• Adalel

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Är det någon som har tagit bort överbliven hud från armarna? Blir det stora ärr efter eller hur ser det ut?
    Har försökt leta efter bilder men inte fått så bra resultat. 

• Adalel
    pilliss skrev 2010-10-15 19:50:43 följande:
    Nu är jag äntligen hemma igen.
    Har hunnit med några mål mat och även vilat.
    Var en runda på sjukhuset och hälsade på min bror som op för en annan sak idag.
    Nu ska jag snart äta kvällmaten.
    Har varit och handlat hem ett stort utbud av laktosfritt. Så jag får hoppas att det ska hjälpa...

Hur går det för er andra?

Fick inget svar på min fråga sen tidigare.
    VAD äter nu under flytet efter op:n?
    Fil, yoghurt, soppa???
    FInns det nåt annat kul o välja på egentligen?

Kraaaaam på er alla...
    Jag skall opas på onsdag men har förberett min hemkomst med Keldas färdiga soppor. Sedan skall jag även dricka 1-2 färdiga shake om dagen, jag har köpt naturdiets (hoppas att jag får i mig dem :)). Sedan har jag gjort några egna soppor som jag mixat och fryst in.
    Jag har också fått till mig att jag skall få i mig 5 dl mjölkprodukter om dagen, kan vara fil eller yoghurt eller mjölk.
    Buljong kan du dricka om du vill.

Lycka till, kommer du på något annat får du gärna tipsa mig sedan :) 
  • Adalel

Till VPE
    När jag hade mina gallanfall hade jag en våldsam smärta bak i ryggen. När jag trodde att det inte kunde göra ondare blev det som kramp som gjorde ännu mer ont. Det låter som gallan tycker jag. Sitter det i länge tycker jag du ska åka in akut, de kan konstatera gallan ganska snabbt eller avfärda det.

• Adalel

Nu närmar det sig även för mig, imorgon åker jag till Stockholm för att opas på torsdag :)

• Adalel

Hej alla. Nu har jag blivit opad o ligger på avdelningen. Allt har gått bra, jag har dock extremt ont i huvudet då jag inte får dricka kaffe. Hade jag tänkt på det innan kunde jag ju fixat koffeintabletter men men.

• Adalel

Ja nu har jag snart gjort min första dag hemma efter hemkosten :) det är inte lätt att få i sig allt, det förstår jag nu. Det absolut värsta som jag tycker, är att vara så fruktansvärt hård i magen. Fler som känner igen det?
    Hur länge hade ni det? Har fått utskrivet lactulos men det tar väl flera dagar innan det hjälper :(

• Adalel

Fy vad det lät hemskt Lajsa. Det som hjälper bäst på mig är att röra mig så luften förhoppningsvis kommer ut. Hoppas att det inte håller på så här med luften alltför länge.

• Adalel

Du kämpar på så bra Fragile, du är värd det bästa. Gud va roligt och ett jättegrattis :)

• Adalel
    Fragile Angel skrev 2010-10-24 19:17:07 följande:
    Jag gillar ju inte att visa upp mig på bild... Men, håll till godo .

Först en bild ni redan sett (den översta), sedan en bild tagen idag (den nedersta).

-51 kilo .

Herregud vilken enorm skillnad, du e verkligen en inspirationskälla :)  Kan inte fatta att jag skall klara av och vara lika duktig men jag tänker verkligen försöka :)
    Jättesnygg :) 
  • Adalel
    elektra1 skrev 2010-10-25 11:27:39 följande:

oj, visste inte att det skulle göra så ont, eller vara en sådan stor operation.

Trodde det bara var en liten titthålsoperation där de snörde av magsäcken eller nåt.

Vill ju hem och kunna ta hand om barnen. Hur länge måste man vara sjukskriven?

Det behöver inte alls göra så ont efter operationen. Jag kom upp på avdelningen efter 2 timmar. 
    Var uppe och gick ganska direkt. Åkte hem dagen efter. Jag har känt det som efter en rejäl magsjuka, öm i magen men inte direkt ont.
    Man vet ju inte i förväg hur det skall bli men man kan ju vara förberedd på att det kan kännas.
    Lajsa82 skrev 2010-10-25 10:46:11 följande:
    1 veckar har gott och jag mår tusen gånger bättre än förra vecka  har presic ätit äggröra med keso i (smarrigt)
    Gött :)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)