• entity

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

FruEdberg skrev 2010-11-15 18:49:24 följande:
    Idag blev jag godkänd för operation.
    9:e december i Kristianstad. =)
    Grattis :D Vad kul! :D
  • entity
    FruEdberg skrev 2010-11-15 18:49:24 följande:
    Idag blev jag godkänd för operation.
    9:e december i Kristianstad. =)
    Jag fick mitt besked i måndags Glad 
    Så det är färskt här med, själv opas jag den 6:e december , men här i norrbotten Glad

Som Lydia07 säger är det ju skönt att det inte är dagarna innan jul, så att man får vara lite pigg under julfirandet :D 
  • entity
    entity skrev 2010-11-15 19:52:45 följande:
    Jag fick mitt besked i måndags Glad 
    Så det är färskt här med, själv opas jag den 6:e december , men här i norrbotten Glad

Som Lydia07 säger är det ju skönt att det inte är dagarna innan jul, så att man får vara lite pigg under julfirandet :D 
    Men vad jag ljuger - Fredags , skulle det vara!
  • entity
    FruEdberg skrev 2010-11-15 19:57:41 följande:
    Grattis till dig med.
    Ja visst är det skönt att man hinner piggna till då.
    =)
    oja, fast lite känns det att inte kunna äta julmaten, men, det är ju bara denna jul iaf ;) Det ska jag nog leva med Flört
  • entity
    FruEdberg skrev 2010-11-15 19:57:41 följande:
    Grattis till dig med.
    Ja visst är det skönt att man hinner piggna till då.
    =)
    Och tack :D
  • entity
    FruEdberg skrev 2010-11-15 20:15:19 följande:
    Jag får ju börja med att äta lite pure o mosad kost precis vid jul.
    =)
    Åh jag är inne på flytet och längtar redan efter mat, inte för det, nog håller jag ut, men sjutton så gott det kommer bli med pure och mosad/passerad mat :D

Vet inte riktigt hur länge man lever på flytande efteråt här, men jag hoppas kunna äta nåt annat än allevo/modifast/liknande, iaf typ fil eller nåt!
  • entity

Nu har jag gått *räknar* en vecka tror jag, på flyt. Har mått såå uselt men nu börjar det bli bra. Fast nu tror jag att viktminskningen stannat av (eller det går ner, något hekto/dygn men man bli väl blind då det går så fort första dagarna) Ska försöka komma ut lite mer för har varit lite dålig på att röra mig, hoppas att det ger en liten skjuts på vägen :)

Håll tummarna för mig!

Åh - nån annan som jobbat natt och flytit? Vet någon hur man gör då? Dricker vatten enbart och sen ta en till frukost innan man lägger sig?

• entity
    trollbottom skrev 2010-11-20 02:39:45 följande:
    Jag jobbar natt men har inte flytit än. Men kommer ta mina mål på natten istället för på dagen. Sover man på dagen får man ju inte i sig det man ska och att kliva upp hela tiden fungerar ju inte det heller.
    Jag sover inte så länge att jag tror det egentligen stör, blir lite förskjutet men med en innan jag somnar tänker jag att det borde funka. Får testa, har några pass på mig att få fason på det :)
  • entity
    Lydia07 skrev 2010-11-20 07:38:24 följande:
    Dietisten på Ersta sa att om man jobbar natt ska man ändå försöka äta dagtid, tex ta frukosten innan man får och lägger sig och sen inte sova för länge, och ta lunchen när man vaknar.
    Det låter ju ungefär som jag hade tänkt göra :)
  • entity

En fråga som slog mig, som jag faktiskt i min iver att få göra op:en har missat att kolla med sjukhuset, är,

..ingår bukplastik i norrbotten? Någon som vet?

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)