Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej jag läste i häntextra som jag köpte i tisdags att en man har gått ner 180 kg på ett år efter magsäckop hur är det möjligt?

• Maddisen80
    Jumbopolly skrev 2011-01-29 03:12:42 följande:
    4 dagar kvar sedan op... pirr i magen =)
     nästan 9 kilo lättare iaf bara på flyten
    Grattis till din viktminskning
  • Maddisen80
    Mli79 skrev 2011-01-29 09:20:06 följande:
    Oj, det undrar jag också, är det verkligen möjligt?
    Det låter ju förbra har aldrig hört nån som har gått ner så mycket.
  • Maddisen80
    Ferguson skrev 2011-01-29 13:15:47 följande:
    Äntligen har jag fått op datum den 7 feb...så j...la trist att ha börjat med flytet 3 jan och inte fått datum förräns i fre, långa veckors väntande, men har ju lyckats gått ner 13 kg på kuppen =).

Igår körde jag tjejkompisarna till krogen och va med in, uj uj en helt ny upplevelse, fastande och nykter men roligt att dansa =), blir nog flera ggr efter op för dansa är en bra trevlig träning!
    Grattis till din viktminsking och lycka till på op den 7 februari  , japp dansa är roligt och en bra träning
  • Maddisen80
    Jumbopolly skrev 2011-01-30 01:49:14 följande:
    jag måste erkänna en sak......
    Fusjade ikväll faktiskt Skäms
    istället för sista påsen på kvällen så åt jag 2 ägg, några kräftstjärtar och lite lite pizzasallad...
    hua varken ägget eller kräftstjärtarna smakade som jag hade önskat eller tänkt mig... men pizzasalladen smakade gudomligt.
    jaja opereras ju på onsdag och har gått ner något hekto mer än 9 kilo så spelar väl inte så stor roll. Var ju godkänd av läkaren närjag hade gått ner 8 kilo å SÅ mycket skall jag väl inte rasa i taket för lite ägg sallad och några kräftstjärtar... Men en sak skall jag säga.. GUD SÅ MÄTT JAG BLEV...
    Har sldir kännt mig så proppmätt på det lilla. tog iof tid på mig att äta med... tog säkert 40 minuter på mig och blev PROPPMÄTT!!!
    DET kändes skoj =)
    Nu ska jag sköta mig fram till op... måste göra detta för min egen skull men nu har jag iaf erkännt mina synder...
    Grattis till din  viktminskning och lycka till på onsdag på operation
  • Maddisen80
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-30 15:20:17 följande:

Nu är jag hemma. Jag fick träffa den doktor som assisterade vid min GBP-operation, och som var med då dom upptäckte mitt gigantiska magsår. En mycket symastisk ”äldre” överläkare i kirurgi.

Dom hade inte hittat något vid gastroskopin, och vid en snabb titt inte heller vid datortomografin, men min doktor ska titta noga på plåtarna i veckan. Allehanda prover är bra, så trots ihärdiga kräkningar så lider jag inte av någon brist på några näringsämnen, som vi opererade lätt kan göra.

Då medicinen mot illamående, som dom ger till svårt cancersjuka patienter som får cellgifter har givit god effekt så såg han det inte som någon fara att jag åkte hem idag, men att jag måste återkomma så fort jag inte får behålla något (får inte kräkas mer än 1 gång/dygn).

Om inte antikräkmedicinen fungerar så måste dom gå in med kirurgi för att se hur det står till i magen på mig, men att det är ju såklart den sista utvägen, då man inte opererar i onödan.

Jag har fullt förtroende för den här läkaren, och då han säger att jag kan åka hem om det känns bra för mig, så gör jag det, för hur det än är så heter det ju ”borta bra men hemma bäst”.

Skönt att vara hemma ,vad bra att du har träffat en bra läkare :=) är de ketogan du har fått ?
  • Maddisen80
    Mli79 skrev 2011-01-30 16:57:46 följande:
    Nu har jag tagit mig i kragen och fixat lite jämförelsebilder. Nästa gång blir förhoppningsvis när jag når 75kg, dvs normalvikt. Inte långt kvar nu gammelsmurfen! (Och så kanske "fotorummet" är färdigrenoverat tills dess..)

De är en väldig bra skillnad
  • Maddisen80

Jag längtar tills på fredag då ska jag till överviktsenheten och då får jag svar på om deras läkare kan skicka remiss ang magsäckoperation

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)