Inlägg från: Mammat3 |Visa alla inlägg
  • Mammat3

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Fy frökenmumin vi har precis blivit av med kräkningarna här hemma men nu återstår det att städa så man inte har ett allt för smittsamt hem ;) hoppas de små slipper det. Va ett rent kaos här hemma i fredags. Det är Bra att man är imun mot skiten då har vi ju alltid en frisk förälder hör hemma iallafall. Krya på er!!!

• Mammat3

Jodå det har faktiskt gått helt okej dom var väldigt duktiga på att spy i hinken när vi väl hann fram : D dom är väl inte så matglada men lite fick vi i dom iallafall mest blev det ju vätskeersättning men det börjar gå framåt nu iallafall. Men annars var dom på förvånadsvärt bra humör när dom väl var vakna. Det märks ju att dom fortfarande inte mår bra så jag försöker inte tvinga i dom nått dom inte vill ha, ger dom lite tätare små mål bara. Ska bli intressant och se hur deras vikt ser ut nu ska ju till BVC på torsdag tror inte dom har kommit igång tills dess dom har ju fortfarande diarrén som är seg att bli av med :(

• Mammat3

Åhh hoppas det håller i sig så ni slipper eländet. Igår la sig sambon så nu är det bara jag kvar. Hoppas läkarna har rätt om min immunitet men jag tog ett par vitpepparkorn bara för att va på den säkra sidan ;)

• Mammat3

Fröken fajans är det era första barn? Jag menar är det första gången är ju allt så nytt så det kan vara svårt att komma överens om barnuppfostran osv. Kommer ihåg när sonen föddes va otroligt kaotiskt men vi tog oss igenom det. Efter första året blev det lättare.

• Mammat3

Okej jag hade nog gjort samma sak :) jobbigt det där med penicillin våra får alltid diarré inte så kul för det rinner ju alltid igenom blöjan så det blir ju alltid extremt mycket tvätt och bad :)

Nu har vi äntligen blivit av med maginfluensan det var en seg draget virus.. Tror dock att det är dags gör nästa omgång av förkylning :( Liam vaknade upp och var jätte snorig så typiskt.. Hoppas bara saga inte får det för då är jag helt övertygad om att det blir öroninflammation igen : / idag är det iallafall dags för 10 mån kontroll ska bli intressant och se deras vikter tror inte dom har gått upp jätte mycket nu när dom har varit sjuka men det kan à skönt att lugna mammahjärtat lite haha

• Mammat3

Ja vi ar verkligen haft virus på virus nu :( men förhoppningsvis är det snart över... BVC. Kontrollen va som väntat hade inte hänt så mycket.

Liam 9.330g 76 cm han har gått upp 150g
    Saga: 9100g 73cm hon har bara gått upp 30g :S måste säga att man är lite nojig över henne eftersom hon gick upp dåligt förra månaden också.. Men det konstiga va ändå att huvudet hade inte växt något eller är det bara jag som är van vid en liten ökning iallafall??? Är det nån som har varit med om samma sak?

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010