Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-02-07 12:41:22 följande:
    Shit, vad glad jag är!!! 2 år har denna resa tagit och precis nu fick jag det efterlängtade brevet! Den 7:e mars blir jag opad! :D
    Grattis! Dagen före min födelsedag!

Avis på alla som får op-tider...
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma
    malina 87 skrev 2011-02-07 19:01:39 följande:
    hur lng tid brukar det ta från det att remissen är skickad från vc tills man får komma på något info möte? eller vad det är man gör först
    Det är så olika, helt beroende på var du bor och om du gör något åt din remiss eller bara låter den vara där den är. Normalt är nog allt från 3 månader till 2 år.
  • SilverEmma
    malina 87 skrev 2011-02-07 19:44:50 följande:
    alltså menar du att åberopa remissen eller vas det heter?
    Antingen kan man åberopa vårdgarantin eller så väljer man fritt vårdval och placerar remissen där du vill. Skulle själv rekommendera att ta det fria vårdvalet då vårdgarantin inte alltid kan hållas. Jag fick idag reda på att Landskrona har ca 1-1½ års väntetid även om jag åberopar vårdgarantin. Så jag flyttar min remiss till Carlanderska istället och om jag har tur så opereras jag i sommar.
  • SilverEmma

Är det sophiahemmet så tror jag att de har galet korta väntetider just nu! Ring numret som står på din remissbekräftelse och fråga! Annars är det många som tipsar om vårdslussen, kanske värt att testa?

• SilverEmma
    RockPaperScissorLizardSpock skrev 2011-02-08 17:06:36 följande:
    Det va inte mkt o tala om hos läkaren inte. O jag som hade förberett mig med så många argument till varför jag skulle få göra den :P

I mars kommer jag få gå på gruppinformationen, o (om jag nu fattade rätt) i maj ska jag på nått mer möte så då får se att jag gått ner i vikt själv. 8 kilo ska jag gå ner (det känns lite lite, men det kanske bara är jag som tycker). O efter sommaren kommer det bli operation, om jag nu gått ner de kilona. Han sa att de gör inga sånna operationer under sommaren, vilket är fullt förståeligt.

Så det känns nice detta :)
    Grattis!! Var ska du opereras någonstans?
  • SilverEmma
    METAMORPHOSIS skrev 2011-02-15 20:58:47 följande:
    Igår eftermiddag kopplade dom om mina tarmar, samt sydde ihop alla slitsar. Idag har jag inte mått illa på hela dagen, heller inte kräkts. FANTASTISKT!

Fick dock ligga på IVA i 19 timmar pga andningsuppehåll i samband med en reaktion på morfin.
    Håller alla tummar för att du ska få må bra och börja njuta av ditt nya liv nu!
  • SilverEmma
    Anne B M skrev 2011-02-15 21:56:45 följande:
    Jag bytte bara nick .
    Nu igen? Kluven?

Skönt att du mår bättre iallafall!
  • SilverEmma
    ginsan skrev 2011-04-08 10:17:38 följande:
    Hej på er!

Fråga, är det någon som har fått "konstig" mens efter open? Jag har mens nu, men det är inte som vanligt. Den här är ljusrosa och extremt sparsam.
    Ny tråd, se inläggen längre upp.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    mamma74 skrev 2012-04-03 19:35:21 följande:
    Ok maddisen var ?

Läs ett par inlägg upp på den här sidan så hittar du adressen.
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)