Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Ferguson skrev 2011-02-09 18:27:33 följande:
    Jaha då var man opad i måndags, skönt att vara hemma igen med 7 st hål på magen =).
    Lycka till alla <3
    Grattis skönt att du är ny opererad, lycka till med ditt nya liv.
  • Maddisen80
    METAMORPHOSIS skrev 2011-02-10 00:22:00 följande:

*Vinkar från Ersta*

Jag är i vanlig ordning hög som ett höghus när jag är här… *Fnissar*

Min mat transporteras till min nya lilla magsäck, precis som den ska, men sedan åker den iväg igen, till min gamla, bortkopplade magsäck, som inte fyller någon funktion. Dom har aldrig varit med om något liknande, dom har alltså aldrig stött på problemet, så dom vet inte vad dom ska göra riktigt. Min doktor har kontaktat andra ledande kirurger inom GBP-operationer, så att han kan få hjälp med vad dom ska göra. Han tycker att det är spännande och en utmaning .

Jag blir kvar här i minst en ve

Hej så du är inlagd igen på sjukhuset ?  Vad bra att de hittar felet ,krya på dig . hoppas att du blir bättre
  • Maddisen80
    malina 87 skrev 2011-02-10 20:20:15 följande:
    pratade med vc idag, de va bara något läkaren glömt att skicka med, inga mer prover skulle behöva göras...
    Hej okis vad bra att du fick reda på vad de var
  • Maddisen80
    malina 87 skrev 2011-02-10 20:30:21 följande:
    ja så nu hoppas jag på att han har skickat den idag och att allt går som de ska
    Jag håller tummarna att de går bra
  • Maddisen80
    METAMORPHOSIS skrev 2011-02-11 09:32:18 följande:
    På måndag ska dom koppla om mina tarmar, samt förlänga dom/den på ngt vis. Är så sabla nervös, men det går nog bra.

Det är sjukt tråkigt att ligga på sjukhus, dagarna går så långsamt... Tur att det finns en del guldkorn här på sjukhuset att prata med .
    Hej blir de en operation de koppla om dina tarmar ? lycka till iaf. Håller med de är tråkigt att vara inlagd men bra att du kan skriva på fl.
  • Maddisen80
    sirap98 skrev 2011-02-12 18:24:47 följande:
    En liten fråga från en orolig dotter, min papappa gjorde sin op igår och idag upptäcktes läckage han ska göra om op nu ikväll och jag är jätter orolig. Är det fler som fått läckage? Hur har det gått, mår ni bra nu och hur länge blev ni kvar på sjukhuset? Jätte tacksam för svar!!!
    Hej de var ju inte roligt att han har fått läckage ,men jag har hört när jag sett magsäckoperation på tv vissa som har fått läckage och att de mår bättre efter andra operationen så han kommer säkert må bra.
  • Maddisen80
    sirap98 skrev 2011-02-12 22:12:03 följande:
    Tusen tack för svaren, lugnar en lite att det finns fler. Skönt att det gått så bra för dig och att du mår bra idag, hoppas så att det blir så för min pappa oxå!!! Fler får gärna dela med sig...
    Du får updatera sen hur de har gått med  din pappa
  • Maddisen80
    Ginnsy skrev 2011-02-14 09:45:51 följande:
    Usch vad jobbigt det känns just nu!
    Var precis på St Göran och det gick inte riktigt som jag hoppats på!
    Blev beviljad OP!
    Men........
    Innan jag får någon op tid måste jag lära mig äta 6mål om dagen!!
    Just nu äter jag bara 2
    Fick en ny tid om 5 veckor!!
    Fy bubblan alltså.
    Men jag förstår honom.
    Annars kommer tiden efter bli jätte tuff!!
    Vad tråkigt att du måste vänta längre ,men bra att du blev beviljad operation ändå, jag äter 2 mål om dagen med.
  • Maddisen80
    jazmine25 skrev 2011-02-14 20:53:42 följande:
    Här var det ovanligt tyst idag. Jag kan ju berätta att 10 månader efter operation står jag på -35 kg. Jag har BMI 26 en poäng ifrån normalviktig
    Grattis till din viktminskning ,de är jättebra jobbat fortsätt så .
  • Maddisen80
    Maddisen80 skrev 2011-02-15 17:24:27 följande:
    Grattis till din viktminskning ,de är jättebra jobbat fortsätt så .
    jazmine25 jag menar grattis till din viktminskning , du ska ju inte gå ner mer när du är normalviktig svara ltie för snabbt, men bra att du har kommit ner till din vikt.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)