Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

fruhof skrev 2011-02-13 22:38:35 följande:
    Jippie.... - 27.5 kg och äntligen normalviktig!!!!
    Grattis
  • Maddisen80
    Ginnsy skrev 2011-02-15 19:40:33 följande:
    Dont do it!
    Han blev jätte arg på mig.
    Man förstör sin ämnesomsättning jätte mycket!
    Idag har jag ätit alla mål och är inte alls lika sugen som jag brukar vara vid den här tiden!

Nu lääääängtar jag och hoppas att tiden rusar iväg!
    Det är ju bra att du har ätit 6 ggr om dagen . Vad bra att du inte är sugen på något.
  • Maddisen80
    METAMORPHOSIS skrev 2011-02-15 20:58:47 följande:
    Igår eftermiddag kopplade dom om mina tarmar, samt sydde ihop alla slitsar. Idag har jag inte mått illa på hela dagen, heller inte kräkts. FANTASTISKT!

Fick dock ligga på IVA i 19 timmar pga andningsuppehåll i samband med en reaktion på morfin.
    Vad bra att du är bättre att du inte mår illa ,men inte  roligt att du fick andningsuppehåll , men skönt att du är bättre nu..
  • Maddisen80
    zookie skrev 2011-02-16 00:29:05 följande:
    okej nu mår jag så psykist dåligt av detta att jag vill seriöst skada mig själv , har inte mått så här dåligt på 7 år..jag vet itne ens om jag vill ta mig genom det, hur ska jag kunna se framåt som alla säger när allt jag ser är mörker.
    jag har försökt skriva upp delmål men jag är så låg och nere att jag inte vill göra nåt alls. jag gör vad som helst för att få detta ogjort...vad som helst.Gråter
    Inte roligt att du mår dåligt ,krya på dig. Har du någon att prata med ? Varför mår du psykiskt dåligt ?
  • Maddisen80
    Mary Jo skrev 2011-02-16 08:13:08 följande:
    Ska opereras på måndag. Fick magsjuka idag. Frisk hinner jag väl bli.. Och kanske gå ner dom sista kilona? .....
    Du hinner säkert bli frisk tills på måndag de är ju bara onsdag idag
  • Maddisen80
    sirap98 skrev 2011-02-16 12:29:57 följande:
    Min pappa är stabil nu men det blir en lång väg tillbaka ni är lyckligt lottade som det gått så bra för. Pappa blir nog kvar på sjukhuset en vecka till, har iaf börjar dricka nu och röntgen såg bra ut så det känns skönt men de funkade inte med titthål andra gången så de fick öppna. Är det ingen som fått läckagr mer? Fruhof du får gärna berätta hur det var för dig.
    Vad bra att han är stabil ,men hoppas att han bli bättre .
  • Maddisen80
    zookie skrev 2011-02-16 18:32:23 följande:
    det kanske är det ,men jag tycker det känns onaturligt att ha ändrat på det naturen gett mig.
    Tråkigt att du känner så ,men du kanske kommer ändra åsikt snart,de tar väl tid innan kroppen vänjer sig.
  • Maddisen80

Jag önskar att jag ska bli beviljad operation ,jag hade varit överlycklig om jag hade fått det men nu vill ingen läkare skicka remiss för de sa att jag ska vara överviktig i 5 år

• Maddisen80
    Zodic skrev 2011-02-16 18:54:08 följande:
    det har jag aldrig hört talas om.. men har du gått upp väldigt mycket på så kort tid alltså? Då kanske dom tycker du inte provat ALLT annat, eftersom op ska vara sista vägen?
    Jag har provat dietpulver, lchf,gi,tallriksmodellen mm , men idag var jag på studien ang antidepressiva och jag har gått ner 10 cm i midjan  på 3 veckor
  • Maddisen80
    1638 skrev 2011-02-17 11:44:54 följande:

Hemma efter 3 dygn på kirurgen. Gastrskkopi, ultra ljud av lever o galla o drösvis med medikamenter...

Nu big NONO till kaffe o stress och fortsatt medicinering.....

Magsår.... sucka...

krya på dig inte roligt med magsår ;& så du äter omeprazol nu då ?
  • Maddisen80
    Linda2012 skrev 2011-03-12 10:46:07 följande:
    Hej jag är 28 år och har en son på 10 månader.Jag har funderingar på en gastric bypass.Har varit positiv till sädana operationer enda tills min mamma skrämde upp mig och sa -tänk om det blir komplikationer om det inte går bra m,m jag tycker inte du ska göra en operation m,m Jag har varit i kontakt med hc där jag bor .just nu har jag inte rätt till op eftersom jag har bmi 38 och de kräver bmi på 40.  Jag har enda sedan högstadiet haft övervikt men det har stadigt ökat med åren. En hel del jojo bantning har det blivit. Viktväktarna,allevo,dietist m,m Är det någon som kan peppa mig att att våga göra detta. Vilka risker finns? Såg såklart på kalla faktas program om misslyckade op och blev ännu oroligare(dumt av mig) . någon som gjort op misslyckad/lyckad?
    Jag är 168cm 113kg. Vill verkligen gå ner mår dåligt över min vikt varje dag. Vill inte gå på badhus m,m älskar att promenera går ca 1-2 tim per dag. Men jag vill kunna/orkar busa med min son,gå på badhus utan att skämmas,må bra. 

Mycket irreterad över läkarens svar också
    Min fråga -men hur ska jag göra då om jag inte uppfyller kraven men mår dåligt av min vikt
    Läkarens svar - Ja du kan ju försöka gå upp i vikt till bmi 40 eller så skriver jag ut Xenikal och du provar med det.
    Kändes som han inte tog mig på allvar,sa flera gånger också men jag skriver ut xenikal också försöker du äta mindre(ungefär som att jag inte försökt). Kände mig grymt förnedrad av denna läkare.
    Hej jag är 1,67 väger 117 kg har 120 cm i midjan ,läkaren sa åt mig att jag ska ha vara överviktig i 5 år :/ de har inte jag.
  • Maddisen80
    mamma74 skrev 2012-04-01 08:22:51 följande:
    Hej tjejer jag har fått ok och fått tid för op 12/4 jag ska op:as av Aleris i Kristianstad. hon sa att man ska ringa och rapportera sin vikt veckan innan vet nån om jag den dagen ska väga det som var överenskommet och att man ska väga in sig på sjukhuset när man kommer dit eller hur funkar det? Dessutom glömde jag fråga hur många påsar man får dricka nån som vet ? Tacksam för alla svar 😃
    de finns en ny tråd om detta
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)