Inlägg från: Fröken Fajans |Visa alla inlägg
  • Fröken Fajans

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Det gick bra. Eller inte sämre än vanligt i alla fall. Fast fick inte till kvällsvällingmatningen så bra, kanske får testa babysittrarna en sista gång. De ville inte äta i sängen. Mina bajsar också massor nu och får tänder. Sömnen blir lite bättre, ska nog försöka dela på killarna i natt (bor i tvåa så inte helt smidigt) och se om det blir ännu bättre.

Jag tycker det är jobbigt när en vaknar 5.15 och den andre 6.00, det blir liksom fel hela dagen då.

• Fröken Fajans

Hej hur tänker ni om att dela rum. Hur länge är det ok att ha tvillingarna i samma? Är det lättare för tvillingar att dela än för andra syskon eller är det extra viktigt för dem att vara egna?

• Fröken Fajans

Mina killar bråkar väldigt ofta. Så fort de hamnar i närheten av varandra drar de i varandra och blir ledsna. De försöker också bitas och klösas och petar i ögonen. Känns tråkigt att behöva vakta precis hela tiden.

• Fröken Fajans

Hej, förlåt inte alls rätt forum, me vi funderar på att köpa en lägenhet nu. Jag vet dock inte hur länge vi kommer att stå ut med varandra för barnens skull. Är det dumt att köpa? Äsch, jag hör ju själv, men vi köper nog ändå:(

• Fröken Fajans

Nja, det har vi inte diskuterat. Det är väl bara jag som tvekar, han verkar ha bestämt sig. Det är nog jag som inte vet om vi kommer vara ihop om 5 år (Mkt pga hans syn på barn och uppfostran). Känns som att man kanske kommer göra ytterligare ett misstag som kan bli dyrt.

• Fröken Fajans

Känner att jag verkligen måste försöka för barnens skull och kan jag inte ens köpa en läg så försöker jag inte tillräckligt tycker jag. Vi ska skriva papper på torsdag. Känns kul ändå, fast mycket att göra. Usch, i dag har barnen varit extra griniga

• Fröken Fajans

Ja, det är första barnen och ja, jag vet att vi borde prata med någon. Just nu är det rätt bra. Känns kul med nya lägenheten. Mina killar krånglar också med maten nu och är allmänt griniga. Har blivit lite bättre med sömnen sedan vi delade på dem så att O och pappa sover i ett rum och jag o L i ett annat rum.

• Fröken Fajans

Oj, mina är nog lite små i jämförelse.

• Fröken Fajans

Ja, jag funderar också på när man ska skola in dem på dagis (förlåt, förskolan menar jag förstås). Nu ska vi iaf flytta i februari till mkt barnvänligt område med bra dagis och skola. Kanske bäst att ställa sig i kö nu så man får där man vill. Måste man veta nu hur många timmar de ska gå i augusti. Känns som att vi måste bestämma snart fast det är mer än ett halvår kvar. Är det bättre att börja med halvtid? Halva dagar eller några dagar i veckan?

• Fröken Fajans

Hallå. Vi har klarat oss hittills från sjukdomar. Mina killar har börjat gå lite grand också, men det går fortare när de kryper:) Sambon är hemma i mellandagarna, men hittar på allt för att slippa ta hand om barnen, han städar och tvättar och lagar mat och tycker synd om sig själv. Jag hade gärna gjort de där sakerna men i stället är det precis som alla dagar att jag gör allt med barnen:( Nu städar han och tyckte att det var lite besvärligt när jag skulle lägga barnen "ska de sova nu igen?" Han har ingen koll alls på deras rutiner. Så nu har jag gnällt klart för i dag (iaf i den här tråden). Tycker det är kul att barnen har börjat äta vanlig mat, de älskar att äta själva. Minns förresten förra året när vi låg på förlossningen hela nyårsaftonen och hoppades att de skulle komma efter tolvslaget.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010