Inlägg från: flashieangel |Visa alla inlägg
  • flashieangel

Jag står i kö till op som de just nu säger blir i slutet på september...jag vill inte vänta så länge...någon som har tips på hur man kan göra för att få en kortare väntetid...jag vill ju opas snart...

• flashieangel

Jag lyckas inte minska dessa 5 kilo som jag måste göra för att ev få en snabbare tid... Mår jättedåligt och vill verkligen gå ner dessa...jag vill inte vänta till i höst för en op...

Är det nån som har nå tips på hur man kan få en snabbare optid???

• flashieangel

Jag har fått ett godkännande och står i kö för OP i Norrtälje. Tyvärr så blir det inte förrän i september, är det någon som vet hur man kan gå till väga för att få en snabbare tid?? Kan man ringa till Sophiahemmet och höra lr hur gör man???

• flashieangel

Hur länge blir man sjukskriven när man opar sig... Jag har nyss fått en ny tjänst och har ännu inte sagt att jag står i kö för GBP...

• flashieangel
    hot fuss skrev 2010-07-14 15:26:41 följande:
    tack. kanske ska tillägga att det är lite hemligt så skriv inget på facebook eller så ni som har mig där
    Hur går det? Alltså dom säger ju att man måste vänta 1-1,5 år innan man får bli gravid, funkar det för dig nu ändå...va säger dom??? Har du nå bilder på dig före o efter op?
  • flashieangel
    ChokladMoshin skrev 2010-07-18 18:20:52 följande:
    Opades 20/4 och har nu gått ner 29.6 kg och är även gravid i v. 23.
    Så jag hoppas jag stannar upp lite nu, vill inte rasa för mycket för  bebisens skull.
    Jag kan äta allt vad jag vet, men i mindre mängder såklart.
    Har även blivit laktosintolerant vilket många blir efter opj,
    OJ, hur funkar det?? Att vara gravid så snabbt efter menar jag???
    hot fuss skrev 2010-07-18 15:19:43 följande:
    Har inte tränat alls mer än några vändor i skogen. Men är gravid nu o mår så illa så nu orkar jag ingen träning. Skinnet hänger med skapligt. Men bukplastik blir det så småningom iallafall. Hade redan hängbuk efter 3 grav o första var kejsarsnitt.

Jag är inget extraordinärt fall i viktnedgång enl kirurgen. Man räknar med 1-1,5 kilo i veckan första 6 mån minst. Jag har gått ner 1,9 typ. Men det är ju inte vansinnigt mkt mer. Tycker de flesta på tex viktdropp tappat lika mkt som jag efter så här lång tid. :)
    Alltså va många de verkar vara som är gravida efter så kort tid efter op... hur funkar det egentligen?? Man får väl inte bli gravid förrän efter 1,5 år egentligen??
  • flashieangel

Jag har en fråga... I pappren jag fick från sjukhuset står det hur många påsar man ska äta per dag beroende på vilken diet man väljer att gå efter när man flyter... Jag har valt Cambridge, i sjukhusets papper står det 5 påsar per dag medans det i alla cambridge foldrar samt nätet att man ska äta 3 påsar per dag...

Hur kan det komma sig att det är så olika???

• flashieangel

jag ställer frågan igen... I pappren jag fick från sjukhuset står det hur många påsar man ska äta per dag beroende på vilken diet man väljer att gå efter när man flyter... Jag har valt Cambridge, i sjukhusets papper står det 5 påsar per dag medans det i alla cambridge foldrar samt nätet att man ska äta 3 påsar per dag...

Hur kan det komma sig att det är så olika???

Nu skrev nån för att man ska ha mer energi så man orkar operationen...vad händer då när man äter bara 3 påsar per dag...man får ju i sig de man behöver...jag förstår inte riktigt...är det farligt att äta så pass lite innan op då?

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)