• Adalel

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Till Elektra1
    Hur gamla är dina barn?
    Jag har en kille på16
    Ett bonusbarn v.a.v på 14
    Ett bonusbarn v.a.v på 12
    En kille som blir 2 i dec
    En tjej på 5 mån
    Jag opades den 20/10 och det fungerar bra hemma. Jag var också orolig innan hur det skulle gå men hade en backup ifall det skulle vara tufft. Kolla runt i din närhet om någon kan hjälpa dig när du kommer hem.

• Adalel
    elektra1 skrev 2010-10-25 21:15:08 följande:
    Jag har en dotter på 10 år och en son på 3 år.  Har ingen backup, jo sambon då, han kan vara hemma, men inte mer än en vecka.  Men det kanske räcker
    Ja då tror jag de allra flesta är ganska ok :)
  • Adalel
    Lajsa82 skrev 2010-10-26 10:21:24 följande:

tack för era inlägg

När man mår så mycket bättre så kan det tydligen blir sämre har haft feber och feberfrossa inatt, fy, men som tur är så värker halsen och näsan är täppt så jag behöver inte oroa mig att det är något med operationssåret... Men med lite panodil så blir man ju bättre Så jag skall inte deppa ihop...

idag skall jag åka in till gina tricot och handla inga kläder men jag har sett en snygg scarf som jag tycker jag e värd, har ju sparat massa pengar på att ha slutat röka och dom pengarna skall användas till enbart saker till mig, visst e jag ego men bättre att handla saker för dom, än att dom går upp i rök....Sambon tyckte först att vi kunde ha dom pengarna till mer sparande, men då sa jag bara då börjar jag röka igen och då sa han okej köp vad du vill

Jo här om dagen, så var jag så törstig innan jag skulle lägga mig, och tog ett glas vatten och tjoff så kom jag på mig själv att jag slukat i mig det i ett svep, som man gjorde innan operationen, tänkte ju mig inte alls för, fick lite kalla fötter och la mig på soffan ifall jag skulle dumpa....men det hände inget alls så nu har jag sugrör i mitt glas för att påminna mig om att jag inte får klunka vatten!

Lycka till alla ni som snart skall opereras!!!

Oj, vilken tur att du fixade det :) Krya på dig m febern och allt. 
  • Adalel

Oj oj oj, idag är det en vecka sedan jag opades. Jag ställde mig på vågen 5 ggr, bara för att försäkra mig om att den visade rätt. 6.7 kg på en vecka, hur är det möjligt? Glad är jag iaf, detta innebär att med flytet innan op har jag nu gått ner 12 kg på en månad :)

• Adalel
    MrsQ skrev 2010-10-27 18:31:23 följande:
    Någon som ätit pencillin i samband med operation?
    Jag fick antibiotika innan op men endast då, för att förebygga infektion.
  • Adalel
    SkinnyNo2 skrev 2010-10-27 14:44:13 följande:
    När jag kom hem från semestern igår låg brevet där som jag väntat på.....

Har fått tid för op!!! :D
    Och rätt snart dessutom, om 2 veckor den 10 november.
    Blev lite överrumplad så jag får börja flyta imorgon, en dag "försent" men det får gå bra ändå....
    Vad skönt, grattis:)
    Cilla71a skrev 2010-10-27 17:40:51 följande:

Är det ngn som känner igen sig på följande: Jag är nästan konstant hungrig & det är en v. sedan jag opades. Tycker de allra flesta opade inte har hunger & känner av när de är mätta men inte jag, jag blir inte mätt på 1 1/2 dl soppa, fil eller vad det nu är jag äter. Kan detta vara normalt? På ett annat sjukhus skulle de äta 2-2 1/2 dl konstigt det är sådan skillnad mellan sjukhusen.

Men din stackare, har du ringt dit du opades och frågat?
  • Adalel
    Elwi skrev 2010-10-27 21:00:22 följande:
    Hej på er

Jag kämpar på här hemma, idag är den 1v sen jag opades på Ersta.
    Jag vägde in mig på 102 kg innan flytet, sen efter 1v flyt och 1v som opad har jag tappat 8 kg och 17 cm runt magen!
    Jag börjar komma in i mitt nya liv. Det är lite tråkigt att inte äta samma mat som familjen men det går över all förväntan med att få i sig alla mål.
    Eftersom jag inte känner hunger måste jag kika på klockan hela tiden. Men det är helt ok. Har ännu inte fått några sockerdimpar.... eftersom jag har struma har jag varit lite orolig för det. Men eftersom jag äter 7ggr /dag så håller jag väl blodsockret i bra balans.

Det var lite från mig.
    Kram ! 
    Härligt :)
  • Adalel
    MrsQ skrev 2010-10-27 21:17:37 följande:
    Ok så det är ok att äta det!!
    fick det idag av min läkare för att jag har ont i halsen. Eftersom jag ska i på op nästa vecka så ville hon vara säker på att jag blev frisk
    Du kan ju ringa och dubbelkolla för att vara helt säker :)
  • Adalel
    SkinnyNo2 skrev 2010-10-27 22:01:14 följande:

Sådär! Nu har jag ätit min sista riktiga "mat" på länge, imorgon börjar flytet....

Wish me luck!!

Lycka till :)
  • Adalel
    Tjohalia skrev 2010-10-28 09:49:17 följande:
    Hej allihopa! Måste få fråga en "konstig" sak som jag funderar en hel del på... Jag står ju i kö för en op, hoppas den blir av i början av sommaren nästa år (alltså om ung. 7 månader, så det är ju ett tag kvar än) och har inte ens fått ja av kirurgen ännu. Men jag funderar så på detta med "sista måltiden" innan flytperioden. Jag ska flyta i 4 veckor och gå ner 12 kilo, är det då dumt att äta tex smördegsinbakad oxfilé med murkelsås och potatisgratäng som sista mål innan flytet? Bör man kanske äta nåt lättare eller spelar det ingen roll?
    Jag känner ju att jag skulle vilja lyxa till det med "sista måltiden" (haha, låter som om jag är dödsdömd och ska "avlivas") innan flytet, för när och om jag nånsin kan äta oxfilé återstår väl att se sedan...
    Ha ha, exakt så tänkte jag med, om sista måltiden. Fast jag funderade på biopopcorn. Klart du ska äta det du vill :)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)