• entity

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej hallå allihop!

Jag är ju inne så sällan här på fl, och än mer sällan i den här tråden - men nu måste jag få skriva av mig! :D

Jag har fått besked - inget datum satt, men jag kommer att opas kring februari enligt kirurgen!

Jag ÄR så glad, men såååå nervös!

Mest orolig är jag över flytet, av nån konstig anledning. Det kommer gå bra bara man ger sig sjutton på det tänker jag. Hoppas jag kommer att må bra efter också. Mycket grubblerier nu, då det äntligen, äntligen kommer att bli av :)

Pepp skulle uppskattas ;)

• entity
    wildamamman skrev 2010-10-10 03:52:14 följande:
    Så får min mamma efter VARJE måltid! Hon måste lägga sig ett bra tag efter och mår skit och det läter som värsta åskan.
    Det är nu drygt 6 år sedan OPades.  

Usch!! *hypokondrikernerven går igång* tänk om det blir så efter min op Foten i munnen Hoppas inte!!
  • entity
    Fragile Angel skrev 2010-10-10 10:24:07 följande:
    Jag har gått ner 46,4 kilo på 209 dagar. Jag är nöjd!
    Åh vad kul :D Stort grattis :D
  • entity

En liten fundering jag har är, man läser ju så mycket, hur funkar det för er som opats.. kan ni äta kött, broccoli, pasta.. och hur är det med mjölkprodukter?

Knasig fråga kanske.. jag är lite rädd att jag inte kommer kunna äta sånt efteråt Foten i munnen 

• entity
    Virriga Vera skrev 2010-10-16 22:08:36 följande:
    Det är väldigt individuellt vad man kan äta efter en operation. Jag har än så länge inte märkt av annat än vitkålssallad som jag inte tål. Jag dumpar ofelbart på det. Jag som älskar Cole Slaw.
    Usch! Hoppas det inte blir så med broccoli för min del, jag älskar det!
    1638 skrev 2010-10-16 22:11:27 följande:
    Klarar inte frukt- för sött!
    Vitt bröd- för degigt
    Mjölk (ren att dricka)- blir för gasig o får magknip
    Och nu sist kalops- för "trådigt"
    Kolsyra går bort helt... både öl o läsk o mousserande vin...
    Korv får jag ont i magen av...
    Äter annars som vanligt men mera protein än kolhydrater...
    Jag antar att man får vänta och se, det är ju inte riktigt dags än, som det ser ut så sa kirurgen att det förmodligen rör sig om kring februari, jag har dock förstått att många får svårt för mjölk, men du fixar andra mejeriprodukter då?

Tack för era svar :)
  • entity
    linnea77 skrev 2010-10-16 22:23:04 följande:
    Ok, så det är bara jag ringer Torsby och hör alltså?....
    Då ska jag göra det.. på måndag....eller kan man ringa om sånt under helgen? Hur funkar ett sjukhus... hahaha... har aldrig ens funderat på det förut.
    Men tack för tipset!  Man längtar ju en HEL DEL!!!!
    Oftast har mottagningarna på de flesta sjukhus bara öppet under vardagar. Inte ens alla sjukhus som har växeln öppen under helger.

Hoppas du får svar snart och att det går fort *håller tummarna*  :D
  • entity
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-10-16 22:40:37 följande:
    Jag kan äta allt sådant, det enda jag vet att jag dumpar på är gräddglass! Smågodis och en kaka funkar att äta i små mängder, för mycket gör att det snurrar...
    Men i matväg har jag inte stött på några problem som väl är!
    Låter ju bra :) Jag hoppas på det då! :) Tur att du inte haft problem! 

Det är mycket nojjor nu för min del *S* då det ändå börjar närma sig lite, men man ska ju inte måla fan på väggen, jag hoppas och tror att det kommer gå bra! 

:D
  • entity

Jag har fått tid för op, läggs in söndagen den 5:e och opas morgonen den 6:e dec :D

Så nu flyter jag!

Tvingar i mig Allevo, men det smakar skunk. Tänker dock inte stupa första dagen så det är bara att dricka med ett leende ;)

Vet ni om det är katastrof om jag inte får i mig alla 5 påsar? om jag bara får i mig 3 eller 4, blir det pannkaka av allt då? *orolig*

sedan undrar jag om jag inte måste ringa VC för invägning, det verkar de ha missat att kalla mig till.. eller räknar de från vikten de noterade hos kirurgen? :S

hur som helst - nu bär det av :D såå glad!!

• entity
    ejenny skrev 2010-11-12 20:50:15 följande:
    pannkaka blir det väl inte men kroppen kan gå in i svält-mode om du äter för lite. Då töms inte levern på fett utan kroppen börjar spara på allt. Antalet soppor bör du försöka hålla för att hålla rätt nivå för att kroppen ska göra sig av med fett.
    tack för svaret.

Jag försöker så gott det går, lite knaggligt men det blir bättre :)
  • entity

Är det någon annan som ska opas i norrbotten inom ca 3 veckor?

Nu när det äntligen är spikat datum så är jag rejält nervös. men det kommer säkert att gå bra, hoppas jag :S

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)