Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Jag had eskitont efter op, läkaren visste först inte om han vågade sända hem mig, Op på Ersta o bor i Norrköping.
Fick morfin på recept med mig hem o de åt jag upp o sen trappade ner till Tradolan som jag redan hade hemma.
Hade mest ont på vä sida men fick det förklarat att där går kameran in o de liksom far omkring med den o musklerna blir lidande o det kan göra riktigt ont... vilket det gjorde. På ren svenska..
Trodde ett tag jag skulle dö- verkligen alltså... så ont hade jag. Ångrade mig varanda sekund, de första 3-4 dagarna...Hade väl ont i totalt 2-2½ vecka innan jag helt plötsligt bara inte hade ont längre, märkte inte själv när det försvann...
Och då är jag van vid smärta efter att ha haft rygg o axel skador som jag opererat (axel leden) och envisats med att försöka klara mig utan smärtlindring.... men detta tog priset....
Nu snart 7 månader efteråt har jag nästan glömt hur jävligt det var de första veckorna.... och jag lovar DET ÄR VÄRT DET!
Fast min största problem är smärtan jag får varje morgon, de känns som de går en våg genom magen o så värker det högt upp i magen o ut i ryggen, har märkt nu att det blir ungefär en halvtimme varje dag efter att jag tagit tabletterna, ena dagen tog jag bara tabletten jag fått utskrivet mot förebyggande av magsår och de blev då me så det är den jag misstänker...kan det vara så???