• 3way

Att gå utan Behå, fint eller ful?

Vad tycker du om kvinnor som inte bär behå på sig på stan, jobbet eller på ICA. Stör du dig på de? eler tycker du de är fint? Får alla slänga runt med tuttarna utan behå eller finns de någon gräns?

Själv använder jag behå så sällan som möjligt, känner mig inte bekväm med behå. Känner mig dock lite kluven i vad andra tycker om detta?

Hur/vad tycker du?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?
  • Torrbollen
    sasssyy skrev 2010-04-28 19:14:42 följande:
    Bara för det tänker jag gå ut utan bh i morgon.. jag menar.. då är jag inte bara tjock, utan utan bh också.. ha ha ha ha.. kanske ska ha linne också så det syns att jag inte rakat mig under armarna på ett par veckor *ASG*
    Härligt!!! Jag ska fan göra detsamma och mina tuttar är inte fasta efter amningen.
  • ETSS

Aldrig utan, inte ens hemma. Har inget att skämmas för; de är stora (D el.E), fasta. Men det gör ont att vara utan BH, det är iriterande, det skaver, det tynger. Smärta och irritation klara jag mig utan!

• sasssyy
    ETSS skrev 2010-04-28 20:14:03 följande:
    Aldrig utan, inte ens hemma. Har inget att skämmas för; de är stora (D el.E), fasta. Men det gör ont att vara utan BH, det är iriterande, det skaver, det tynger. Smärta och irritation klara jag mig utan!
    Men det är ju förståeligt.. jag är så glad att jag är oproportionelig.. dvs jag är tjock men har INGA gigantiska tuttar tvärs emot vad hela min släkt har.. alla i familjen har gigantiska men inte lilla jag .....ändå känner jag ibland av ryggen.. de är fasta c-kupor men väldigt tunga..
    Torrbollen skrev 2010-04-28 20:07:27 följande:
    Härligt!!! Jag ska fan göra detsamma och mina tuttar är inte fasta efter amningen.
    ska vi köra vita tunna linnen också ha ha hah a!!! Jösses jag har ju massa 20-åriga pojkar i min klass också kan ju bli hur kul som helst ha ha ha
  • Liselottang

Well. Med små bröst tycker jag det är fint och sexigt. A-kupa liksom.

• LiindaE

äsch det där lät ju fel
    kvinnor utan bh ute bland folk stör mej

• ETSS
    sasssyy skrev 2010-04-28 20:31:22 följande:
    ska vi köra vita tunna linnen också ha ha hah a!!! Jösses jag har ju massa 20-åriga pojkar i min klass också kan ju bli hur kul som helst ha ha ha
    Det är ju det, de är ju tunga de små dj-larna oavsett storlek tror jag... vita tunna linnen och bh-löst och jag skulle inte våga visa mig där jag bor... är iofs stolt över min kropp för första gången på många år, men någon djävla ordning får det ändå vara... eller? Kanske skulle få mig något på det viset
  • lilla apa

Behövs det inte så tycker jag det är lite onödigt. Om man har små bröst alltså, det är väl oftast då det inte behövs. Trivs man utan så är det väl inga konstigheter?

• Ord blind
    Torrbollen skrev 2010-04-28 16:30:17 följande:
    Jag tycker det är skitbra att folk som inte vill ha bh dissar det. Och likaså att de som vill ha bh har det. Punkt slut.  Alla som ammar får mer eller mindre hängiga pattar. Det är den normala utveckligen. Det är tragiskt när ordblinda mindre begåvade killar tror att de bestämmer vad kvinnor ska bära för klädesplagg. Kanske har man så lite förstånd och livserfarenhet att man inte fattar att normala friska välfungerande vackra bröst skiljer sig utseendemässigt från siliconopererade. Man kanske inte kan begära att ordblinda killar ska förstå allt. Men att det inte kan avgöra vem som SKA ha bh och vem som FÅR vara utan, borde de väl iaf fatta.
    Om du åsyftar mig som ordblind undrar jag vem som är dyslektiker. Mitt nick är Ord blind, särskrivet och fint. Och jag är inte dyslektiker. I tillägg är jag en tjej/kvinna. Min intelligens är det inget fel på, läser på universitetet på en utbildning som kräver 19 i snitt.

Om du tror att jag bestämmer hur andra kvinnor ska klä sig så har får du läsa mitt inlägg igen då du inte förstod vad det står där. Frågan i TS var om man tyckte det var fint eller fult och jag gav då min åsikt om vad jag tycker passar bh-löst respektive då man bör ha bh. Och om du tror att det är amningen som förstör brösten kan jag tala om för dig att det är graviditeten. Jag hade bröst enligt den kategorin jag anser kan gå utan bh innan jag fick barn, 70C. Kunde inte amma men mina bröst tillhör nu kategorin som bör ha bh enligt mitt tycke och smak. Jag klarar dessvärre penntricket med ena tutten till min mycket stora besvikelse och jag har nu storlek 80DD.
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • enny signatur
    Jag tror inte på att 39% vill ha lag på det, bara att svarsalternativen var kassa.
    Min åsikt, jag tycker inte bhar som syns är snyggt. Om det är snyggare utan? Jag bry mig inte så mycket. Endera ser jag det inte och då ser jag ju inte det. Eller så ser jag det och dp har personen bh på sig som syns... och nej det tycker ja ginte är snyggt.
    Jag har inte haft bh på typ 3 år, har ingen vilja av att ha det. Det gör ont och är obekvämt. Jag har ingen vinst i att ha en.
Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?