Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Badfantasten skrev 2010-09-17 16:09:19 följande:
    Jag fick Flyta med vad jag ville. Kombinerade Nutrilett med Naturdiet.
    Har en massa naturdiet hemma...från senaste rycket. Bra att kunna använda dom också.
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma
    missteddy skrev 2010-09-17 16:55:35 följande:
    en kompis körde med alpnerings målrids ersättning som man blandar men mellan mjölk. kommer nog göra det jag med.
    Den känner jag inte till, kanske värd att testa!
  • SilverEmma

Vet inte hur jag ska förklara detta...hoppas någon känner igen sig.

Sedan jag bestämde mig för att försöka få en operation och rullade igång allt så tappar jag mig själv mer och mer. Jag mår bara sämre och sämre av min övervikt och jag känner själv att jag börjar isolera mig. Jag vill helst inte ens åka till affären längre för att jag känner mig utstirrad av alla andra. Jag får mer och mer ont i ryggen, knäna och fötterna och har ingen energi i kroppen. Bara att ta hand om barnen en kväll gör mig helt slut. Jag sover dåligt pga att jag snarkar så mycket och är ständigt trött. Mitt humör går upp och ner vilket min sambo tyvärr blir drabbad av. (även ungarna) Har även dåligt samvete för sambon...jag var inte såhär fet när vi träffades, då hade jag precis hårdbantat och vägde ca 30 kg mindre än nu. Sen blev jag snabbt gravid och allt gick åt skogen igen. Jag hade antagligen gått upp så småningom ändå, men kanske inte så snabbt. Jag har liksom svårt att tro att han tycker om hur jag ser ut nu...

Allt har blivit mer påtagligt på något sätt. Jag har blivit mer medveten om det och mår verkligen skitdåligt över min vikt. Jag avskyr att gå utanför dörren numera...men två gånger i veckan har jag aktiviteter på kvällen som jag tvingar mig själv att gå på. Och i november ska jag stå på scen med lokalrevyn jag är med i...har sån otrolig ångest för detta och skulle gärna strunta i det men då skulle jag sätta alla andra i skiten då alla roller och sånger är utdelade. Jag kommer inte få på mig några snygga eller roliga kläder och det kommer bara bli en pina...fan.

Någon som har lite pepp till mig? Skulle behöva det ikväll... Gråter 

• SilverEmma

Tack för ert stöd! Ansenlig...du får mig att garva högt! Du har helt rätt i det du skriver, jag ÄR jävligt bra på att sjunga och jag kommer blåsa folk av stolarna i november! Måste påminna mig själv om att det här förhoppningsvis är sista året med revyn som jag ser ut såhär, nästa år känner folk kanske inte ens igen mig!

Ska testa det där i affären nästa gång...det känns bra när jag spelar upp det i huvudet iallafall!

Cilla 71, badstranden har jag inte visat mig på sedan jag var 12. Vi bor bara en kilometer ifrån en jättefin sjö och alla har ju frågat hela sommaren om vi varit där med ungarna. Jag försöker prata bort det genom att säga att dom är för små och det bara blir ett jäkla passande. Fixar inte att visa mig i baddräkt, nu klarar jag knappt av att visa mig i vanliga kläder juh. Vet att sambon älskar mig...men jag får så dåligt samvete när han får skiten för mina humörsvängningar...

Freyla, det dimper med säkherhet ner ett mail till dig...om inte ikväll så imorgon! {#emotions_dlg.flower}

• SilverEmma
    Lajsa82 skrev 2010-09-18 08:18:41 följande:
    usch det där med att folk stirrar är hemskt, men det är väl bara som man tror...
    Även jag hatar stranden, vi bor vid en sjö, men jag går aldrig dit och badar, för att jag skäms inför folk som vet vem jag är...Åker heldre 7 mil extra, för där stöter jag aldrig på någon som jag känner + att mina systrar bor där så man kan vara fler "tjockisar" som badar....

Nu när vi var nere till turkiet så åkte vi med ganska nyfunna vänner, dom har oxå en övervikt, men på ett snyggare sätt, tycker jag i allafall....men jag var stolt över mig själv som badade med bikini vilket jag gärna inte gör här hemma...tankini är det jag använder mest här hemma....men när vi kom upp till hotellrummet och såg mig i spegeln, så blev jag mest rädd, vid poolen så tänkte jag , jag är inte så farligt stor och i spegeln så tänkte jag hur F-n vågar jag....i mitt huvud är jag smalare än vad jag är....det är samma med kläder oftast tror jag att jag kommer i ett klädesplagg, fast jag inte gör....

Upplever alla att huvudet inte hänger med kroppen eller är det olika?
    Jag tror man inbillar sig mycket, men det är svårt att släppa de tankarna när de väl kommit. Jag tror väl egentligen inte att alla vrålglor på mig så fort jag går in i en affär och analyserar allt jag lägger i korgen. SÅ jäkla intressant kan jag bara inte vara. Men jag känner ändå dömande blickar i ryggen vad jag än handlar. Är det för en gångs skull något onyttigt så tänker de "jaha...fettot ska ha lite gott ikväll också ja." Handlar jag bara nyttigt så tänker de "hahaha, fettot ska ge sig på att BANTA! Undrar för vilken gång i ordningen?" 

Vill bara bli av med dessa tankar!!  
  • SilverEmma
    frökenKAJO skrev 2010-09-18 10:43:01 följande:
    Ansenlig: Vad kul att du är tillbaka! Och jädrar vilken entré du gjort under kvällens lopp- var tvungen att leta fram läsglasögonen för att riktigt få med mig alla dina kloka ord.

Beträffande bemötande av omgivning så upplevde jag som fetto (nä, jag är ju faktiskt inte FET längre ) att jag fick ett helt annat bemötande i väldigt många situationer jämfört med vad jag fått tidigare som smalis. Huruvida folk också tänkt annorlunda om mig ska jag låta vara osagt, jag har inte genomfört någon enkätstudie, men min gissning är att tja, förmodligen var det så. Men so what? Så länge människor inte visar vad de tänker (tanken är ju fri) så kan det ju kvitta. Rena elakheter har jag tack och lov sluppit.

Så till alla er som ännu inte fått operationsdatum; kämpa på och håll huvudet högt. Tänk på att bland blickarna från andra finns kanske också "våra" blickar, vi som numera inte är feta på utsidan, men som tittar på er igenkännande och vet precis hur ni har det. Jag märker att jag tittar extra så fort jag ser en överviktig person, och får hejda impulsen att springa fram och göra en jehovas:
    "Hallå, du vert väl att det finns en väg för dig också? Den stavs G P B...."
    Det finns ingen elakhet i mitt tittande, bara igenkännande samt viljan att "hjälpa till".
    Visst är det så, de där blickarna man känner betyder oftast inte det man tror. Det är ju bara hjärnspöken! Men det är så lätt att lägga in deras dömande i blickarna, men det har väl mest att göra med hur man ser sig själv. Jag tycker själv jag är skitfet, varför skulle inte dom tycka det också? Men jag ska försöka vända på det...fick bra tips av Ansenlig igår!

Jag är glad över att jag hittade denna tråden! Skönt att kunna prata med folk som förstår! Vill bara att det ska dimpa ner en lapp i brevlådan snart!!  
  • SilverEmma
    sabinaa skrev 2010-09-18 13:03:11 följande:
    Gud, vad jag känner igen mig i vad du skriver. Jag blev också allt deppigare och deppigare, argare och argare sen jag bestämde mig för att göra en GBP. Jag tror att när man har tagit steget för att få hjälp mot sin vikt så tar man steget och faktistk inser att man är tjock. Jag vet att jag sökte hjälp för min vikt när jag mådde som dåligast och hade tankar på att inte orka leva. Och sen blev det ett slag i ansiktet när man fick reda på väntetiden. Jag har gått in i väggen och går till psykolog. Jag pallade inte av att tänka på min feta kropp 90 % av min vakna tid och träna in jobb, barn och hushåll på 10 %.

Jag förstår dig sååå! Du är inte ensam. Min man får några hyvlingar han med, tyvärr. Humöret har dock blivit bättre sedan jag var på bedömning i förra veckan. Hur ser din väntetid ut?

Vi ska ha kräftskiva här ikväll med grannarna. Jag kommer vara fetast och fulast och jag har inga fina kläder att ta på mig. Jag kan liksom inte dölja min kropp. Kan påpeka att granfrun stött på min man i vårt kök en kväll när jag låg och sov (!!!!) och det får ju inte saken att bli bättre definitivt inte mitt självförtroende heller.

Det enda pepp jag kan skriva till dig är att du aboslut inte är ensam. Synd att man bor så långt bort från varandar för det hade nog varit himla nyttigt för oss som känner såhär att träffas och prata.

Ta hand om dig, du kommer också bli av med din övervikt, och fin, det är du redan!

Ha en underbar helg!
    Tack för dina ord!! {#emotions_dlg.flower} Ja det är nog så...att man erkänt att man är så pass fet att man behöver hjälp! Det är plötsligt offentligt! Fick en liten aha-upplevelse nu.

Jag har inte kommit långt, var på vårdcentralen i slutet av juli och fick min remiss skickad till Kristianstad, nu väntar jag på en kallelse därifrån. Det skulle komma innan jul iallafall...så det säger inte så mycket.

Jag känner likadant, vill inte gå ut och absolut inte gå på fest...vad ska det vara bra för? Jag är ju fetast på stället ändå och kommer inte ha ett dugg kul då jag bara kommer bekymra mig om hur mina kläder sitter hela kvällen.

Den där grannfrun kommer gapa hakan av sig när du valsar in snygg som fan ett tag efter operationen...att folk inte skäms! 
  • SilverEmma
    sabinaa skrev 2010-09-18 13:27:27 följande:
    Haha, jo tack! Jag fantiserar om det också. Hon ska tydligen vara lagd på båda hållen så hon stöter kanske på mig med Skrattande. Ja, det var en underlig kväll, det där.

Jag har meddelat henne att om något sånt händer igen så får hon stryk.
    Men vi är goda vänner idag så jag får hoppas att högern får vila idag. =)

Du skulle få en kallelse från Kristianstad? För bedömmning? Då har det gått ganska fort ändå!

Är det något så bara skriv, eller skicka mail. Du är inte ensam!

Kram på dig!
    Hahaha! Hon kan nog hålla sina tassar för sig själv antar jag!

Jag väntar på en första kontakt från Kristianstad nu, det är väl en kirurg man träffar först tror jag. Är det en bedömning man får då? Det skulle ju ta som mest tre månader, men iom jag var där i semestertider så sa hon att det kunde dröja längre...men inte längre än till jul. Är det den första kontakten efter vårdcentralen som brukar ta längst tid eller? 
  • SilverEmma
    sabinaa skrev 2010-09-18 13:36:54 följande:
    Usch du, jag vet inte. Dom har nog ändra lite sedan den nya lagen trädde i kraft. Fast jag fick ju min remiss skickad till Landskrona. Kan du inte ringa och höra hur väntetiden kommer att se ut framöver. För om du får första besöket  inom tre månader så kanske du får en OP inom ett år. Eller så får man kanske den första tiden fort för att sedan få vänta längre på dom andra tiderna. Jag vet tyvärr inte. Jag hade ringt och frågat.

Jag har fått intrycket att många fått sina tider fortare sedan semestertiderna tog slut så kanske så får du en tid fortare.

Vi håller tummarna för dig!
    Jag får väl invänta den första tiden först så kanske jag kan få svar på lite frågor väl på plats! Vill att den ska komma nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
  • SilverEmma
    vampyria2 skrev 2010-09-18 17:51:12 följande:
    Sätter in före och efter bild på mig också

Jag i julen 2009

Jag augusti 2010

Jäklar vilken pingla! Vad härligt!! Hur mycket har du gått ner?
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)