• Adalel

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lahsa82
    Gillar du couscous? Det har jag ätit idag och opades ju 2 dar efter dig. Det var gott och funkade bra :)

• Adalel
    JohannaL skrev 2010-10-31 12:01:36 följande:
    halo inte varit inne på ett tag, men nästan 6 mån sen op och minus 36 kg, om nån e nyfiken får ni gärna hoppa in och kolla bloggen nya bilder och mått e inskrivna. Puss på er alla kämpar!

viirigt.blogspot.com/2010/10/36-kg.html
    Wow vilken skillnad, vad duktig du har varit :).
    Det är så inspirerande med alla före och efterbilder tycker jag. Kan inte fatta att jag också kommer kunna lägga ut sådana bilder en dag. 
  • Adalel

Hm, jag opades den 21e okt och äter nu mer än bara puré o ska snart kunna äta vanlig mat. Det jag undrar är, hur fort kommer den beryktade dumpingen efter man ätit? Idag hade vi kalas o jag smakade på tårtan, en matsked kanske o det hände inget.

• Adalel
    Lajsa82 skrev 2010-11-07 09:59:41 följande:
    vandersson:  Jag har oxå smakat på tårta Hände inget alls, tog 1 cm skiva av prinsesstårta åt inte botten, sylten och marsipanen, utan bara grädden och marsanen, gott?? Nä inte alls, e inte sugen på tårta längre...har även ätit en pepparkaka, kan ju inte påstå att det var gott det heller...Dom måste ha tagit någon annans smaklökar och gett dom till mig, innan tyckte jag vatten var äckligt och drack minst en liter mjölk per dag, helt sanslöst jag vet...nu hatar jag mjölk och älskar kallt vatten.... å det e jag glad för...tycker cola zero smakar skit det med (avslagen) och innan drack jag 1 liter i veckan...så visst mycket är till fördel med denna operation Nu sitter jag och klagar på gubben destå mer, skall du verkligen äta så mycket osv Hoppas ragatan försvinner snart så inte ubben gör det
    Ha ha, ja jag trodde inte att smaken kunde ändras så men jag har inte heller samma smaklökar som innan.
  • Adalel
    ChokladMoshin skrev 2010-11-07 10:23:43 följande:
    Halloj i tråden!
    Länge sedan jag var här inne nu.
    Men min bebis har tittat ut nu i alla fall, 1 hel månad för tidigt och med katastrofsnitt, himla bråttom hade hon.
    Det trevliga var ju att när jag kom hem från Bb så visade vågen på -12 kg, så nu totalt -44 kg på 6 månader.
    Här är i alla fall mitt lilla mirakel.
    Lycka till nu till alla er som har gjort op, väntar på op och ja alla andra med.

Grattis till den lilla :) Hur liten va hon? Nappen ser enorm ut :)
  • Adalel

Lalalong
    Grattis till alla tappade kilo :) Härligt att allt går bra.

• Adalel

Ni som är opade, kan man må illa om man har fått i sig för lite att äta eller/och dricka på en dag?
    Jag har skött mig exemplariskt sedan min op 20/10 men idag har jag verkligen inte hunnit att äta och inte dricka tillräckligt heller. Nu har jag mått illa ett par timmar och vet inte om jag skall försöka få i mig något.

Jag tror inte att det kan vara magsjuka, det har jag inte hört att det går i mitt område och eftersom jag har två småbarn så brukar man veta när det florerar.

Vad tror ni? Skall jag försöka pilla i mig något eller gå och lägga mig och hoppas att det är bättre imorgon? 

• Adalel
    frökenKAJO skrev 2010-11-09 20:27:52 följande:
    Jag mådde illa som ett brev på posten om jag ätit för oregelbundet efter op. Mer regel än undantag faktiskt.
    Tack, jag tog ett stekt ägg som jag förvisso inte testat förut och ett knäckebröd så får vi se. Om jag inte dumpar på stekt ägg då förstås :)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)