Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Lillstrumpa:: det e mkt protein och energi i dom. Dom e perfekta att ha som snabblösning en stund. Jag brukar ha med mig Wasa färdiga knäckebröd,naturella nötter som jag äter med banan. Lite tips!!
Lillstrumpa:: det e mkt protein och energi i dom. Dom e perfekta att ha som snabblösning en stund. Jag brukar ha med mig Wasa färdiga knäckebröd,naturella nötter som jag äter med banan. Lite tips!!
Jag låg två dagar på st Göran.
Jag äter sex till sju ggr per dag, sju nu för att jag e gravid. Jag brukar äta var tredje timme och i bland lite oftare det beror på om jag börjar må illa efter ca två timmar så brukar jag äta nåt. Man måste lära sig att lyssna till sin kropp. Frukost. Hårtbröd eller mörkt mjukt med smör och 17% ost med röd paprika eller lite fil eller youghurt, och kaffe. Jag dricker till maten annars kan jag inte äta, men dricker inte mkt. Lunch nåt slags kött. Mellis tex macka eller en banan med mini keso och en näve naturella nötter. Mellis igen kam tex bli kokt korv m bröd om vi e på affären. Middag. Sen brukar jag äta igen på kvällen samma sim till middagen. Så kan min dag se ut! I går kväll så hade jag makaroner och sallad kvar från middagen, då öppnade jag en tonfiskburk och blandade ihop den med salladen och makaronerna och hällde på lite keso. Mums!!!
Sen brukar jag äta ca 4-5 dl det beror på! Vissa dagar kan man äta mer och vissa dagar blir man mätt på 4 tuggor. Jag opades i sep 2009 ;)
Var glada att ni stannar i vikt då och då!! Jag har gått ner ca 50 kg och INGET hänger på mig!! Min hud har hunnit att dra sig tillbaka medans jag har stått stilla. Vid mens så brukar jag tom gå upp 2 kg, sen direkt efter mens så börjar jag att frysa och fryser hela tiden och då vet jag att jag har viktnedgångs period. Min kirurg på St:Göran säger att det e just på grund av att man stannar i vikt i bland och att kroppen kommer i balans igen så hinner huden med.
Trollpackan: jag vet faktiskt inte!
Alltså jag började gå ner direkt efter op . Jag kunde gå ner 400-500 gr över natten och under en dag kunde jag gå ner 1-2 kg i början. Sen stannade jag upp i ca 1-2 månader sen satte det fart igen. Men alla e ju olika.
Skit i kalorierna!!! Ät alla dina mål som du ska det e jätte viktigt och sen se till att du får i dig protein. Det är det viktiga och lite fett för om du tar bort all fett så kan du inte bajsa!!! Mkt viktigt!!!!
Och du ska vara glad att du inte "rasar" i vikt för nu har din hud en chans att hänga med. Du kommer att gå ner mer jag lovar!! Deppa inte utan låt din kropp få en chans att komma o form. Tänk nu på att dina hormoner och att din kropp är i kemisk obalans och måste få tid att oterställa sig mellan varven.
Lägg i från dig den listan NU!!!! Nej jag fick ingen lista. Skit i listan och lägg tankarna på annat. Tex julen just nu och väg dig bara en gång i veckan.