• 3way

Att gå utan Behå, fint eller ful?

Vad tycker du om kvinnor som inte bär behå på sig på stan, jobbet eller på ICA. Stör du dig på de? eler tycker du de är fint? Får alla slänga runt med tuttarna utan behå eller finns de någon gräns?

Själv använder jag behå så sällan som möjligt, känner mig inte bekväm med behå. Känner mig dock lite kluven i vad andra tycker om detta?

Hur/vad tycker du?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?
  • GulTussilago

Det spelar ingen som helst roll! Folk får gärna gå utan bh, men jag gör det inte för de hänger tillräckligt som de gör
    Däremot tycker jag att det i de flesta fall är ganska fult att gå utan bh, men det är väl inte förbjudet att vara ful hoppas jag

• Ljuvliig

Personligen trivs jag inte utan bh och då sitter mina stadigt på plast, snygg form och jag älskar dom. Men jag kan inte gå utan bh! Nipplarna killas mot t-shirten och är galet obehagligt!

Men om hon bakom mig i kön på ica inte har bh så stör det inte mig även om hon har boobs som hänger ner till naveln eller små fasta.

Var och en gör sina val, jag är inte rätt person att döma eller tycka att någon annan är ful (det hade krävts att jag själv va perfekt för att jag skulle ha rätt att bedömma andrass utseende och klädval)

• FrökenLarsson

Jag tycker inte det är särskilt snyggt att gå utan bh, men jag gör det ändå ibland. T.ex om jag bara ska lämna sonen på förskolan eller gå ner till ica och handla.
    Dom är förstås inte lika fasta som innan sonen föddes, men med ett tight linne under koftan så sitter dom där dom ska utan att det ser fult ut.

• loffes

Jag tycker att det normala borde vara att gå utan men sedan så passar det ju faktiskt inte överallt (tungt att skriva eftersom jag ääälskar bröst).

Man bör väl anpassa klädsel efter omgivningen.

• sasssyy

Så länge de inte har vita genomskinliga toppar på sig så skiter jag högaktningsfullt i om någon har BH på sig eller inte..

Rent estetiskt tycker jag dock att det är mer okej på yngre tjejer eller kvinnor som är ganska tunna med ganska små bröst.. men det är verkligen inte min sak att tala om för folk hur de ska klä sig.

Jag går alltid utan BH hemma och ibland går jag även ut och handlar utan men brukar försöka ha löst sittande mörka kläder på mig så det inte "avslöjas" för mycket, mest av hänsyn för tex äldre tanter som kan ta illa upp. Det handlar ju lite om en generationsfråga också, vi yngre är mer okej med att visa lite mer av både det ena och det andra liksom och man kan respektera de äldre, går man som jag och handlar dagtid då det mest är pensisar i butiken kan man gott vara lite respektfull {#lang_emotions_wink}

Men själv bryr jag mig inte hur andra går..

• Neelah

Det fanns inget alternativ jag kunde rösta på, för det beror helt på hur brösten ser ut. En person med snygga, fasta (eller väldigt små) bröst kan se helt okej ut utan BH. Tyvärr har de flesta inte sådana bröst, så jag tycker att de allra flesta ser bäst ut med BH.

Följ dina drömmar var de än leder
  • Fru U

Så länge folk inte visar större delen av sina boobs så skiter jag högaktningsfullt i om de har bh eller inte. Jag kan iofs tänka ibland att "det där hade varit snyggare med en bh som lyfter bättre" men det är en flyktig tanke som försvinner lika snabbt som den kom

Svaren bor i hjärtat
  • gröna hönan
    liksom och man kan respektera de äldre, går man som jag och handlar dagtid då det mest är pensisar i butiken kan man gott vara lite respektfull Men själv bryr jag mig inte hur andra går..
    Haha, jag läste fel flera gånger innan jag förstod att du menade pensionärer och inte penisar! Jag fick liksom inte ihop det...{#lang_emotions_embarassed}
  • nobody

Hur kan en del anse att det ska vara lag! Ska vi ha en lag för att män ska ha punghållare då eller kanske en ölmagehållare. Alla ska väl få vara så som de trivs att vara.

Svar på tråden Att gå utan Behå, fint eller ful?