Inlägg från: flashieangel |Visa alla inlägg
  • flashieangel

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

På måndag är det dags för mig att opas...börjar bli riktigt nervös...sen är jag sååå sugen på att tugga så jag håller på att storkna...

Allt sug efter onyttigheter som godis o chips är helt borta men skulle kunna ge en miljon för EN tugga macka med bara lite smör på...vet inte varför just de men åh va sugen jag är hela tiden...

• flashieangel

Hej på er alla härliga människor!!!

Just nu ligger jag inlagd på Norrtälje Sjukhus och i morgon är det dags för operation...spännande o nervöst men sååå skönt att de äntligen blir av!!!

• flashieangel

Idag är det dagen efter OP för mig, kände mig som en zombie hela dagen igår...däremot har jag vart jättepigg hela natten... Idag är jag mycke piggare men har ganska ont, men de går nog över!!!

De jobbigaste nu är att bara dricka vatten o inget annat...men i morgon ska jag få börja prova på lite yoghurt o funkar de bra får jag åka hem...sååå skönt...

Vad har ni ätit den första tiden hemma o hur ont har ni haft o hur länge??

• flashieangel
    Fragile Angel skrev 2010-08-10 11:00:10 följande:

När jag stod i hissen på väg till centrum så kände jag mig så snygg, vilket inte har hänt på år och dagar. Jag måste ha utstrålat det också, för på apoteket så fick jag höra att jag blivit så smal, och att jag var så fin. På ICA så säger en tjej som jobbar där att hon sett mig några, eller många gånger, och att hon då tänkt "damn, vad snygg hon har blivit". Inte nog med det, när jag går förbi grillkiosken så springer en man ikapp mig och säger att jag blivit så vacker. Snacka om egoboost. *GLAD*

härligt, längtar tills jag är där...även om de dröjer ett tag...
  • flashieangel

Jag opades i måndags...kom hem igår, jag har varje morgon fruktansvärd smärta på ett ställe i magen... Är det vanligt??

De sitter precis under bröstet i mitten, de är som en sugande värk som är riktigt obehaglig...

Jag fick så fruktansvärt dålig information på sjukhuset inför hemgång, har fått massa mediciner som jag inte ens vet va dom är till för...

• flashieangel

Hjälp, jag får panik...vet inte vad jag ska äta... Opades i måndags o tycker de gör ont varje gång jag äter...

• flashieangel
    Natalejjis skrev 2010-08-13 17:32:41 följande:
    Hej hej!

Jag har fått tid för op. på CFTK den 23e aug!! Äntligen!

Så nu tänkte jag hänga med lite i tråden för att få tips och råd!

Jag är fortfarande osäker på om jag ska göra en Sleeve eller GBP. Det är ett svårt beslut att fatta. Jag måste ha bestämt mig senast på tisdag då jag ska dit för provtagning och samtal.
    Vad säger ni?

Ha en härlig dag!
    Nat
    Vad är sleeve??
  • flashieangel

Jag skriver åter igen... Är inte så många som skriver om smärtor här, jag opades i måndags.

* Jag känner mig oerhört uppblåst fortfarande i magen, hur länge har ni gjort det?

* Jag har fruktansvärt ont "uppe" i magen och ut mot ryggen, varje morgon gör det så fruktansvärt ont att jag ligger o gråter i sängen, sen gör det lite ont varje gång jag äter, och jag tar verkligen tid på mig att äta. Det är som en sugande värk, svårt att förklara, men det känns oerhört jobbigt... Idag har jag bara suttit o gråtit o nästan ångrat open pga att jag mår så dåligt o har ont så här... Det är nästan så att jag drar mig för att äta för att det gör ont då...

* Har alla ni fått det här proteinpulvret som man ska ha i sig en deciliter av per dag? Är det jättefarligt att inte äta det? Försökte igår och jag höll verkligen på att kräkas, det blev sååå konstig konsistens på yoghurten...

Supertacksam för svar...

• flashieangel
    flashieangel skrev 2010-08-13 21:06:36 följande:
    Jag skriver åter igen... Är inte så många som skriver om smärtor här, jag opades i måndags.

* Jag känner mig oerhört uppblåst fortfarande i magen, hur länge har ni gjort det?

* Jag har fruktansvärt ont "uppe" i magen och ut mot ryggen, varje morgon gör det så fruktansvärt ont att jag ligger o gråter i sängen, sen gör det lite ont varje gång jag äter, och jag tar verkligen tid på mig att äta. Det är som en sugande värk, svårt att förklara, men det känns oerhört jobbigt... Idag har jag bara suttit o gråtit o nästan ångrat open pga att jag mår så dåligt o har ont så här... Det är nästan så att jag drar mig för att äta för att det gör ont då...

* Har alla ni fått det här proteinpulvret som man ska ha i sig en deciliter av per dag? Är det jättefarligt att inte äta det? Försökte igår och jag höll verkligen på att kräkas, det blev sååå konstig konsistens på yoghurten...

Supertacksam för svar...
    Skriver o puffar lite här då jag känner mig så osäker... någon måste ju veta...
  • flashieangel
    Annicka skrev 2010-08-13 22:00:32 följande:
    Vad op du någonstans?

Har du ringt eller mailat till den läkarn som gjorde gbp på dig och vad säger dom att du ska göra för så ska du inte ha det annars så får du vända dig akuten på ditt sjukhus i din kommun.

Lycka till
    Kram Annicka
    Jag opades på Norrtälje sjukhus... Dom sa bara att jag får räkna med smärta...
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)