Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Vet inte hur jag ska förklara detta...hoppas någon känner igen sig.
Sedan jag bestämde mig för att försöka få en operation och rullade igång allt så tappar jag mig själv mer och mer. Jag mår bara sämre och sämre av min övervikt och jag känner själv att jag börjar isolera mig. Jag vill helst inte ens åka till affären längre för att jag känner mig utstirrad av alla andra. Jag får mer och mer ont i ryggen, knäna och fötterna och har ingen energi i kroppen. Bara att ta hand om barnen en kväll gör mig helt slut. Jag sover dåligt pga att jag snarkar så mycket och är ständigt trött. Mitt humör går upp och ner vilket min sambo tyvärr blir drabbad av. (även ungarna) Har även dåligt samvete för sambon...jag var inte såhär fet när vi träffades, då hade jag precis hårdbantat och vägde ca 30 kg mindre än nu. Sen blev jag snabbt gravid och allt gick åt skogen igen. Jag hade antagligen gått upp så småningom ändå, men kanske inte så snabbt. Jag har liksom svårt att tro att han tycker om hur jag ser ut nu...
Allt har blivit mer påtagligt på något sätt. Jag har blivit mer medveten om det och mår verkligen skitdåligt över min vikt. Jag avskyr att gå utanför dörren numera...men två gånger i veckan har jag aktiviteter på kvällen som jag tvingar mig själv att gå på. Och i november ska jag stå på scen med lokalrevyn jag är med i...har sån otrolig ångest för detta och skulle gärna strunta i det men då skulle jag sätta alla andra i skiten då alla roller och sånger är utdelade. Jag kommer inte få på mig några snygga eller roliga kläder och det kommer bara bli en pina...fan.   

Någon som har lite pepp till mig? Skulle behöva det ikväll...  

Tack för ert stöd! Ansenlig...du får mig att garva högt! Du har helt rätt i det du skriver, jag ÄR jävligt bra på att sjunga och jag kommer blåsa folk av stolarna i november! Måste påminna mig själv om att det här förhoppningsvis är sista året med revyn som jag ser ut såhär, nästa år känner folk kanske inte ens igen mig!   

Ska testa det där i affären nästa gång...det känns bra när jag spelar upp det i huvudet iallafall!   

Cilla 71, badstranden har jag inte visat mig på sedan jag var 12. Vi bor bara en kilometer ifrån en jättefin sjö och alla har ju frågat hela sommaren om vi varit där med ungarna. Jag försöker prata bort det genom att säga att dom är för små och det bara blir ett jäkla passande. Fixar inte att visa mig i baddräkt, nu klarar jag knappt av att visa mig i vanliga kläder juh.   Vet att sambon älskar mig...men jag får så dåligt samvete när han får skiten för mina humörsvängningar...
  Vet att sambon älskar mig...men jag får så dåligt samvete när han får skiten för mina humörsvängningar...   

Freyla, det dimper med säkherhet ner ett mail till dig...om inte ikväll så imorgon! 

) att jag fick ett helt annat bemötande i väldigt många situationer jämfört med vad jag fått tidigare som smalis. Huruvida folk också tänkt annorlunda om mig ska jag låta vara osagt, jag har inte genomfört någon enkätstudie, men min gissning är att tja, förmodligen var det så. Men so what? Så länge människor inte visar vad de tänker (tanken är ju fri) så kan det ju kvitta. Rena elakheter har jag tack och lov sluppit.
 ) att jag fick ett helt annat bemötande i väldigt många situationer jämfört med vad jag fått tidigare som smalis. Huruvida folk också tänkt annorlunda om mig ska jag låta vara osagt, jag har inte genomfört någon enkätstudie, men min gissning är att tja, förmodligen var det så. Men so what? Så länge människor inte visar vad de tänker (tanken är ju fri) så kan det ju kvitta. Rena elakheter har jag tack och lov sluppit.

Ja det är nog så...att man erkänt att man är så pass fet att man behöver hjälp! Det är plötsligt offentligt! Fick en liten aha-upplevelse nu.
 Ja det är nog så...att man erkänt att man är så pass fet att man behöver hjälp! Det är plötsligt offentligt! Fick en liten aha-upplevelse nu.   

. Ja, det var en underlig kväll, det där.
. Ja, det var en underlig kväll, det där. 

Vill att den ska komma nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
  Vill att den ska komma nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!