Vi som hade Bf januari/februari 2010
Ja mina killar älskar också välling och eftersom de är rätt små (10,5 kg på vår våg hemma) så tänker jag fortsätta med två gånger om dagen ett tag till. Bra att veta att de får i sig något ordentligt i alla fall.
Ja mina killar älskar också välling och eftersom de är rätt små (10,5 kg på vår våg hemma) så tänker jag fortsätta med två gånger om dagen ett tag till. Bra att veta att de får i sig något ordentligt i alla fall.
Har varit på dagis och hälsat på i dag, killarna var väldigt mammiga (som alltid, nästan). Usch, undrar hur det här ska gå. Är jag dum som sätter dem i förskola även om jag inte måste? De ska börja på deltid i Augusti. Tänker gå förbi några gånger när de är ute och leker så att killarna får vänja sig lite vid platsen, lärarna och de andra barnen. Ibland blir jag tokig på dem här hemma och tänker att de nog har det bättre på dagis men ibland går det så smidigt så förstår inte varför jag vill börja jobba egentligen.
För mig har öppna förskolan funkat jättebra. Åtminstone nu på slutet när de inte blivit förkylda jämt. (Vet inte om det har berott på ÖF :)
Märker att jag slappnar av nu när sambon är hemma och liksom förväntar mig att han ska ta lite mer ansvar, men eftersom han inte är van vid det så blir det bara fel och jag har plötsligt världens gnälligaste ungar. Annars har de haft hög feber i tre dagar efter mpr vaccinet och har varit rätt förkylda också, men jag tycker nog nästan att det funkar bättre när jag är själv för då vet jag att jag måste göra allt och anstränger mig lite mer. Ska börja jobba 25% i höst, ska bli så skönt. Barnen ska börja på förskolan.
Oj, sansad. Jag har ju också funderat en del på när/om man vill/orkar skaffa syskon till tvillingarna. Orkar kommer ni att göra, men jag förstår verkligen hur det känns.
Börjar planera inför förskolestart. Hur märker ni kläder? Ska jag skriva Lukas i en del plagg och Oskar i andra, de har egentligen inte mycket egna kläder. Kan jag skriva bara LOK (Lukas Oskar Karlsson) tro?
Grattis Sansad!
I morgon blir jag själv med tvillingarna igen. Vad ska man hitta på? Ska nog kolla på dagis lekplats för att de ska känna sig hemma där sen. Och vattenlek i "trädgården". Men mer? Och resten av veckan? (Hmm... undrar hur jag har klarat 1,5 år) ;) Tar gärna emot förslag på aktiviteter (har inte tillgång till bil och tycker buss är osmidigt).
Annars tycker jag det ska bli jätteskönt, faktiskt, att börja jobba igen.
I dag har vi målat en del. Varsin pensel och lite vatten så har de fått "måla" på plattorna och tegelväggen. Rätt kul ett tag. Kritor är roligt en liten stund också.
Sansad: Förstår hur du tänker om det skulle bli två igen, skulle jag nog inte våga faktiskt, men man vet ju aldrig.
Mina killar är också små, 10,6 kg och 81 cm. Båda! Eller det var de i slutet av juni iaf. Usch idag klämde lukas oskars tumme i dörren, det var nog rätt hårt också, och nyss bet oskar lukas i armen :( puh. Jag blir så ledsen och tänker att det är mitt fel för att jag inte passar dem tillräckligt. Tror ni förresten att tvillingar har lättare att börja på dagis eftersom de är två? Verkar vara en allmän uppfattning.