Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Angeliqan skrev 2010-12-30 23:02:10 följande:
    Wow det är ju grymt bra.

Men det är inte länge som man hinner ha varje storlek då ju.. Kanske är bra att leta i sina gömmor och se vad man har då.. Tror att jag har allt mellan 42-54 i gömmorna 
    Det är det bästa med att ha pendlat upp och ner lite...jag har allt från strl 38-46 i garderoberna med "kläder jag har kunnat ha innan och ska kunna ha igen ta mig fan!" 
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma

Vad har ni gjort med era gamla kläder förresten? Alltså kläder man vuxit ur efterhand...kanske gått ner efter en bantningskur och sen gått upp igen. 

Jag har inte kunnat slänga dem....när jag bodde i lägenhet låg de i måååånga banankartonger i källaren och nu bor vi i hus och har köpt stora fina garderober till ett mellanrum på övervåningen. Jag har rensat ganska friskt bland kläderna, slängt och gett bort, men där var ändå runt 5, 6 bananlådor fulla med kläder som  numera ligger sorterat efter storlek i garderoberna. Det gjorde jag dagen efter jag bestämde mig för en operation...det var lite blandade känslor.

• SilverEmma
    kurilill skrev 2010-12-30 23:24:30 följande:
    Sen jag bestämde mig för operation så har jag börjat drömma om mina fina vita caprijeans i strlk 40 och min snygga jeanskjol i 30" i midjan igen! Fy vad jag vill det här nu! =)
    Gud ja...oj vad mycket fina kläder jag har som jag längtar efter att kunna använda igen! Sen vill man säkert köpa en hel del nytt också! Min mamma ska sälja sitt hus nästa år och kommer få en väldigt bra peng för det. Häromdagen lovade hon mig en shoppinghelg i stockholm, när jag väl gått ner i vikt då.

Sen har pappa ett löfte till mig som jag kan ta upp när jag vill. Den dagen jag varit rökfri i ett år så får jag 10 papp av honom. Innan har det inte riktigt varit värt det, men nu ska jag ju ändå sluta!

Så frågan är hur mycket av mina gamla kläder jag faktiskt kommer vilja ha... Drömmer
  • SilverEmma
    kurilill skrev 2010-12-30 23:31:46 följande:
    Jag har ju alltid sett mig själv som normalviktig i huvudet och utgått ifrån de perioder då jag lyckats gå ner 30-40kg.. Så har sparat alla kläder.. Många är helt oanvända,de jag nämnde i förra inlägget har lapparna kvar, för jag köpter ofta kläder som var lite för små för att jag ju 'skulle gå ner snart'.
    Hahaha! Oj vad jag känner igen mig! Har massor av kläder med lapparna kvar då jag köpt en storlek som jag knappt kan ha...."men går jag bara ner 5 kilo kommer den sitta perfekt!"
  • SilverEmma
    kurilill skrev 2010-12-31 00:45:27 följande:
    Haha, skönt att veta att det inte bara är jag :) Grejjen är bara att man aldrig går ner, man går bara sakta uppåt ännu mer.. 
    Har dessutom insett att om jag någongång går ner massor igen så kommer jag troligtvis gå upp igen..

Det känns så skönt att jag förhoppningsvis kommer börja gå ner i vikt för sista gången inom ett halvår för sista gången i mitt liv!
    Det mantrat kommer jag att mala i huvudet tiden innan operation, när jag svär över pulverdrickan som knappt går att svälja. "Det är sista gången...."

Nä...nu är det natt för länge sedan! Nyårsafton nu t om! Sov gott!
  • SilverEmma

Nu har jag ju inte gått ner själv kurilill, men jag svarar ändå...

Jag var faktiskt mitt i en av mina många svältdieter när jag träffade min nuvarande, var nere på 80 kg...och var enligt mig själv ganska snygg. Det är från den tiden mitt avatarfoto togs. Sen blev jag gravid tre månader senare och sen fyra månader efter första förlossningen...och låg sen på samma vikt som jag gjorde innan bantningen. Han säger ju att han fortfarande tycker att jag är fin och hela den baletten, men jag fixar knappt att se mig näck i spegeln längre.

Jag har visat honom lite före-och efterbilder av andra och han börjar nog inse att jag kommer bli en riktig puma när jag väl gått ner allt jag ska...så han stöttar mig till 100%.

• SilverEmma

Idag fick jag brev från Landskrona som jag skickade min egenremiss till den 28:e december! De ville ha ett papper ifyllt av mig som jag ska skicka tillbaka...bara att få ett livstecken överhuvudtaget är skitstort för mig!

• SilverEmma
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-13 22:00:52 följande:

Halloj alla

Idag har jag då varit på Ersta sjukhus och gjort en gastroskopi, och mitt magsår är... Håll i er... Läkt .

Men då jag fortfarande kräks och har ont så tog dom tre stycken biopsier i olika delar av buken, för att odla på om det finns bakterier kvar i magen. Får svar på det om tre veckor ... Jag kan ju tycka att dom kan ge mig antibiotika i förebyggande syfte, för om jag har bakterier så är det sådana bakterier som skapar magsår . Verkar ju otroligt dumt om jag ska få tillbaka det.

Fick en ny jacka av min mamma idag, hon tyckte att min jacka var stor som ett tält, vilket den är, men jag tänkte som så att jag köper en ny i september eller så, för köper jag en nu, så lär den vara för stor till jul .

Nu ska jag läsa ikapp :

Hoppas du får må bra snart så att du får NJUTA lite av din nya kropp!

Min favoritgrej med alla före och efterbilder är inte bara att få se hur kroppen ändrats, utan att få se ögonen. Fler än jag som lägger märke till en helt annan glimt i ögonen på er pinglor som gått ner?
  • SilverEmma

Jag är inte helt öppen med att jag ansökt om operation. Min sambo, mamma och bästa vän vet... Och ett par släktingar. Annars pratar jag inte om det. Skulle någon läsa det härinne så kvittar det, om någon frågar rakt ut så säger jag att jag funderar på det.

Jag tänkte gå ut med det lite mer när det väl behövs. Alltså när jag väl är opererad och att det antingen spekuleras om sjukdom eller att jag sätts i en situation med mat där jag "måste" äta.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)