• 1975

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Ni som tycker att ni inte går ner i vikt. Var inte oroliga! Det är kroppens sätt att stanna upp och ta itu med obalansen i kroppen och ta nya krafter . Det bra i det hela är att huden hinner i kapp under den tiden. Hände mig med i vågor. Jag är tacksamma för det för min kropp är fast och jag har ingen hud kostym på mig. Var glada. Att ni stannar upp lite. Sen sätter det fart igen.

• 1975

Om det är bitar i så kan du tugga det till puré. Jag klarade inte puré konsistens så min dietist sa att det gick bra att tugga noga .

• 1975

Det enda är att man måste på flera koll bara . Annars har det inte vart nåt problem alls. Och man blir gravid tok lätt,detta var inte planerat alls.

• 1975

Grattis felicia! Angående pizza så brukar jag göra en gbp pizza Ta en fullmogna tortilla bröd pensla kanterna med lite olja, smeta ut passerad tomat sås på pizzan sen lägg på det ni vill ha på. Jag brukar ha skina, Champinjoner, tomater, fårost, färsk basilika. Mums jätte gott!!!! In i ungnen en liten stund. Det som e bra med denna pizza är att den e lagom stor och Inge så degig.

• 1975

Skumt!! Nu ett år senare kan jag äta två skivor knäckebröd! Det lät lite mkt för en ny opad! Men jag vet att visa måltider kan jag äta lite mer och visa måltider så blir jag mätt på typ 3 tuggor. Jag mäter inte maten utan lägger upp på ett ungefär, sen äter jag tills jag e mätt.

• 1975

JohannaL: jag har fått så ont två ggr. Första gången låg jag och bara skrek av smärta, min sambo ringde ambulans. Dom pumpade mig full av morfin men kunde inte hitta nåt. Dom trodde att det kunde vara nån bit av en tarm som hade glidit ner i en luftficka därav så ont ungefär som en tarmvred fast den gled ut ur fickan själv. Andra gången hittade dom inget heller! Men min kirurg sa att händer det igen så måste hon gå in igen för att kolla vad som e på G.

• 1975

Jag började på 135kg och väger i dag 87 kg och e gravid i v 29. Gjorde min op på Danderyd sep 2009.

• 1975

Lillstrumpa: är du opad så e det helt ok. Men om du går på flyt innan op så kan du det inte.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)