Inlägg från: Mysan31 |Visa alla inlägg
  • Mysan31

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Orison: Tyvärr tillhör den "lata" mamman vad gäller mat :-/ FÅr man fråga när bebis kommer??
    Ja du har en del att stå i nu med hus o magen o allt. Du ska se att det kommer gå galant!

Sansad: Du har en del att stå i... Vill oxå flytta! Inte det lättaste att hitta eller få tag i en fyra här där vi bor suck
    Så din ena har redan börjat stödja sig mot saker... Känns som att det är långt dit för mina... Men som sakt allt kan hända över en natt känns det som hahaha

• Mysan31

Hej allihop o välkommna alla nya! Bara kul om fler är med.

Här flyter allt på. Längtar lite tills våra kan börja sitta själva. Dom är i dag 6½ mån. Sandra rör sig runt i hela lgh med gåstol. Alicia har inte riktigt greppat hur man gör ännu hihihi
    Dom är två matglada tjejer peppar peppar så länge de håller.

Ser att ni diskuterar lite hur relationen o hur det är när gubben går tillbaka till jobbet. Jag har då turen att gubben arbetar hemifrån. Fast jag har det största ansvaret för flickorna. Kan säga att första tre mån knaka de i förhållandet men nu har vi det mkt bättre. Tjejerna är ju större o enklare att ta hand om. Dom somnar själva i sängen. Vaken stunder är dom sällan gnälliga. Så länge dom är mätta o utvilade. Missar man att se trötthets signalerna då kan det bli mkt gnäll. Sedan jag börja med gröt 2 gånger dag så sover dom mkt bättre under natten.  Alicia är lite bökigare nu tror det är tänder på gång. Sandra var ju den vi hade jätte jobbigt med från början. Hon är den lätta nu. Så det kan ändras. Tur att dom inte är så samtidigt

O äntligen nästa vecka så börjar skola o dagis för det andra barnen. Dom längtar till o med själva nu. Blir det rutiner o vardag igen. Sen så kommer min moster på besök från Island nästa vecka. Hon har sagt att vi ska planera nått jag o gubben för att få egen tid så tar hon barnen. Vi funderar på att åka bort över en helg. För er som inte vet så har inte vi någon avlastning alls från fam. Så vuxen tid har det inte funnits sedan tjejerna föddes.

• Mysan31
    frökenmumin skrev 2010-08-11 19:46:13 följande:
    En liten fråga...

Nu på kvällen fick Melvin flera röda utslag med liksom en vit prick i mitten. Dom sitter lite överallt på överkroppen, runt bröstkorg och ut på armarna. Någon som vet vad det är?
    Det verkar inte klia eller så...
    Antingen kan det vara värme utslag eller känslig för nått i kläderna. Har det inte gått över eller blir värre kontakta sjukvårds upplysningen o hör med dom.
  • Mysan31

Här kör jag ibland varannan sked eller en i taget. Dom är rätt glada i gröten. Märker dock att Alicia äter bättre om jag har en tsk/msk fruktpure eller mosad banan i gröten. Då slurkar hon i sig hela portionen.

Ja som sakt vi har 6 barn. Äldsta är 12 sen 11 o en 4-åring o 3-åring sen tjejerna. Måste säga att det fungerar över min förväntatn. Insåg nämnligen på förlossningen att jag skulle ha 4 st barn under 6!! Fick lite ångest över det. Min räddning var nog att jag valde bort amningen. Så alla har kunnat hjälpa till med matning samt att vi slapp svartsjuka från de yngre syskonen.

O nästa vecka kommer min moste på besök. Hon ska stanna i 2 veckor! För er som inte vet så har inte jag o gubben någon avlastning alls från familj o vänner. Så jag o gubben reser till Polen i 4 dagar. Vi tar med oss två barn. Sandra o Alicia stannar hemma med henne o det två äldsta. Jag längtar!!! Kommer nog o sakna ihjäl mig efter dom men jag måste koppla av. Få vara vuxen i några dagar.

• Mysan31
    glasvas skrev 2010-08-13 11:25:38 följande:
    Vi har lite samma problem med maten, främst matpuré, brukar också testa att ta varannan sked med frukt. Det är de galna i, särskilt nektariner, det går åt ca 3 per måltid, river dem på rivjärn med skal och allt, skalet hamnar bredvid. Kanon!

Annars är de rätt gnälliga nu, inget duger, inga leksaker, inte gåstolen som de älskar annars, helst ska jag ligga raklång på golvet så att de kan krama mina ben och dra mig i håret. Eller så vill de sitta i min famn och leka med leksakerna. Som tur är så sover de rätt bra både dag och natt.

Vi har god avlastning och ska flytta närmre svärföräldrarna, tyvärr innebär det ca 30 min längre för mina föräldrar. Tittade faktiskt på hus igår, jättecharmigt, men i behov av renovering av köket och alla, verkligen alla, ytskikt. Det ligger heltäckningsmatta i medaljongmönster från 60-talet i ett av rummen. Men det verkar vara grangolv under. Frågan är om man orkar renovera med två små och en i magen. Dessutom har jag drabbats av ett illamående som är femton gånger värre än sist! Knappt jag klarar mig igenom dagarna. Ja, vi får se vad som händer.

Nu ska jag lägga mig på golvet och agera mänsklig lekmaskin...
    Tänk om det är twins igen......
  • Mysan31
    glasvas skrev 2010-08-13 16:08:29 följande:
    Den tanken har slagit mig en och två och tre gånger, och typ varje dag Det hade varit jättekul, men herregud, fyra barn under 14 månader, hur funkar det!

Vi har första ul den 10/9, för KUB. Det är i v 12 och samma som sist då vi fick reda på att det var två. Gissa om jag kommer att ligga vaken den natten...
    Jag tänkte nämnligen på ditt illamående..... Jag har mått illa med alla barn men med twinsen va det nått extra!! Usch kan inte ens glömma det hehehe
  • Mysan31

Ja jag skulle oxå bara ha två..... Hmmm det blev +2+2+2 hahahaha O vi är deffinitivt klara!!

• Mysan31

Nej jag valde koppar spiral. Faktiskt nöjd med den. Vet att jag kommer blöda engång i mån (rikligt) Men det är det värt.

• Mysan31
    frökenmumin skrev 2010-09-06 14:03:07 följande:
    Här håller fortfarande febern i sig, inatt låg han på 40,3 ´som högst Så även denna natt har varit riktigt jobbig, känner mig helt slut. Hoppas verkligen den här j-a febern ger sig snart.....blä!
    Detta hade mina tjejer för två veckor sen. Så himmla jobbigt!! Alicia är den hos oss som toppar tempen. Sandra får lite feber sen är det borta. Men efter 3-4 dygn så var febern över på Alicia. Hon hade dock ont i örat hela veckan så jag gick med henne till dr o fick pencilin.

Här rullar allt på. Vi var till polen i fyra dagar jätte skönt faktiskt. Fast det var då tjejerna fick feber så klart. Så man var inte direkt avslappnad.

Alicia har börjat sitta utan stöd. Sandra är på god väg. Vi har 8-mån kontroll den 16/9 få se va vågen visar då.
    Våra tjejer har inte börjat visa tecken på att vilja krypa...  Men o andra sidan så kröp aldrig deras stora syster heller. Hon hasa sig fram på rumpan tills hon gick hahaha. Efter det börja hon krypa haha. Få se om dom gör likadant.
  • Mysan31

Här är en till som räcker upp en hand. Ni ser va klockan är nu i o med detta inlägg!!! Hahaha Dom små liven. Måste vara någon utvecklingsfas.

Gick upp för att göra flaska till Alicia o ser en geting i köket. Kunde inte somna om F-n! O den rackaren hittar inte jag nu!! Så nu ska man gå o vara nojig hela dagen.... Usch va en sån liten flygande sak kan orsaka.

Här rullar vardagen på som vanligt. Alicia har kunnat sitta utan stöd ett tag nu..men hon tippar fortfarande! Så jag får väl öva henne lite mer. Har kämpat med att ha dom på golvet men dom gillar inte det. Kommer väl o hasa sig fram på rumpan som deras storasyster gjorde när hon var liten.

Har 8-mån koll på torsdag.... Vet bara inte hur jag ska ta mig dit. Gubben kommer att ha bilen då han är på kurs hela veckan! Har inte lust o ta mig med bussen dit. Får ringa o boka om tiden eller nått.

Är det någon här som har köpt overoller??? Här måste det inhandlas till både tjejerna o resten av barnen. Tänkte även vara smart o börja inhandla julklappar redan nu... Gör samma tabbe varje år. Allt handlas i december.... Inge kul haha pengarna bara försvinner! Har ju två blivande tonåringar hemma. Inga höga krav där inte??? Hahaha Dator, bärbardator,spel,mobiler, osv. Dom små är ju lättare. Va tiden går fort! Tycker inte det var länge sen vi satt här med förlossningstråd...sedan föddes twinsen o nu 8 månader redan o planerar julhandel. Ja tiden rinner iväg. Snart startar vi en tonårstråd för twinsen

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010