Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Hej jag läste i häntextra som jag köpte i tisdags att en man har gått ner 180 kg på ett år efter magsäckop hur är det möjligt?

Hej jag läste i häntextra som jag köpte i tisdags att en man har gått ner 180 kg på ett år efter magsäckop hur är det möjligt?

Nu är jag hemma. Jag fick träffa den doktor som assisterade vid min GBP-operation, och som var med då dom upptäckte mitt gigantiska magsår. En mycket symastisk ”äldre” överläkare i kirurgi.
Dom hade inte hittat något vid gastroskopin, och vid en snabb titt inte heller vid datortomografin, men min doktor ska titta noga på plåtarna i veckan. Allehanda prover är bra, så trots ihärdiga kräkningar så lider jag inte av någon brist på några näringsämnen, som vi opererade lätt kan göra.
Då medicinen mot illamående, som dom ger till svårt cancersjuka patienter som får cellgifter har givit god effekt så såg han det inte som någon fara att jag åkte hem idag, men att jag måste återkomma så fort jag inte får behålla något (får inte kräkas mer än 1 gång/dygn).
Om inte antikräkmedicinen fungerar så måste dom gå in med kirurgi för att se hur det står till i magen på mig, men att det är ju såklart den sista utvägen, då man inte opererar i onödan.
Jag har fullt förtroende för den här läkaren, och då han säger att jag kan åka hem om det känns bra för mig, så gör jag det, för hur det än är så heter det ju ”borta bra men hemma bäst”.

lycka till ni som snart ska operera er , lycka till med viktminskningar och flytet

Jag längtar tills på fredag då ska jag till överviktsenheten och då får jag svar på om deras läkare kan skicka remiss ang magsäckoperation