Inlägg från: Fröken Fajans |Visa alla inlägg
  • Fröken Fajans

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Vet inte vad mina har/har haft men de är rätt lösa i magen och äter riktigt dåligt just nu. Titta, är väl det ord de säger, och hela tiden. Vi har flyttat nu och barnen har fått eget rum, men vet inte hur jag ska få dem att somna i samma. Nu bär jag på en och sedan på den andre om inte han har somnat under tiden. Det är dock svårare att somna om de ser mig så jag får gå utanför. Men vad skönt att kunna ta sig ut med vagnen. I dag har jag varit och handlat så jag kan laga mat, och gått en liten promenad.

Tycker att det har blivit lite lättare att göra saker, packa och packa upp exempelvis. Städa är inte så mycket idé för de plockar bara fram allt lika snabbt som jag plockar undan. Kan tyvärr inte heller dammsuga för killarna gallskriker.

• Fröken Fajans

Har förresten inte lyckats att gå över till en sovstund än. Bara ibland, men oftast sover de så dåligt på nätterna och vaknar så tidigt att de blir helt hopplösa om de inte får sova lite på em.

• Fröken Fajans

Ja, det funderar jag också på, om ett barn är överkänsligt mot något (O klarar inte fullkorn) får då inte andra barnet det heller. Jag gör inte två olika vällingar. L får inte heller så ofta citrus eftersom det verkar som att O får ont i magen av det.

• Fröken Fajans

Usch nu orkar jag inte med den här relationen, snart. Försöker förklara mina synpunkter för sambon men han fattar inte. Tror kanske parterapi.

• Fröken Fajans

Ursäkta, skrev i affekt i går kväll. Jag tycker att vi ska prioritera barnen och han tycker att det är väldigt viktigt att det är städat och ordning hemma. När jag är hemma själv med barnen på dagarna handlar det mest om överlevnad, det blir rätt stökigt, och jag tycker att sånt som ska fixas kan fixas när barnen läggs/sover i stället för under gnälliga kvällsbestyr (O hade hög feber i går och jag kunde inte sätta ner honom en minut). Jaja, vi får väl se.

Dagisplatser har jag också börjat oroa mig för, vi bor ju mitt över vägen från det vi vill ha. Får vi inte till augusti kan jag nog vara hemma lite till.

• Fröken Fajans

Hej. Skrev lite i går som försvann :( Här går de för fullt men pratar inte så mycket (titta där boll). Är ibland ute i vår inhägnade trädgård men törs inte gå ut "på riktigt" med båda så mycket. Sover fortfarande/åter igen rätt dåligt. I natt var jag uppe 4 gånger och sambon en.

• Fröken Fajans

Jag låter oftast mina stå upp när jag byter. Funkar rätt bra det med.

• Fröken Fajans

Usch har en som biter brorsan jättehårt. Tycker också att de slår sig och trillar hela tiden. Tycker ibland att det är lite svårt att aktivera dem, vill gärna att de "lär sig" leka lite själva. Går vi ut så brukar de vara nöjda men jag känner mig ofta lite nervös själv med dem ute. Våra har inte ätit på natten sedan januari, hade de sovit bättre om de fått mat så hade jag definitivt gett dem, men det hjälper tyvärr inte. Funderar på om O är allergisk mot mormor och morfars katt, blir alldeles röd i ögonen och på kinderna.

• Fröken Fajans

Hej, mina har äntligen börjat sova bättre på nätterna. Ibland behöver man inte gå upp en enda gång. Har fortfarande bara 8 tänder, undrar när nästa kommer. Tycker att de äter hemskt dåligt, både själva och om jag matar. Nu till min undran, vad gör ni nu när det är så varmt och soligt? Försöker få mina att stanna i "poolen" under markisen. Skulle vilja åka i väg, men är lite orolig för värmen och solen. Inte så kul inomhus.

• Fröken Fajans

Hej. Här börjar vi diskutera syskon. Sambon vill ha nu snart men jag vill vänta minst ett år till. Hans inställning är lit "nu eller aldrig" så då blir det nog aldrig. Försäkringskassans "ett år och nio månader" (för att behålla SGIn)  är en av hans anledningar, en annan att han inte vill dra ut på blöjåren. Själv har jag helst inte tre så små barn på en gång.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010