycker det va lite spookey!!!

• Mysan31

Hej!

Ja det är en månad kvar tills jag byte till välling. Men med tidigare barn så har jag blandat 50-50 tills ersättning tagit slut. Har alltid börjat med majsvälling. O sedan vanlig. Dom har tagit det utan problem så jag vet inte vad jag ska ge för tips.

JAg har ju problem med att få Alicia att äta gröt :-/ hon får kvälvningar av den..... medans Sandra slukar en hel portion!!

Idag köpte jag nya dinappar till dr brown flaskorna. St 2 har gett dom ersättning nu får se om det äter bättre med dom.

• Mysan31

Nope mina tjejer är fortfarande på smakstadiet! Sandra är intresserad, Alicia nope där får man truga.

Förresten, hur har ni det med kvällarna?? Måste ni hålla  era vakna en stund eller är det vakna en viss tid? Jag brukar försöka hålla mina vakna 2 timmar för att de ska sova gott sen.... Kanske i onödan...

• Mysan31

Tjejerna brukar vakna vid 17.30-18 håller dom vakna då till 20 ca. Då äter det en flaska o sover sen till kl 01-01.30ca får ersättning o sedan brukar dom vakna igen vid 06 o sover sen till 07ca Men det är lite jobbigt när man ska hålla dom till 20 gnälligt i ca 30 min....

• Mysan31

Hej hej!

Här rullar allt på. Alicia har vänt sig från rygg till mage nu. Men hon har inte lyckats från mage till rygg?? hihi de som jag tycker verkar lättare?? hihi Sandra vänder sig bara från mage till rygg en så länge. Tids fråga tills hon vänder tvärtom.  Dom blir nu 20 veckor i morgon.

Bra tips ni delar med er av! Detta med platthuvud osv.. HAr inte själv någon erfarenhet av det men tycker det är så bra att vi delar med oss av alla tips man får här.

Frökenmumin: Varför vill man ens gå på dop med sjuka barn undrar jag?? Jag har faktiskt sagt nej till folk då deras barn varit sjuka osv. Om dom inte tänkte till själva så måste ju du säga nått. Så ha inte dåligt samvete. Vi undvek oxå sjukdomar så gott det gick när vår grabb var liten. Han hade nämnligen förkylningsastma. Så han nappa ju upp alla sjukdom som gick att få!

• Mysan31

Usch va jobbigt med sjukdomar!!
    Vår lilla Alicia hade en temp på 39,7 igår. Misstänker att det är tänder på G. Hon är inte förkyld eller nått. Bajsar o det kliar i gommen. Fick ner tempen så hon har sussat hela natten. Vilket jag inte trodde hon skulle göra. Känns lite skönt att man har kids sen tidigare annars hade jag gått i taket då tempen var så hög. Vi får se hur hon mår idag... Annars blir det ett Astrid Lindgren besök. Vårdcentralerna tar inte emot barn under 6 mån hos oss??! Blev lite förvånad.

Annars rullar allt på här hos oss. Känner mig ganska instängd nu sista tiden..... Upp o ner med det där hihi

• Mysan31

God morgon allihop!

Ett tag sedan jag skrev nu. Tjejerna blev 5 mån nu den 23/6 Båda vänder sig från rygg till magen. Alicia vänder sig däremot inte från mage till rygg ännu.

JAg har inte varit så flitig med smakisarna men däremot äter båda en tallrik gröt till kvällen. Båda åkte på en förkylning för några dagar sedan o då ville det inte ha. Alla är friska nu äntligen!

Har börjat märka att deras vakentid har utökat nu. Speciellt innan natten. Igår var dom vakna 4 timmar nästan innan det var dax att sova. O på tisdag är det dax för oss att gå till bvc igen. Vaccinering!! Blääää

• Mysan31

Hej allihop!

Här rullar allt på. Tjejerna har börjat fatta galopen med gåstolen. Dom rör sig mera runt nu hihihi lite kul. Sandra satt i säkert en timme i går o utforska hela vardagsrummet.

Vad gäller maten här så älskar mina gröt. Ser alltid till att ge gröt vid 18-19 tiden. Det har gjort att dom sover till 05 ca o då får dom välling. Sover sen vidare till 08 ca.

Vad gäller utveckling så ligger dom ofta på golvet. Dom rullar fram o tillbaka. Alicia har faktiskt börjat visa tendens till att lyfta upp sig på knäna. Sandra utforskar mest saker som ligger runt om kring hihi. Ingan av dom har börjat sitta utan stöd ännu. Gör era det?

Hur mkt sover era på dagarna??

• Mysan31

Ojoj Orison GRATTIS!!!   Jag har själv 16 mån mellan mina äldsta grabbar o 12 ½ mån mellan mina 3:a o 4:a Sen kom tvillingarna.  Så tätt har jag haft o det har gått jättebra! Skillnaden för din del är att det är två 14 mån som springer runt. Faktiskt tror jag inte att det kommer vara så jobbigt då bebis mest sover o äter första tiden. Kommer gå jättebra för dig. Var inte rädd.

O Happy kul att du är tillbaka i tråden!! Så han är redan på knäna sicken duktig liten pojk!

Frökenmumin jo våra sover då rätt lika. Men när dina har sovit så mkt i bil osv...hur sover det för natten då?

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010