Inlägg från: Mysan31 |Visa alla inlägg
  • Mysan31

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Grattis Simon o Lukas!!!

Va tiden har sprungot iväg! Ojojoj Ja inte långt nu tills alla i tråden blivit 1-år!

Här rullar allt på som vanligt! Har bestämt mig för att återgå till arbetet den 10/1 pappa tar över föräldrarledighet fram till maj då det ska inskolas på dagis. Fick inte plats tidigare. Det är ett privat dagis så man får snällt vänta

Alicia kryper runt för fullt o försöker resa sig upp. Sandra sitter snällt kvar där man sätter henne hahaha Rätt skönt endå.... Måste kolla Alicia hela tiden. Hon plockar allt hon hittar på sin väg.
    Båda har tänder nu i nedre delen. Sandras fram tänder börjar synas nu oxå. Alicias är på g oxå.

• Mysan31

Hej

Tjejerna brukar vakna runt 6.30-7 o är då vakna till strax innan 9 sover sen till ca 10-10.30 vakna sen till kl 12.30-13 o sover sen till 15 ja så dom sover väl 1-1½ på för middagen o på eftermiddagen. Lägger dem sen för natten vid kl 19

Dom somnar själva i sina sängar fortfarande. Dom har gjort det sedan födsel. Väldigt skönt! Då jag har fyra barn till o se efter hihihi

• Mysan31

Grattis Sansad!!!

Jaha då har man varit o shoppat i två dagar! Julmaten inhandlad. Presenter till barnen klara! Pust.... Fast jag började redan med julklappar i oktober men ändå hade vi så mkt o handla???! Ja ja nu är det färdigt iaf!

Vi satte upp granen i förregår o Sandra  o Alicia blev helt saliga!! Hahahaha Tack o lov att Alicia är den lugne i och med att hon kryper. Hon har inte attackerat den som Sandra gjort haha i gå stolen. Hon rev nästan ner ljusen . Ja Sandra är den "vilde" hahaha Så den dagen hon börjar krypa.... Ojoj då blir det full rulle här!

Båda har fått tänder nere nu o två uppe. Varit rätt snälla för det. Inte gråtit eller varit jobbigare endå. Såg bara att två upp till på båda har nästan spruckit igenom...

• Mysan31

Hej allihop!

Nä någo fler blir det inte för oss! Har barn födda 98,99,06,07,10,10 så vi är mer en nöjda!

Är lite smått nervös nu. Ska tillbakas till jobbet den 10/1 var har tiden tagit vägen?? Ett helt år sen man satt här o leta värkar minsta lilla känning för att åka in hahaha O nu ska dom fylla ett om 3 veckor??!!

God fortsättning på er allihop!

• Mysan31

Jo det kommer nog gå bra! Nu får man umgås med vuxna människor hela dagarna där blöjsnack o dylikt är ointressant hihihi

Vi har en tvilling sulky. Har haft det sedan tjejerna va små. Nackdel endast nu när det är mkt snö. Men den får plats i bilen enkel o fälla ihop. Gav 700 för den på blocket.

• Mysan31

Gud va gulligt! Fick han tag i den hihihi

Själv undrar jag över när våra tjejer ska börja ta sina första steg??! Alicia ställer sig endast upp på knän mot soffkan o dylikt. Inget mer.... Sandra drar sig fram på golvet som man gör i lumpen hahaha hon vägrar krypa. Hon har börjat sätta sig upp i sängen. Ja det lär väl dröja minst en mån till!

• Mysan31

Här har dom nyligen börjat hålla flaskan själva. Dom äter bröd själva som jag skurit upp. Dom gillar pincett greppet hihihi. Annars äter dom faktiskt väldigt bra. Gröt till frukost. Lunch mat. Mellis smörgås. Middag mat o så gröt innan läggdags. Ibland även en flaksa välling. Dom sover oftast från 19-19.30 till 06.30

• Mysan31

Grattis allabebbar på ett års dagen! Ja om två veckor dyller mina små gryn 1!!!

Första dagen i går på jobbet gick super. Här hemma hade det också gått jättebra! Käns väldigt positivt just nu. Hoppas det håller i sig. Tjejerna släppte inte mig en enda sek när jag kom hem hihi vilket rum jag en gick in till så var dom strax bakom hahaha

• Mysan31
    frökenmumin skrev 2011-01-11 06:24:45 följande:
    Hahaha...det där känner jag igen. Precis så gör mina killar också så fort jag kliver innan för dörren. Det jag tycker är skillnaden nu mot innan jag började jobba är att jag faktiskt upplever det som jätteroligt att ha dom klängandes på mig, jag leker gärna levande klätterställning. Tidigare när jag var helt föräldraledig hade jag ju så många andra måsten under dagen att det där med att leka levande klätterställning inte alltid var lika kul. Jag tror du fattar vad jag menar

Kul iaf att du upplevde återvändandet tilll jobbet som något kul!
    Ja faktiskt! Sen att är man hemma hela dagen så tröttnar man på att vara klätterställning hihihi nu njuter man av det !!
  • Mysan31

Hallå allihop!

Grattis Oliver o Ludvik!!

Här har veckan rullat på fint! I fredags förra veckan hade äldsta grabben magsjuka. JAg sanerade ordentligt efter han så vi andra klara oss. Så nu ifredags var det anda grabbens tur. Hela toa golvet i fredags. Bara o städa upp efter han o så sa jag till gubben att denna gång slipper inte jag den! Mkt riktigt Låg hela kvällen i går. Känner mig mest mör idag. Nu håller jag tummar o tår att det andra klarar sig. Jag sov i barnens rum så tjejerna fick sova själva. Fy om det får det här! Endå har man kört vitpepparkorn hahah kan bara säga att magsjukan kändes mildare mot vad man haft förut.

Nu har Alicia börjat resa sig upp mot spisen,bordet i vardagsrummet o sängen. Tidsfråga tills Sandra gör det. Men att det skulle hinna ta första stegen innan ett års dagen hinns nog inte hihihi Mina andra barn har alla gått vid 12 mån. Tror tjejerna kommer göra det typ 13-14 mån

• Mysan31

Sansad: Min var likadan innan jag börja arbeta. Nu är jag inne på arbetsvecka 2. Han kliver upp varje morgon nu hihi. O han har ännu mer förståelse för hur det är att vara med dom hela dagar. Han till o med hjälper till även när jag kommit hem hihihi Bättre sent en aldrig

• Mysan31

Jaha då har mina tjejer oxå passerat 1 strecket!! I går blev det prick 12 månader!

• Mysan31

Grattis Saga & Liam!!

Ja här har det inte varit lätt. Äldsta tjejen drog hem nå baskilusker förra veckan så nu är både Sandra o Alicia sjuka. Alicia värst stackarn. Hes o feber. Bara gnäller hela tiden. Vart uppe några gånger inatt! Ja ja lär väl ge med sig det med. Hållt på sen i torsdags.

• Mysan31

Hej allihop!

Vilka fina bilder!!

Nu har äntligen tjejerna börja bli friska igen! Var till dr i tisdags med Alicia för tredje gången o då hade hon dubbelsidig öroninf. Fick äntligen pencillin. Dr såg redan i lördags att ena örat var rött men det är tydligen nya riktlinjer att man skriver inte ut pencillin förrens det är båda öronen!! Stackars Alicia va ont hon måste ha haft! Körde näs spray o smärtstillande. Det hjälpte ju inte så mkt. Började med pencillinen i tisdags o han var sig själv igen redan igår. Sov från tisdag till onsdag kl 12. Lilla skruttan!! Måste ha varit en vanlig influensa som äldsta dottern tog hem. Alla fyra små var sjuka.

Så idag bär det av till jobbet igen .

• Mysan31

Mialotta. Vilket minne du har!! Gud jag minns inte vilka som födde på DS samtidigt som mig Jodå tjejerna föddes där den 23/1 En förklaring kan vara att jag har 6 barn... Hihihi minnet är bra men kort då! *lol*

Orison: förstår precis vad du går igenom...som sakt mina andra barn är födda 98,99 16 mån emellan 06,07 12½ månader emellan o så tjejerna 10.10 Så i två omgångar har vi skaffat tett. Men kan säga att när bebis är väl född så har det varit ganska lätt faktiskt. Oftast har dom sovit första 3-4 mån sedan nöjt sig med att sitta i babysitter. Så man har på något sätt alltid haft mer tid för det äldre syskonet.

Verymutch: Jag hade samma känsla innan jag skulle återgå till arbetet. Med 6 barn hemma plus att gubben skulle stanna med tjejerna hela dagarna. Kan säga att allt har gått över min förväntan. Jag lämnar det äldre barnen på 4-5 år till dagis. Äldsta grabbarna går själva till skolan. Tjejerna har varit otroligt snälla mot pappa hahaha förutom nyligen då det blev sjuka alla fyra samtidigt! Då vart det lite kämpigt. Skönt att dina hjärt besvär är ok nu!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010